Skrzyżowanie z dużą wyspą jak się ustawiać.

07 Cze 2022, 15:28

Zawsze mam problem z takimi skrzyżowaniami bez świateł i dużo wyspą jak się ustawić. Tutaj jest pokazne, że skręcający w lewo ma sie ustawić obok tego co zawraca. Ten co wyjeżdza z podporząkowanej cxerwony i stoi na przełączce, to ma ustąpić nebieskimu, który ma go objechać jak na zwykłym skrzyżowaniu, czy tak jak linie pokazują ich tor się przecina i jak już ten crwony tam będzie musi wyjechać pierwszy aby zrobić mu miejsce? DOdatkowo jest pokazane, że tylko jeden rusza z podporądkowanej a jak by dwóch chciało, to raczej nie ma miejsca. Nizrozumiałe są dla mnie takie skrzyżowanie i nie wiem jak się prawidłowo na nich zachować. Podpowie ktoś?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

08 Cze 2022, 10:07

MATRIX266 napisał(a):Zawsze mam problem z takimi skrzyżowaniami bez świateł i dużo wyspą jak się ustawić
Problem w tym że to skrzyżowanie nie ma wyspy :mrgreen: jest tam dużo miejsca do manewru na pasie między jezdniami ale nie myl go ze skrzyżowaniem z wyspą.
MATRIX266 napisał(a):Ten co wyjeżdza z podporząkowanej cxerwony i stoi na przełączce, to ma ustąpić nebieskimu, który ma go objechać jak na zwykłym skrzyżowaniu, czy tak jak linie pokazują ich tor się przecina i jak już ten crwony tam będzie musi wyjechać pierwszy aby zrobić mu miejsce?
Musi ustąpić niebieskiemu a niebieski musi go objechać jak chce skręcić w lewo.

Przy tak dużym skrzyżowaniu można zachować się dokładnie tak jak pokazują strzałki na tej grafice.

Jeżeli masz jakieś konkretne skrzyżowanie z którym masz problem to podaj link do lokalizacji w mapach google, rozpatrzymy i podpowiemy co i jak :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35

08 Cze 2022, 11:14

Generalnie tak jak jest pokazane na rysunku, to jest dobrze. Po to właśnie są takie skrzyżowania z takim dodatkowym kawałkiem pasa, żeby było mniej korków. Na normalnym skrzyżowaniu, czarny i niebieski, skręcając w lewo, musieli by się objechać. Tutaj mogą przejechać obok siebie, nie powodując zatrzymywania się pojazdów za nimi, bo mogą się zatrzymać właśnie na tym dodatkowym pasie. Ważne jest tutaj położenie czerwonego samochodu - jak niebieski zawraca, to może przejechać na wprost i w razie potrzeby zatrzymać się na tym dodatkowym pasie. Ale jak niebieski skręca w lewo, to najbezpieczniej jest, żeby ustawić się tak jak on, bo próbując wjechać na ten pas dodatkowy, może zahaczyć tego niebieskiego i wtedy będzie jego wina. Tak samo jak będzie sytuacja, tak jak na obrazku, że czarny skręca w lewo, to ten czerwony powinien stać dalej tak jak stoi. Nie powinien próbować pchać się na ten pas dodatkowy, bo wtedy dochodzi do najbardziej skomplikowanych sytuacji - czarny wjeżdża na pas dodatkowy, czerwony również wjeżdża na ten pas dodatkowy i stoją obok siebie. I zazwyczaj zachodzi pytanie trudne do ogarnięcia - który ma pierwszy ruszyć - czarny czy czerwony, zakładając, że droga w którą skręcają jest dwukierunkowa. Zazwyczaj czerwony się pacha, bo twierdzi, że czarny ma go z prawej. A tak naprawdę pierwszeństwo ma czarny, ponieważ jechał drogą główną i nie traci pierwszeństwa podczas skrętu w lewo, a czerwony nadal ustępuje pierwszeństwa.. Niestety w takich sytuacjach najczęściej dochodzi do kolizji. I kolejna przy okazji sprawa - jak czarny zawraca, a czerwony skręca w lewo, to warto pamiętać, że czarny nie ma obowiązku zająć lewego pasa po zawróceniu. Może wjechać albo na lewy albo na prawy. Nie ma czegoś takiego, że czarny zawraca, to musi wjechać na lewy pas, a czerwony skręca to wjeżdża na prawy. A zazwyczaj tak jest i dochodzi do kolizji, bo czerwony jest przekonany, że ten czarny skręci na lewy, więc czerwonym jedzie na prawy. I jak czarny wybierze sobie prawy, to jest kolizja. No i trza pamiętać, że czarny mimo że zawraca, to nie traci pierwszeństwa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2022, 19:40

