Skoda Octavia vs Ford Focus vs Opel Astra?

24 Lis 2010, 18:57

Witam od jakiegoś czasu prowadzę zwiady na rynku samochodów używanych. Jestem świeżo upieczonym kierowcą. Poszukuje samochodu którego cena nie przekroczy 10tyś złotych.
Jednak ucieszył bym się, widząc cenę niższą(wiadomo koszty rejestracji itp) Zakup samochodu planuje na koniec wiosny następnego roku.
Patrząc na oferty na otoMoto i polegając na obiegowych opiniach wybrałem tą trójkę jako kandydatów.
Co do wersji nadwoziowych to myślałem, nad skodą w liftbacku astrą i focusem w kombi.
Zależy mi na tym aby auto było dynamiczne dlatego myślę o mocy w okolicy 100KM
Jednak mam dylemat jaki silnik wybrać ? Czy szukać z gazem? A może zwykła benzyna czy diesel?

Skoda.
Zalety:duże, popularne, podzespoły od VW.
Wady: trudno znaleźć niezajechany egzemplarz
Silniki:
1.6 101/102KM. Bardzo różne opinie, jedni zachwalają inni nie. Popularny seryjna instalacja gazowa
1.9 TDI 101/110KM jednostka legenda
Astra
Zalety: ładna, dobrze się prowadzi dobre oponie na temat niezawodności.
Wady: w sumie nie widzę
1.6 16V (101KM)
2.0 DTI 16V (101KM)-jeździłem i bardzo fajna jednostka niskie spalanie "zalewasz i jedziesz"
Focus:
Zalety:wygląd, prowadzenie
Wady:awaryjność elektroniki szybko zużywające się elementy zawieszenia.
1.6 i Duratec 8V (98KM), 1.6 16V (100KM) problemy przy instalacji LPG.
1.8 TDCi (100KM) brak info
A może jakieś inne propozycje? Zależy mi na tym aby do wnętrza można zapakować dwa rowery w całości więc musi być dosyć długi. Ogólnie wolał bym większy bagażnik. O dynamice wspominałem. Rozglądałem się też za Japończykami jednak ich ceny są wyższe.
A może jakiś Francuz? Renualt Megane, Peugot 406? Sam już nie wiem.
Pozdrawiam Adam!
nikodem92
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań

24 Lis 2010, 19:03