Skrzynia automatyczna 7DCT w pojazdach marki Kia oraz Hyundai

01 Kwi 2022, 09:46

Skrzynia 7DCT posiada dwa sprzęgła, aktywowane elektrycznym siłownikiem oraz dwa zestawy wałków dla biegów parzystych i nieparzystych, które umożliwiają sekwencyjne załączanie kolejnych siedmiu przełożeń (plus wstecznego) zgodnie z komendami kierowcy.

Ciągłość mocy przekazywanej przez 7-stopniową skrzynię DCT pozwala zminimalizować straty momentu obrotowego, wynikające z tradycyjnego sposobu zmiany biegów zapewniając wyższą płynność pracy układu napędowego, a więc i jazdy w praktycznie każdych warunkach ruchu drogowego.

Z uwagi na mniejsze obciążenie silnika, 7-stopniowa skrzynia DCT w porównaniu z wcześniejszą dwusprzęgłową skrzynią sześciostopniową, umożliwia obniżenie zużycia paliwa, przy jednoczesnej poprawie osiągów dynamicznych samochodu."

#7dct #kia #hyundai #hqservicegniezno #7dct
Hqservice
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gniezno, Gębarzewska 20
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Kwi 2022, 10:28

Miałem okazję jeździć z tą skrzynią w Kii i uważam że naprawdę fajnie pracuje, a do tego nie słyszałem o takich problemach jak w przypadku bardzo popularnych DSG.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

17 Lis 2023, 00:28

w jakim modelu Kia ?
lbujak
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Lis 2023, 11:14

lbujak napisał(a):w jakim modelu Kia ?
Modeli było sporo ale na początku jak dobrze pamiętam od 2015 roku skrzynia 7DCT dostępna była wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi, jest ona zdolna przenosić wyższy moment obrotowy niż wcześniejszy 6-stopniowy automat z konwertorem momentu obrotowego.

Skrzynia wyposażona w układ suchych sprzęgieł czyli pracują one bez kąpieli olejowej.

Tu jest informacja o tej skrzyni https://www.hyundai-transys.com/en/prod ... ain/dct.do w sumie są dwie skrzynie na tej stronie bo jest i podane info o najnowszej 8DCT która pracuje już w kąpieli olejowej czyli oznaczenia są 8DCT WET (D8F48W) i 7DCT DRY.

W przypadku 7DCT były dwie wersje zdolne przenosić rożne momenty obrotowe D7GF1 (220 Nm) i D7UF1 (340 Nm). Można sobie więcej poczytać w załączonym niżej PDF.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót w korku
    Na powrót z wakacji lepiej wybierać czas, gdy natężenie ruchu jest jak najmniejsze. Niekiedy się to nie udaje i wtedy czeka nas stanie w korku. W takiej sytuacji kierowca powinien zachować spokój, stosować się ...