Skoda Octavia

07 Sie 2010, 13:18

Witam jaki płyn zastosować do skody z 1999r kupiłem wczoraj G004 bo taki myślałem że ma być wyczytałem na necie że dawne G002 to teraz G004 i taki kupiłem w salonie skody za 1 litr50 zł ale jak zadzwoniłem dzisiaj do poprzedniego właściela auta to mówił że płyn idzie taki czerwono rzuty i proszę o podpowiedź jaki płyn mam kupić bo mam poziom na minimum i musze tam coś dolać. Czytałem że nie można mieszać kolorów a czy jak bym wylał stary płyn który jest w zbiorniczku to bym mógł dać zielony kolor??

[ Dodano: 8 Sierpień 2010, 13:35 ]
i czy 1litr wystarczy do wymiany płynu?
marian23
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Wrocław

10 Wrz 2010, 13:07

Nie wolno mieszać kolorów,nie wolno wlewać płynu ot tak sobie(gdy będzie zbyt gęsty to go wyrzuci)Na przyszłość wiedz sobie,że leje się np.CASTROL CHF,ile wchodzi ,nie wiem.Oryginalnie, układ zalany jest chyba płynem zielonym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2010, 17:05

http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=447
i dla pewności inna strona
http://www.skodasklep.pl/produkt,447,idz_do.htm
Jeżeli jest inny w zbiorniczku i nie wiesz jaki, to najlepiej i najbezpieczniej będzie go wymienić.
Robotę zleć jakiemuś dobremu, znajomemu mechanikowi, bo mogą być problemy z odpowietrzaniem układu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2010, 18:37

MotoAlbercik napisał(a):bo mogą być problemy z odpowietrzaniem układu.

Z tym jest najmniejszy problem.Po wlaniu płynu do układu odpalasz silnik i robisz parę skrętów kierownicą na max w lewo i prawo i w ten sposób go odpowietrzysz bez problemu.Po odpowietrzeniu sprawdz stan w zbiorniczku :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Wrz 2010, 16:25

No właśnie - tak tylko jest w teorii. A w praktyce?
Wielu ludzi przyjeżdża na warsztat i mówią, żeby coś z tym zrobić, bo po wymianie płynu są problemy ze wspomaganiem....
Oczywiście zawsze można spróbować samemu i dopiero jak się nie uda, to jechać do mechanika. Ale po co płacić za jedną rzecz tą samą kasę co za dwie? ( odpowietrzanie jest w cenie wymiany ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2010, 16:50

MotoAlbercik napisał(a):Ale po co płacić za jedną rzecz tą samą kasę co za dwie?

Oczywiście to jest tylko i wylącznie sprawa jaki zakres zleca klient i maly drobiazg-kasa.... :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

12 Wrz 2010, 11:28

Raczej nie - raczej to zależy od warsztatu jak sznauje klienta.
U mnie np. jeżeli klient zleca wymianę oleju wspomagania, to w cenie jest odpowietrzanie. Samo odpowietrzanie u mnie nie wchodzi w rachubę, ponieważ mechanik nie wie, co tam porobił klient tak naprawdę. I myślę, że każdy szanujący się warsztat ma tak samo - przy czyms takim jest możłiwość uszkodzenia pompy lub układu elektrycznego. A to się wiąże z kosztami. a jak mechanik sam wymienia olej, to najpierw sprawdza poprawność działania wszystkich elementów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000