Skrzynia automatyczna ślizga się podczas ruszania

13 Lis 2017, 11:19

Dzień dobry.
Problem w A-klasie. Skrzynia automatyczna bezstopniowa. Olej wymieniany jakieś 3000 km temu (dynamicznie).
Na rozgrzanym silniku ślizga się przy ruszaniu oraz na wstecznym, wchodzi na wysokie obroty, wyje i nie jedzie. W końcu rusza z szarpnięciem. Z czasem zaczyna się ślizgać podczas jazdy. Pomaga gaszenie silnika przy każdym zatrzymaniu się. Na zimnym silniku rusza bez problemu.
Raczej sprawa mechaniczna. Komputer wykazał ślizganie się łańcucha, jakieś błędy ciśnieniowe, więcej szczegółów nie znam, bo przecież z kobietą większość mechaników nie chce rozmawiać.
Skłaniam się do wymiany na jakąś używkę. Ale zanim się na to zdecyduję potrzebuję najpierw rozebrania skrzyni i fachowej diagnozy, na wypadek gdyby problem dotyczył tylko jakiejś części skrzyni (łańcucha?) a nie wielu. Niestety z tym jest problem: nie ufam warsztatom zajmującym się naprawą ASB. Nie mam przekonania do ocen w necie, łatwo rozpoznać te kupione. Nie ma jak zweryfikować ich diagnoz i wydaje mi się, że większość to wykorzystuje i ściemnia, że do naprawy jest cała skrzynia.
Czy w Warszawie jest ktokolwiek godny zaufania?
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Lis 2017, 13:11

Jaki masz przebieg samochodu?

szafirowa napisał(a):Raczej sprawa mechaniczna. Komputer wykazał ślizganie się łańcucha, jakieś błędy ciśnieniowe, więcej szczegółów nie znam, bo przecież z kobietą większość mechaników nie chce rozmawiać.
Pierwsze co należy wykonać to sprawdzić stan oleju, tu nawet niewielkie ubytki mogą powodować problemy. Jeżeli faktycznie tak jest jak piszesz (to co usłyszałaś) czyli raczej to będzie problem w środku skrzyni ze stratą ciśnienia na zasilaniu wtedy przy niedostatecznym ciśnieniu praca skrzyni odbywa się na poślizgu, łańcuch ślizga się na stożkach które są odpowiedzialne za napęd. Warto jeszcze przed dobraniem się do skrzyni sparawdzić sam sterownik.

szafirowa napisał(a):Skłaniam się do wymiany na jakąś używkę.
To raczej nie jest dobry pomysł bo używana skrzynia może być też już wyeksploatowana i po wymianie może się okazać że za pół roku pojawią się problemy. W automacie najlepszym rozwiązaniem jest naprawa, no chyba że skrzynia jest tak padnięta że naprawa jest nie opłacalna.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lis 2017, 16:37

Dzięki za odpowiedź.

Jaki masz przebieg samochodu?


Niecałe 130 k i może być prawdziwy. Sprawdzałam rok po roku stany przy przeglądach, ale zafałszowania zawsze są możliwe... Generalnie kupowałam go w stanie zadbanym. Olej wg zapisów był wymieniany regularnie.

Pierwsze co należy wykonać to sprawdzić stan oleju, tu nawet niewielkie ubytki mogą powodować problemy.


OK, będzie sprawdzony. Podczas ostatniej wymiany oleju były zmieniane uszczelki, bo nieco ciekło górą. Czyżby znowu rozszczelnienie? Ale to było naprawdę dopiero-co, hm.

Jeżeli faktycznie tak jest jak piszesz (to co usłyszałaś) czyli raczej to będzie problem w środku skrzyni ze stratą ciśnienia na zasilaniu wtedy przy niedostatecznym ciśnieniu praca skrzyni odbywa się na poślizgu, łańcuch ślizga się na stożkach które są odpowiedzialne za napęd. Warto jeszcze przed dobraniem się do skrzyni sparawdzić sam sterownik.


Czy ze sprawdzeniem sterownika poradzi sobie zwykły warsztat, czy raczej uderzać do tych od naprawy ASB?
Możesz coś więcej o tej stracie ciśnienia na zasilaniu? Czy to jest wywoływane przez wycieki czy czymś innym?

To raczej nie jest dobry pomysł bo używana skrzynia może być też już wyeksploatowana i po wymianie może się okazać że za pół roku pojawią się problemy. W automacie najlepszym rozwiązaniem jest naprawa, no chyba że skrzynia jest tak padnięta że naprawa jest nie opłacalna.