Ale co w sytuacji kiedy czerwony stoi na wysepce a niebieski chce skręcić w lewo? Na tym obrazku widać,że ich tory się ;rzecinają , teoretycznie niebieski ma pierwszeństwo ale czerwony mu unemożliwy wjazd więc on ma ruszyć pierwsze na lewy pas i niebiekiemu zrobić miejsce, bo jak inaczej.? Tak naprawdę, to na taki wielim skrzyżowaniu nie widać tak dobrze z perspektywy czerwonego co tam się dzieje po prawej za pasem zieleni i może on ruszyć i zaraz ktoś wl kierunek i skręcać w lewo i się spotkają kolizyjnie na wysepce.

Na ruchliwych skrzyżowaniach czerwony nie ma możliwości wyjazdu bez zatrzymania na wysepce musi wyjachać na raty, żeby dwa pasy były wolne po obu stronach nie rz graniczy z cudem dodatkowo jak pisałem raz ocena sytucji z tak dalekiej odlegosci jest utrudniona, Jeśli chodzi o niebeskiego czy czarnego to raczej bym nie mial problemu ale jak bym się znalazł w sytuacji czerwonego już bym miał dylemat.
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

09 Cze 2022, 11:05

Wtedy czerwony stoi na tej wysepce i czeka, aż niebieski wykona manewr skrętu, bo niebieski i tak ma pierwszeństwo. A do decyzji niebieskiego należy to, czy objedzie czerwonego z lewej czy z prawej. Zazwyczaj jest to uzależnione od miejsca, ale najczęściej w takiej sytuacji niebieski objeżdża czerwonego z lewej strony czerwonego.
No i sprawa sygnalizacji skrętu niebieskiego - jak ma włączony lewy kierunek, to nie zawsze oznacza, że będzie zawracał i dlatego czerwony powinien stać i czekać, aż niebieski wykona manewr.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2022, 16:18

Jeśli chodzi o lewą stronę to tam nie ma za bardzo miejsca bo będzie stał jakby miał jechać pod prąd. Są też takie wysepki ale dużo mniejsze gdzie się zmieści np 2 samochody . Jak jeżdze na Warszawę s7, to takie są wysepki małe a droga podporządkowana z jednej strony i z drugiej.[email widoczny po zalogowaniu][email widoczny po zalogowaniu] ... 312!8i6656

Tutaj jak bym chciał sręcić w lewo na mejscu tego granatowego auta mam stanąć na wyepce po prawe aby umożliwić jadącemu prosto z naprzeciwka czy po lewej i te co będzie jechal prosto mam mnie minąć prawym bokiem ale wtedy będzie musiał jechać po skosie. Wdziałem tam różnie ustawiające się auta ale więcej przy lewej krawędzi.
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż zderzaka Porsche Cayenne, Poradnik
    Podzielę się wiedzą jak zdemontować zderzak w Porsche Cayenne 2 generacji po lifcie. Narzędzia jakie musimy przygotować to: Kluczy nasadowe 10 Torx 20 lub 25, 30 Klucz do spinek lub płaski śrubokręt Odrazu mówię że ...
    Zmiany w punktach karnych 2023 - powrót do przeszłości
    Ten rok to zdecydowanie czas zmian dla prawa ruchu drogowego w Polsce. Ponad dwa miesiące temu zetknęliśmy się z lawiną nowych regulacji, a już od 17 września 2023 roku, w życie weszła nowelizacja przepisów o punktach ...