Skrzynia Mercedes 722.3 Slizga R i 3,4 bieg

11 Kwi 2009, 14:36

Witam Panowie I Panie

Skrzynia zmora chyba każdego jak coś sie dzieje.

Mercedesik to W210 96r silnik E320 automat więc skrzynia w nim to 722.3.

Problem wygląda tak samochód na D zachowuje się prawidłowo tylko na 1 i 2 biegu (nawet nie szarpie). Jak wpełznie do 3 to juz ślizga moge dodawać gazu a tylko idą obroty w góre, auto nie przyśpiesza. Podejżewam że na 4 będzie to samo. Tak samo dzieje się na wstecznym. Zaznacze że poprzedni właściciel miał wyciek ze skrzyni i tylko dolewał... (leje prawdopodobnie spod miski, aktualnie pilnuje odpowiedniego stanu oleju)

No ale cuż zdecydowałem się tą skrzynie sam rozebrać. Manualne skrzynie już naprawiałem. Teraz czas na automata.


Moje pytanie jest takie co mogło zostać uszkodzone?? Co wymienić. Objawy wydaje mi się są bardzo konkretne. Na co najbardziej zwrócić uwagę przy tych objawach??

Może linki do jakiś materiałów o tej skrzyni??

Sam skrzyni jeszcze nie sciągłem zanim rozbiore chce sie coś o niej nauczyć.

Pozdrawiam Grubas
grubass
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 11 Kwi 2009, 15:01

    Bez dokumentacji nawet się nie zabieraj za to, bo nie złożysz. Najpierw nazbieraj materiałów dot skrzyni. Mi to wygląda na spalone tarczki.

    Daj maila to ci serwisówkę wyślę.
    aigonic
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    11 Kwi 2009, 15:09

    Wiem że proste to nie będzie dlatego najpierw nabieram info na temat tej skrzyni.

    Pare artykułów już mam ale więcej nie zawadzi. Ucze się ciągle.

    Taką mam nadzieje że to tarczki. Niektórzy mogą powiedzieć że to zgadywanie. Może i tak ale jak znajdzie sie fachowiec to podejżewam że pokojaży objawy z chorobą.
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    11 Kwi 2009, 15:45

    Jak stare jest auto? Tarczki mają prawo się zużyć, ja miałem tak w skrzyni ZF4HP18Q w Citroenie XM. Podaj maila na pm to wyślę Ci pdf-a, 120 stron o skrzyniach 722.3 i 722.4.
    aigonic
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    11 Kwi 2009, 16:20

    Auto 96 rok na budziku 240tys. Jak wyślesz mi tą książke może coś będzie jaśniej:) Dzieki za zainteresowanie.
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    11 Kwi 2009, 16:48

    Te skrzynie odpowiednio serwisowane z palcem wytrzymują do ok.600 kkm.Jesteś pewien,że ten samochód ma tylko tyle przebyte?!Ja nie jestem tego taki pewien.Objawy wskazują na tarczki ale?Kiedy ostatnio wymieniałeś olej?Filtr oleju?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    11 Kwi 2009, 16:52

    Napisałem o poprzednim właścicielu że dolewał olej (wyciek w skrzyni jest spod miski prawdopodobnie), ale nie napisałem że kupiłem samochód 2 dni temu.

    Tak czy siak przebieg możliwe że nie ten. Ja uważam że skrzyni w dupe dało coś innego mianowicie te wycieki oleju. Jak kupowałem auto to nawet leżala w środku auta pusta butelka po atf II. Wiec kolo ciągle dolewał ale ile skrzynia jeździla z zamałą ilością to nie wiem.
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    11 Kwi 2009, 17:17

