Skoda Octavia RS vs reszta - rodzinne auto do 25 tys.

31 Mar 2020, 17:05

Panowie, ostatnio pytałem o Golfa GTI ale jednak przydało by się coś rodzinnego, z większym bagażnikiem.

Co sądzicie o takich autach?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale wymóg taki żeby to auto jechało jak się należy dlatego Volvo mnie nie przekonuje bo będzie pewnie za słaby.
Maciejkowy
Nowicjusz
 
Posty: 9

31 Mar 2020, 17:24

Octavia ma silnik, gdzie profilaktycznie warto kilka rzeczy zrobić po zakupie (3-4k). Do tego nie założysz gaziku jeśli kiedyś będziesz chciał. Jest za to dość przestronna.
Signum ogólnie ok ale chyba praktyczniejsza będzie vectra kombi
V50 2.4/170 jedzie całkiem przyjemnie jak na wolnossaka, musiałbyś sam spróbować. BTW było 2.5T i nie wiem dlaczego takiego nie wrzuciłeś.

Możesz rozważyć dorzucenie ~5k i szukanie mondeo mk4 2.5T albo laguny 2.0T. Z volvo masz też v70
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Mar 2020, 18:05

Jakoś mając silnik w Golfie z Octavii nie musiałem nawet 2k wkładać w auto także chyba zależy jak zadbany egzemplarz się kupi.
Volvo waży prawie 1500 kg i ma parametry silnika takie że do 4 tys obrotów niewiele można się spodziewać a to jest skrajnie nieużyteczny zakres obrotów (nikt tak nie trzyma auta wysoko, poza wyprzedzaniem chwilowym)
Signum inna klasa, więc warto uporządkować klasa kompakt vs średnia i do tego wolnossący ciężki samochód i turbo ponad 200 koni.

Wcześniej szukałeś golfa 230 konne także tego...


Jeszcze możesz rozważyć Audi A4 b7 1,8T albo 2,0 (to co w Octavii)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Mar 2020, 18:36

3-4 tys zł w Octavie? Myślę że chyba starałbym się kupić jakiegoś zadbanego żeby nie sypał się co chwilę.
V50 z 2,4 wstawiłem bo ponoć uchodzą za trwałe jednostki ale chyba 2,4T byloby lepsze?
A te 2,5T to jaki silnik? wydaje mi się że w tej wersji mało tego jest.

O Audi A4 myślałem ale nie za wielki w kombi?
To nie ma być landara tylko coś zwinnego pakownego -właśnie punkt wyjścia Skoda Octavia


A co sądzicie o Seacie Exeo z początku produkcji?

albo C-klasa 280?
Maciejkowy
Nowicjusz
 
Posty: 9

31 Mar 2020, 18:54

Maciejkowy napisał(a):3-4 tys zł w Octavie? Myślę że chyba starałbym się kupić jakiegoś zadbanego żeby nie sypał się co chwilę.


Włożenie po zakupie 3-4tyś w każde z w/w aut nie będzie problemem, a raczej standardem. Kupujesz nie nówkę z salonu a kilkunastoletnie w miarę mocne jak na tamte czasy auto.
Jak będziesz miał pecha to równie dobrze możesz włożyć w taka Octavię TSI 10tys po zakupie, ale o tym cicho sza bo Nieomylny Pan Moderator zabronił o tym mówić na forum. Od tej chwili zgodnie z zaleceniami Pana Moderatora czcimy tu wszystkie TSI jako wyznawcy jedynie słusznego koncernu, a jeżeli ktoś wdepnie na minę to nie nasz problem. Umywamy ręce.

Maciejkowy napisał(a):O Audi A4 myślałem ale nie za wielki w kombi?
To nie ma być landara tylko coś zwinnego pakownego -właśnie punkt wyjścia Skoda Octavia


Na wielkość prawie taki sam jak octavia II, różnica 2 cm.

Maciejkowy napisał(a):A co sądzicie o Seacie Exeo z początku produkcji?

Bliźniak a4 b6/b7, technicznie i na wielkość prawie to samo pod szyldem seata.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

31 Mar 2020, 20:50

Maciejkowy napisał(a):3-4 tys zł w Octavie? Myślę że chyba starałbym się kupić jakiegoś zadbanego żeby nie sypał się co chwilę.