O, ja bym bardzo chętnie zleciła naprawę, ale poczytałam sobie o praktykach warsztatów od ASB i boję się, że wciągną mnie orientacyjnym kosztem np. 2 tys. a potem będzie coraz więcej i więcej, aż skończy się na kilkunastu tys.
Gdybym tylko miała przekonanie choćby do jednej firmy naprawiającej automaty, toby samochód już tam stał, ech...
Może ktoś ma dobre doświadczenia z takimi mechanikami?
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Lis 2017, 15:09

szafirowa napisał(a):Czy ze sprawdzeniem sterownika poradzi sobie zwykły warsztat, czy raczej uderzać do tych od naprawy ASB?
Raczej uderzaj do warsztatu który zajmuje się naprawami automatów.
szafirowa napisał(a):Możesz coś więcej o tej stracie ciśnienia na zasilaniu? Czy to jest wywoływane przez wycieki czy czymś innym?
Przez wycieki raczej nie ale może być problem z pompą oleju w skrzyni.
szafirowa napisał(a):aż skończy się na kilkunastu tys
Na tylu się nie skończy :) Zawsze możesz poprosić o wycenę po rozebraniu skrzyni. Wtedy możesz zdecydować co dalej robić. Z twojego opisu nie wynika żeby skrzynia była jakoś mocno uszkodzona.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2017, 16:52

Dzięki! Pocieszające to, co napisałeś :)
Jestem umówiona do warsztatu naprawy ASB pod W-wą. Trochę muszę poczekać na swoją kolej. Zobaczymy, co usłyszę...
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Lis 2017, 18:54

szafirowa napisał(a):Jestem umówiona do warsztatu naprawy ASB pod W-wą.
Jaka to miejscowość :) jak nie chcesz narazie zdradzać nazwy warsztatu.
szafirowa napisał(a):Pocieszające to, co napisałeś
Zobaczysz sama co tam wyjdzie, ale moim zdaniem nie powinno być tragedii :D
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pomysłowe rozwiązania Toyoty
    "Today, Tomorrow, Toyota" – dziś, jutro, Toyota. Hasło reklamowe Toyoty z lat 90. wskazuje na nieprzeciętną trwałość samochodów tej marki, ale jednocześnie podkreśla koncentrację Toyoty na budowaniu przyszłości ...

20 Lis 2017, 10:43

Jaka to miejscowość :) jak nie chcesz narazie zdradzać nazwy warsztatu


Grodzisk Mazowiecki. Warsztat gdzieniegdzie na forach polecany. Wyjdzie w praniu, jak jest faktycznie. Mam nadzieję na uczciwe podejście.

Zobaczysz sama co tam wyjdzie, ale moim zdaniem nie powinno być tragedii :D


Mam nadzieję :) Kupując automat brałam oczywiście pod uwagę ewentualne problemy ze skrzynią i koszty z tym związane, ale wiadomo, że nikt nie chce nagle generalnego remontu :/
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Lis 2017, 11:36

Daj zatem znać jak już będziesz miała diagnozę i koszty naprawy.

Wiadomo że kupując samochód nie chcemy od razu naprawiać dosyć kosztownych rzeczy ale z drugiej strony jak zrobisz to teraz to już pewnie więcej (przez okres ekspolatacji auta do jego sprzedania) skrzynia Cię nie zawiedzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lis 2017, 18:58

No więc spieszę donieść:

Kiedy dotarłam do warsztatu i opowiedziałam objawy, pan pyta, czy widzę tamtą B-Klasę, bo ona miała ten sam problem (dokładnie ten sam model skrzyni zresztą). Potem zaprowadził mnie do środka i pokazał mi część skrzyni i włosowate pęknięcie. Powiedział, że na 99% to samo jest u mnie. Potem po rozebraniu skrzyni zadzwonił: dokładnie taka sama usterka, czyli pęknięcie płyty.

Teraz czekam na wymianę sterownika hydraulicznego. Wygląda na to, że to wszystko :) Oby! 3,5k.

Dzięki za odpowiedzi :)
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Lis 2017, 12:48

szafirowa napisał(a):Teraz czekam na wymianę sterownika hydraulicznego. Wygląda na to, że to wszystko Oby! 3,5k.
Cena chyba dobra bo koszty regeneracji tych sterowników zaczynają się od około 3tyś. zł.

Daj znać jak już będziesz po naprawie i jak będzie chodziła skrzynia. Mam nadzieję że będziesz zadowolona :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Lis 2017, 21:19

Po zrobieniu ponad 100 km od naprawy (i w trasie i w mieście, w korkach) - jest elegancko :) Zero problemów.
Oby dalej tak było.
szafirowa
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Mercedes W169
Silnik: 2.0, 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Gru 2017, 17:22

szafirowa napisał(a):Po zrobieniu ponad 100 km od naprawy (i w trasie i w mieście, w korkach) - jest elegancko Zero problemów.
No i super tak powinno być i będzie jak będziesz pamiętała o okresowych wymianach oleju oraz filtra w skrzyni. Jeżdżąc w warunkach miejskich myślę że co około 40tyś. km, a większość trasa to do 60tyś. km i będzie ok.
Druga sprawa to zostawianie samochodu z zaciągniętym ręcznym a nie tylko na samym P w skrzyni. To dosyć ważna zasada przedłużająca znacznie jej żywotność.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999