    Ja mam automata,od zawsze mi olej wyciekał tylko ,że ja mam starą skrzynię!Nic się jej nie stało ale cóz te skrzynie były inne.Jak ty piszesz olej Dextron ATF II?Ta skrzynia lubi oleje wyższej jakości,ten olej leje się do starych skrzyń ale nie do takich,oczywiście przez to raczej skrzyni nic się nie stało.Być może facet tylko dolewał ale nie wymieniał filtra ,oleju też.Do twego samochodu Castrol zaleca produkt specjalny(nie wiem jaki to jest olej) z dopuszczeniem ATF TRANSMAX Z.Wiesz jaki to jest olej?ATF II przy tym oleju wypada tak jak syrenka przy Porsche!Ten olej obniża temperaturę przekładni nawet o 15 stopni.Nie kupisz go tak łatwo,dostępny jest tylko w bańkach minimum 10 litrowych(coś kolo tego)Ja ci podam przykład.Miałem wyciek więc lalem najtańszy polski olej ATFII,jak skrzynia mi chodziła?TRAGEDIA,uszczelniłem skrzynię i wlałem Mobil ATF też Dextron II,tak jakbym zrobił remont skrzyni :shock: Możesz mieć słabe ciśnienie oleju,,jak ci chodzi na zimnym oleju ?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 17:23

    Na zimnym wyglada jej praca tak samo jak na ciepłym. Możliwe że tobie wyciekało troche. A on miał dość mocny wyciek sporo mósiał chłop dolewać.

    Zaś co do jaości oleju pewnie masz racje, że lał najtańszy. Ja aktualnie kupiłem olej który mi polecił znajomy (on leje ten olej do swojej takiej samej skrzyni) Niestety na chwilę obecną wypadła mi nazwa z głowy a do warsztatu trochę mam. W każdym bądź razie jemu chodzi na nim skrzynia dobrze. Myślisz że sama wymiana oleju by załatwiła sprawe??
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    11 Kwi 2009, 17:53

    Fachowcy zawsze w takim przypadku zalecają wymianę filtra z olejem,popatrz tylko czy nie masz opiłków,jeśli będą to masz problem!Wymiana oleju z filtrem to najtańsze posunięcie.Jesli wlejesz Mobil Dextron III nie zrobisz błędu ,zawsze możesz ten olej zlać i potem wykorzystać ponownie.Sam wyciek?Jeśli jest spod uszczelki miski olejowej to wiesz jak ją sobie uszczelnisz?(ja tak zrobiłem,naaaareszcie mam spokój ,ciekł nawet wtedy gdy kupiłem nową miskę olejową i uszczelke)Pokryj styk uszczelki z misą silikonem czarnym Pro Seal gasket maker lub k2(w realu kupisz)dociśnij ale nie za mocno i zostaw na 24 godziny.Jeśli zobaczysz opiłki to nie wymieniaj oleju bo szkoda czasu .
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Kwi 2009, 19:08

    Tak na temat drobinek metalu słyszalem że nie powinno ich być w misce a jak już to minimalne. Tzn prawie nie zauważalne. Takie niby sa w granicach dopuszczalnych.

    Tak czy siak narazie planuje kolejno:

    Podpiąć pod komputer. ZObaczyć czy wykaże błedy.

    Zlać olej odkręcic mise i zobaczyć czy są opiółki. Jak nie będzie to zaleje nowym olejem. Jak bedą to ściągam skrzynie....
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    14 Kwi 2009, 12:27

    A co ma miska olejowa do oleju w skrzyni biegow jak moga sie znalezc opilki ze skrzyni w misce olejowej?
    kolo12
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    14 Kwi 2009, 13:18

    W filtrze ale by się do niego dobrać trzeba zdjąć miskę no chyba,że w tym modelu Merasia nie trzeba! :wink: Uwaga cenna!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Kwi 2009, 17:10

    Panowie zaczołem rozbierać skrzynie. Właściwie mam ją prawie na części pierwsze. Sprawdziłem jedne tarczki i żeczywiście mają serdecznie dość jednak do drógich nie moge się dostać tutaj moje pytanie. Jak to rozebrać?? (to co widać na dwóch poniższych zdjęciach).

    [link wygasł]
    [link wygasł]

    Po za tym mam jeszcze jeden problem mianowicie rozsypały mi się jedne sprężyny i oberwał jeden plastik. CO do tego plastiku mam pytanie. Skad ten plastik?? Na zdjęciu jest w miejscu takim jak go zobaczyłem pierwszy raz. Czyli przy rozbieraniu skrzyni.

    [link wygasł]
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Kwi 2009, 21:50

    Podliczyłem wydatki i doszłem do wniosku ze kupuje używke. Zresztą już kupiłem za 800zł. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
    grubass
    Nowicjusz
     
    Posty: 14