To nie kwestia kupna zadbanego egzemplarza, chyba ze bedziesz rok czasu szukal egzemplarza w ktorym ktos przed zakupem, zrobil rozrzad, filtry, hamulce, oleje, takich okazji jest malo i musisz w prawie kazdym aucie liczyc sie z takim wydatkiem na start
Bartolekk napisał(a):Jakoś mając silnik w Golfie z Octavii nie musiałem nawet 2k wkładać w auto także chyba zależy jak zadbany egzemplarz się kupi.
Jak dbasz tak masz, ja zrobilem caly pakiet w aucie z polskiego salonu przy przebiegu 93tys To kwestia zdrowego rozsadku i podejscia a nie wiary w producenta ze 180tys silnik zrobi na 1 pasku rozrzadu a lancuchow w teorii wgl sie nie wymienia

Ja jestem z tych ktorzy na aucie nie oszczedzaja, dla mnie dbanie o auto to nie wymiana elementow dopiero gdy cos sie powaznie zepsuje. To podejscie wynioslem czesciowo z pracy, pracuje w dziale technicznym duzej fabryki, priorytetem jest zachowanie ciaglosci produkcji wiec przez lata eksploatacji znam maszyny njak wlasna kieszen oraz powstaly harmonogramy dzialan, nagle awarie rzadko sie zdarzaja. Podobnie w przypadku auta, sa specjalistyczne fora, specjalistyczne warsztaty gdzie mozna bez problemu dowiedziec sie co przy jakim przebiegu lubi sobie pasc, tym samym ja po zakupie wolalem zrobic wszystko i miec spokojna glowe przez kilka lat
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2020, 21:04

Maciejkowy napisał(a):3-4 tys zł w Octavie? Myślę że chyba starałbym się kupić jakiegoś zadbanego żeby nie sypał się co chwilę.


No to się musisz troszkę doedukować. Nie mówimy o tym, że auto będzie się "sypać" tylko o rzeczach, które powinieneś zrobić profilaktycznie w ramach pakietu startowego. To nie jest "bezproblemowy i idiotoodporny silnik", gdzie będziesz lał największy syf i jeździł, potrzebuje uwagi a dokładniej wymiany zaworków, czyszczenia nagaru itp. Możesz zadzwonić do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w VAG i zapytać. "Sypanie się" to temat na oddzielny budżet.

Maciejkowy napisał(a):V50 z 2,4 wstawiłem bo ponoć uchodzą za trwałe jednostki ale chyba 2,4T byloby lepsze?
A te 2,5T to jaki silnik? wydaje mi się że w tej wersji mało tego jest.


2.4 trwałe i idiotoodporne. W V50 nie było 2.4T (było w V70). Z tą popularnością 2.5T nie przesadzaj, na pewno jest ich więcej niż octavii rs. BTW ten sam silnik znajdziesz w mondeo mk4 czy focusie rs. Jeśli nie będziesz ostro pałował to będzie ok (to już temat na osobne rozważania).

Bartolekk napisał(a):Volvo waży prawie 1500 kg i ma parametry silnika takie że do 4 tys obrotów niewiele można się spodziewać a to jest skrajnie nieużyteczny zakres obrotów (nikt tak nie trzyma auta wysoko, poza wyprzedzaniem chwilowym)


Kolejna skucha bartolek. 2.4 od volvo ma mega płaski przebieg momentu podobnie jak np. silniki skyactiv od mazdy (np. 2.0/120 w 3 którą miałem). Możesz sobie poszukać charakterystyk i nie pisać więcej głupot. Ten silnik ma 200nm już poniżej 200 obrotów. Spora pojemność, mało cylindrów = nm od dołu (zupełnie jak w ciężarówkach tylko na mniejszą skalę :mrgreen: ).
Drugi ciekawy temat to porównanie wykresów 2.4/140 i 2.4/170 (ten sam silnik tylko program inny). Do 4000rpm praktycznie się na siebie nakładają, dopiero wyżej masz dostępne te 30ps więcej w mocniejszej odmianie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Mar 2020, 21:09

To chcecie mi powiedzieć że auto z wyjechanymi tarczami i klockami na obydwu osiach jest zadbane?
Miałem Rovera MG ZR160 i po zakupie nie wkładałem takich sum, kumpel pasjonat BMW w ostatnie 330i chyba nawet po zakupie tyle nie włożył a to jednak inny litraż i więcej cylindrów i marka wyższa.
Jak pojadę obejrzeć auto to raczej nie dam kasy do ręki i nie odjadę natychmiast tylko sprawdzę, jak będzie ulep to podziękuje.

