Skoda Roomster 1.4 TDI trzęsie całym silnikiem

08 Lut 2016, 01:23

Witam.
Otóż pojawił się problem w skodzie roomster 1.4 TDI 59kW z 2008r, przy włączaniu silnika słychać potężny stukot, trzęsie całym silnikiem, co jest odczuwalne również wewnątrz auta. Cały silnik lata jak w traktorze, generalnie miota nim jak szatan. Samochód niedawno był u mechanika, była wymieniana półośka, o ile to ma znaczenie, wcześniej nie było żadnych objawów, w czasie jazdy zaczęło stukać i od razu zjechałem na parking. Zamieszczam filmik ukazujący działanie "kibla".

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Tutaj filmik, na którym nagrałem dodawanie gazu, obroty nie falują, przy dodawaniu gazu stukot przyspiesza.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

maneig
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 18 01 1973
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2015

08 Lut 2016, 01:29

Byłeś z tym u mechanika?
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Lanos

08 Lut 2016, 01:32

Nie, stało się to nagle, zjechałem na parking i wnerwiony poszedłem do domu i tak stoi 3 dni, poszedłem do niego tylko dzisiaj w celu nakręcenia filmiku, wolałem nie jechać do mechanika, bo miałem wrażenie, że ten silnik zaraz wypadnie na drogę.
maneig
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 18 01 1973
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2015

08 Lut 2016, 09:52

Jak słychac na filmie samochód zapala z oporem, także wygląda na to, jakby panewka się obróciła ... Oby moje słowa się w g...o zamieniły, ale tanio chyba nie będzie ... :bored:
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Lut 2016, 11:59

Trwałość tego silnika jest zaledwie przeciętna,głównym problemem jest wystąpienie problemów z układem tłokowo korbowym,czyli pojawienie się luzu osiowego wału korbowego,nadmiernego luzu spowodowanego nadmiernym zużyciem pierścieni oporowych,luz nie może przekraczać O.37mm,trzeba wymienić calutki dół silnika,należy udać się do porządnego mechanika obeznanego z tym tematem,który powinien zacząć od sprawdzenia tego luzu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lut 2016, 12:07

Boże, a miałem sprzedać ten samochód, nie mam już do tego nerwów, mogę sprzedać go za 10k, jak ktoś chce niech sobie go zrobi i sprzeda, bo cena rynkowa tego auta to ~18k - Koszalin, mówię całkiem poważnie i dzięki za pomoc.
Dodam, że da się nim ruszyć z miejsca, ale się "dławi".

Trwałość tego silnika jest zaledwie przeciętna,głównym problemem jest wystąpienie problemów z układem tłokowo korbowym,czyli pojawienie się luzu osiowego wału korbowego,nadmiernego luzu spowodowanego nadmiernym zużyciem pierścieni oporowych,luz nie może przekraczać O.37mm,trzeba wymienić calutki dół silnika,należy udać się do porządnego mechanika obeznanego z tym tematem,który powinien zacząć od sprawdzenia tego luzu.


Z tego co się orientuję, to jakieś 2-3 lata temu ten samochód miał zerwany pasek rozrządu, cały silnik przeszedł generalny remont, robiony w Niemczech.
maneig
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 18 01 1973
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2015

08 Lut 2016, 12:26

To go sprzedaj,wpakujesz kilka tysięcy,przeciętna trwałość tego silnika to 100-150 tyś km,zaczną pojawiać się inne kosztowne problemy, nic dobrego nie wynikło z pomysłu pozbawienia silnika 4 cylindrowego jednego cylindra.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lut 2016, 12:59

SPOKOJNIE ! Niech najpierw mechanik to zobaczy - za zdjecie miski i diagnozę nie weźmie dużo. Po co chcesz się od razu pozbywac i tracić 8000 zł ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

08 Lut 2016, 13:15

Jest to klasyczny objaw ww usterki,powinien się palić check engine,gdyż zbyt duży łuż osiowy wału powoduje błędne odczyty czujnika prędkości obrotowej ,sam demontaż a zwłaszcza szlifowanie wału może zakłócić precyzyjne wyrównoważenie fabryczne.Tym nie może się zająć byłe jaki mechanik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Mar 2016, 01:21

Trochę odkopuję, ale jakby kogoś interesowało, to okazało się, że to popychacze, za wymianę zapłaciłem 750zł bodajże, obyło się bez ściągania głowicy.
maneig
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 18 01 1973
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2015