Skrzynia Automat VANEO 1.7 CDI 91KM - 2003- Olej , problem , Porada !!

23 Lip 2016, 12:04

Witam ...

Mam problem z moim Vaneo , brak mocy na wzniesieniach i czasami na prostej , po podlaczeniu do kompa wyszedl blad w skrzyni ze za male cisnienie ... Mechanik stwierdzil ze przez to ze moze byc za malo oleju , sa zle podawane wartosci i dlatego nie mam mocy , mozliwe >??

Wiec musze wymienic olej.

Czy ktos moze sie orientuje , jaki olej najlszepszy do tego typu skrzyni , oraz ile musze go kupic >??

Z gory dzieki koledzy za pomoc.
Octanos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 20 03 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: mercedes Vaneo
Silnik: 1.7 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

25 Lip 2016, 12:29

Octanos napisał(a):Wiec musze wymienic olej.
Kiedy był ostatnio wymieniany olej w skrzyni? Jaki masz przebieg?

W twoim samochodzie jest skrzynia automatyczna 722.7 (5 biegowa) która montowana była w W168 i W414 (vaneo). Sprawdź czy masz miarkę do poziomu oleju w skrzyni. Jeżeli nie to na allegro można kupić taki specjalny bagnet dzięki któremu sprawdzisz poziom oleju w skrzyni. Ma on dwa zakresy "zimny" i "ciepły".
Poziom sprawdza się na ciepłym silniku, skrzynia musi być rozgrzana. Tu proponuję sprawdzenie oleju w skrzyni po przejechaniu min. 20km. Procedura sprawdzania wygląda tak: na pracującym silniku przekładasz dźwignię P-R-N-D i spowrotem na P, po tej operacji wkładasz wytarty bagnet na 2-3 sek. i wyjmujesz sprawdzając poziom oleju (czasem ciężko jest odczytać prawidłowy poziom z miarki więc dobrze jest powtórzyć procedurę sprawdzania nawet kilka razy żeby mieć pewność).

Olej zalecany do skrzyni to oryginalny MB 236.10 około 60zł za litr.

Jak wygląda wymiana oleju w skrzyni?
Zazwyczaj wymieniamy to co jest w misce (wymiana statyczna) i w przypadku twojej skrzyni jest to trochę mniej niż połowa (cała pojemność układu to około 5,7 litra). Do wymiany potrzebne jest około 4 litry (z zapasem) oleju + filtr oleju (MB A1683770395) + uszczelka miski olejowej skrzyni.
1. Spuszczamy olej z miski którego będzie, ok. 3 litry. Śruba spustowa to torx. 5, podkładka pod śruba jest miedziana M10. Warto się zaopatrzyć w nową taką podkładkę. Miska olejowa mocowana jest tez na torxy (większy rozmiar).
2. Jak mamy zdjętą miskę wymieniamy filtr, sprawdzamy magnes w misce czy nie ma opiłków i czyścimy go z ewentualnych zabrudzeń.
3. Po przykręceniu miski najlepiej włożyć lejek w miejsce gdzie wchodzi bagnet do pomiaru poziomu oleju skrzyni i wlewamy tyle oleju ile spuściliśmy czyli w naszym przypadku będzie to ok. 3 litrów.
4. Sprawdzamy poziom oleju w skrzyni za pomocą bagnetu. Wcześniej zmieniając położenie skrzyni z P na D i znowu na P. Sprawdzamy wycieki czy połączenie przykręconej miski ze skrzynią jest szczelne.
5. Jeżeli poziom oleju zawiera się w odpowiednich granicach na bagnecie jedziemy rozgrzać olej w skrzyni (min. 15km) i po powrocie sprawdzamy ponownie jego stan tym razem powinien być blisko górnej kreski max na oznaczeniu HOT.

Wymiary bagnetu, licząc od dna miski:
poziom oleju zimnego: 1.5-2.5cm
poziom oleju gorącego: 4.5-6.5cm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2016, 10:02

I to sie nazywa pomoc ;) ..dzieki kolego...czekam na olej i dzialam ;)
Octanos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 20 03 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: mercedes Vaneo
Silnik: 1.7 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...