Skrzynia automatyczna w zimę jak zjeżdżać z górek?

27 Lip 2019, 17:15

Mam pytanie zamierzam kupić swój pierwszy samochód z skrzynią automatyczną lecz mam obawy jak to jest ze zjazdami z górki po śniegu z tym automatem auto które planuje kupić nie ma asystenta zjazdu.
ForKi
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Lip 2019, 16:24

wszystko zależy od inteligencji skrzyni, jakie auto masz na myśli?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lip 2019, 13:03

No to wtedy zapinasz "L" lub "1" i pomału zjeżdżasz a jak trzeba jechać trochę szybciej do 50km/h to "2" i powinno być ok.

Jeżeli masz np. "L" to najczęściej jest tak że jak zjeżdżasz z góry np. 60km/h i zapniesz ten bieg to skrzynia automatycznie dobierze odpowiednie przełożenie żeby hamować skrzynią ale tu najlepiej sprawdzić jakie zalecenia są producenta.

Nie wiem też jaki samochód planujesz kupić ale jak masz tam możliwość wyboru biegów jak np. w tiptronicu to nie ma problemu bo wtedy zapinasz bieg który ci pasuje i jedziesz :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Sie 2019, 21:20

Właśnie po to masz pierwszy i drugi bieg w automacie - dwójka pozwala Ci wyjechać, gdy nie starcza pierwszy bieg, a jedynka, by nie wrzucił się większy. Nie należy jednak używać tego do normalnej jazdy, manuala też zakatujesz złym biegiem, a o kosztach naprawy/wymiany automatycznej skrzyni biegów nie ma co wspominać.

Sporo automatów powinno Ci pozwolić nie spaść z górki - zarówno jak wjeżdżasz, jak i wyjeżdżasz bez tych biegów.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

13 Sie 2019, 09:57

Marcel2727 napisał(a):Właśnie po to masz pierwszy i drugi bieg w automacie - dwójka pozwala Ci wyjechać, gdy nie starcza pierwszy bieg, a jedynka, by nie wrzucił się większy.
to jest tylko i wyłącznie ograniczenie do danego biegu czyli np jak wpinasz 3 bieg to skrzynia dobiegnie tylko do 3 i koniec, to samo z 2 i 1.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2019, 10:05

Mój błąd:

1 (L) - blokuje pierwszy bieg, gdy trzeba startować z drugiego biegu (do wyjazdu z zasp).
2 (S) - tylko 1 i 2 (do jazdy na śliskich i ośnieżonych drogach, zjazdu ze stromych wzniesień i w innych sytuacjach, gdzie wystarczą dwa biegi)
3 - tylko 1, 2, 3 (jeżeli nie chcemy za bardzo przeciążać 4 biegu)

Z tymi jak i resztą trybów najlepiej jest się zaznajomić - producent powinien napisać do czego służą, a odpowiednie używanie biegów jest najważniejsze.
Ostatnio edytowany przez Marcel2727, 13 Sie 2019, 10:35, edytowano w sumie 1 raz
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
    Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...

13 Sie 2019, 10:28

No to bredni się nasłuchałeś :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2019, 21:28

Cichy77 napisał(a):Jeżeli masz np. "L" to najczęściej jest tak że jak zjeżdżasz z góry np. 60km/h i zapniesz ten bieg to skrzynia automatycznie dobierze odpowiednie przełożenie żeby hamować skrzynią ale tu najlepiej sprawdzić jakie zalecenia są producenta.

Jesteś pewny, że jadąc 60 km/h można przerzucić na L? Mógłbyś się pożegnać ze skrzynią....Na L można przerzucić jadąc tylko max 50 km/h. A i to jest raczej nie zalecane. Chodzi o to, że po wrzuceniu z np. D na L skrzynia przełącza się na drugi bieg, a po zwolnieniu na 1 bieg. I na tym biegu pozostaje.
Marcel2727 napisał(a):1 (L) - blokuje pierwszy bieg, gdy trzeba startować z drugiego biegu (do wyjazdu z zasp).
2 (S) - tylko 1 i 2 (do jazdy na śliskich i ośnieżonych drogach, zjazdu ze stromych wzniesień i w innych sytuacjach, gdzie wystarczą dwa biegi)

Chyba nie widziałeś skrzyni automatycznej... Nie ma czegoś takiego jak 1l i 2S. Jest osobno L i osobo S. L już napisałem jak działa, a S to jest to samo co D, tyle tylko, że przełożenia są krótsze, bo to tryb jazdy sportowej.
Zresztą opis oznaczeń na skrzyniach biegów automatycznych można znaleźć w instrukcjach obsługi samochodu oraz w internecie. Więc nie ma chyba sensy powielać co oznacza D, N P itd.
Wracając do tematu, jeżeli automat jest klasyczny, czyli ma P,R,N,D,1,2,3, to podczas zjazdu z ostrej górki, włączasz 1. Z tm, że 1 w automacie działa tak samo jak 1 w manualu. Czyli jadąc z górki, będziesz się tak czy inaczej rozpędzał i musisz hamować hamulcem. Więc tak naprawdę, można jechać na D i też hamować. 1 służy raczej do wyjazdu z piachu, śniegu.
Jak mieszkasz w górach, lub często jeździsz po drogach, gdzie są strome zjazdy, to szukać musiałbyś skrzyni z oznaczeniem W lub śnieżynką. Jest to tryb do jazdy po śliskim i działa coś podobnie do reduktora w terenówkach.
Niestety - chcąc kupować auto z automatem, trzeba kupować z rozsądkiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2019, 22:05

MotoAlbercik napisał(a):Jesteś pewny, że jadąc 60 km/h można przerzucić na L? Mógłbyś się pożegnać ze skrzynią....Na L można przerzucić jadąc tylko max 50 km/h. A i to jest raczej nie zalecane. Chodzi o to, że po wrzuceniu z np. D na L skrzynia przełącza się na drugi bieg, a po zwolnieniu na 1 bieg. I na tym biegu pozostaje.
Wiesz co kiedyś jechałem zwykłym automatem chyba był to Chrysler Pacifica zjeżdżałem z długiej góry na 3 i auto mi się rozpędzało już powyżej 50km/h a że trzeba uważać na hamulce przy takich zjazdach lepiej hamować skrzynią więc przerzuciłem z 3 na L i w sumie bez problemu zapiął sobie drugi bieg, obroty wcale nie były aż tak wysokie. Zaczął pomału zwalniać bez dotykania hamulca.
Przy prędkości 60km/h jak zjeżdżałem i mi się rozpędzał za bardzo to na 3 przełożeniu zwalniałem do 50km/h zapinałem tempomat i wtedy sam sobie zrzucał bieg jak dochodziło do około 55-58km/h żeby się nie rozpędzić za bardzo.
MotoAlbercik napisał(a):jeżeli automat jest klasyczny, czyli ma P,R,N,D,1,2,3
Często jest też tak P,R,N,D,3,L :ok:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Wrz 2019, 14:11

Marcel2727, zakładasz kolejny temat o automatycznej skrzyni biegów, albo udzielasz się w kolejnym wątku o takiej skrzyni. Może wypożycz sobie auto na minuty z automatem (pełno takich) i przejdź się wreszcie samochodem z taką skrzynią, a będziesz wiedział, o co w ogóle w tym chodzi.

Co prawda nie doświadczysz już trybów L, W, 1, 2 w nowych skrzyniach, ale D i R są, jak były dawniej. Za to masz tryb ręcznej zmiany biegów w nowszych konstrukcjach.
aGradory