15 Maj 2010, 16:10
Potwierdzam - DSG jest faktycznie bardzo przyjemna. Szybsza niż standardowy automat i zmianę biegu widać tylko po obrotomierzu.
Zwróc uwagę czy:
- nie jest po wypadku
- w jakim stanie jest silnik (owszem, GTI mógł jeździć dziadek w Niemczech na zakupy do Lidla, ale równie dobrz mógł służyć młodemu Hansowi do zapier****a nocami po ulicach, być kręcony cały czas koło czerwonego pola itp - oczywiście sprzedający powie ci że to była ta pierwsza opcja, z dziadkiem, ale zastanów się - jak dużo osób kupuje 200-konnego GTI by nim spokojnie jeździć?). Wizyta u mechanika i na hamowni powinna załatwić sprawę. Jeśli mechanik powie że jest ok, a na hamowni wyjdzie 200koni plus minus 5, to znaczy że silnik jest ok. Ale jeśli na hamowni wyjdzie że ma 180 a nie 200, to znaczy że silnik jest skatowany i niedługo będzie trupem.
- w jakim stanie jest skrzynia DSG - owszem, 2-sprzęgłowe skrzynie to super sprawa, ale naprawa jest horrendalnie droga, po pierwsze bo jest skomplikowana, po drugie bo nie ma zamienników. Pan Mietek z okolicznym warsztacie ci tego nie zrobi, będziesz skazany na ASO a tam sobie lubią dużo policzyć.