REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
to jest tylko i wyłącznie ograniczenie do danego biegu czyli np jak wpinasz 3 bieg to skrzynia dobiegnie tylko do 3 i koniec, to samo z 2 i 1.Marcel2727 napisał(a):Właśnie po to masz pierwszy i drugi bieg w automacie - dwójka pozwala Ci wyjechać, gdy nie starcza pierwszy bieg, a jedynka, by nie wrzucił się większy.
Cichy77 napisał(a):Jeżeli masz np. "L" to najczęściej jest tak że jak zjeżdżasz z góry np. 60km/h i zapniesz ten bieg to skrzynia automatycznie dobierze odpowiednie przełożenie żeby hamować skrzynią ale tu najlepiej sprawdzić jakie zalecenia są producenta.
Marcel2727 napisał(a):1 (L) - blokuje pierwszy bieg, gdy trzeba startować z drugiego biegu (do wyjazdu z zasp).
2 (S) - tylko 1 i 2 (do jazdy na śliskich i ośnieżonych drogach, zjazdu ze stromych wzniesień i w innych sytuacjach, gdzie wystarczą dwa biegi)
Wiesz co kiedyś jechałem zwykłym automatem chyba był to Chrysler Pacifica zjeżdżałem z długiej góry na 3 i auto mi się rozpędzało już powyżej 50km/h a że trzeba uważać na hamulce przy takich zjazdach lepiej hamować skrzynią więc przerzuciłem z 3 na L i w sumie bez problemu zapiął sobie drugi bieg, obroty wcale nie były aż tak wysokie. Zaczął pomału zwalniać bez dotykania hamulca.MotoAlbercik napisał(a):Jesteś pewny, że jadąc 60 km/h można przerzucić na L? Mógłbyś się pożegnać ze skrzynią....Na L można przerzucić jadąc tylko max 50 km/h. A i to jest raczej nie zalecane. Chodzi o to, że po wrzuceniu z np. D na L skrzynia przełącza się na drugi bieg, a po zwolnieniu na 1 bieg. I na tym biegu pozostaje.
Często jest też tak P,R,N,D,3,LMotoAlbercik napisał(a):jeżeli automat jest klasyczny, czyli ma P,R,N,D,1,2,3
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]