Z tego co widzę rozrząd ok 450 zł + robota, olej może z 200, no to bez przesady, tzn mówię o Octavii.
Maciejkowy
Nowicjusz
 
Posty: 9

31 Mar 2020, 21:16

Maciejkowy napisał(a):To chcecie mi powiedzieć że auto z wyjechanymi tarczami i klockami na obydwu osiach jest zadbane?

A Ty chcesz powiedziec ze jak auto bedzie mialo tarcze i klocki do wymiany to odrzucisz takie ogloszenie? to pozostaje zyczyc powodzenia

Ty patrz czy auto nie jest w 5 kolorach, nie kopci, nie zostawia 4 sladow i nie rdzewieje a nie na tarcze czy klocki ktore sa elementami eksploatacyjnymi
Maciejkowy napisał(a):Z tego co widzę rozrząd ok 450 zł + robota, olej może z 200, no to bez przesady, tzn mówię o Octavii.
Za 450zl to kupisz polowe rozrzadu, dolicz do tego lancuch na walki, napinacz hydrauliczny, uszczelke, sruby od fazatorów, jak pompa zdjeta to jeszcze popyhacz hpfp z oringiem. A gdzie swiece? filtr paliwa, kabinowy, powietrza, olej w skrzyni, do tego zawor odmy i czyszczenie nagaru i juz masz te 3k
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2020, 22:06

Raziel11 napisał(a):Ty patrz czy auto nie jest w 5 kolorach
i tak i nie, bo może być tryśnięte z powodu pierdół w rodzaju wieloletniego mycia na szczotkach, odprysków czy przygód parkingowych (zwłaszcza tyczy się to czarnych lakierów). Co do reszty pełna zgoda.

Ew można jeszcze iść w takim kierunku (link przykładowy) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Po uwadze z klockami stwierdzam, że akcja się rozwija, idę po popcorn :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Mar 2020, 22:35

Troszkę przesadzacie, pół samochodu wymieniać profilaktycznie? :roll:
Może turbo zrzucić bo ma luz, nowe sprzęgło, akumulator bo za pół roku przyjdzie zima i nie odpali.
To tym sposobem to i w stare 1,9 tdi można włożyć 5 tys, turbo, sprzęgło, wtryski itd.
Ja włożyłem ok 1500 zł w tym akumulator, tarcze klocki przód i to nie dlatego że zjechane - tylko wibrowały przy hamowaniu, do tego szklankę, świece, olej, filtry itp dokładnie nie pamiętam ale takie pierdoły
Stan auta - na hamowni 208 koni, ciekawa jaka turbo benzyna wypluje tyle koni w stosunku do tego co podaje producent po nastu latach.

Także nie ma się co obawiać, silnik fajny, osobiście prędzej bym się bał właśnie starego 1,9 tdi w którym większość zwleka z wymianą oleju bo i po co? niż takiej jednostki.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Kwi 2020, 17:03

A co powiesz na Hondę Accord VII 2.4 (link przykładowy)?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Auto trochę większe od Octavii, silnik wolnossący 2.4 nie będzie generował dużych kosztów (4 cylindry), ale znośne osiągi (wiadomo jednak, to nie to samo co turbo).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Kwi 2020, 20:09

Ok dzięki, zastanawiam się czy dużo jest tych Accordów w tej wersji w kombi?
A co powiedziecie na Passata B6?
Passat B6 vs Mondeo mk4 - tylko w tym drugim by trzeba dołożyć tak?
Maciejkowy
Nowicjusz
 
Posty: 9

03 Kwi 2020, 08:13

Passat w zestawieniu z mondeo nie żadnych argumentów "za"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Kwi 2020, 08:56

A jakby tak odwrócić? Jakie za ma Mondeo w zestawieniu z Passatem?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4