Skutki zderzenia tłoków z zaworami

01 Kwi 2010, 15:18

czy jest taka mozliwosc, ze jak juz sie spotkaja tloki z zaworami to zostanie uszkodzony wal korbowy albo panewka główna? bo ja mialem taka sytuacje ze sie niestety spotkaly, a po tej sytuacji nie dalo sie krecic walem korbowym, tzn da ale tak strasznie ciężko, że trzeba całą siłe włożyć w to, żeby w ogóle cokolwiek drgnął, tak jakby sie zatarl czy nie wiem co z nim stalo.
Ostatnio edytowany przez lukaszlukasz, 02 Kwi 2010, 12:51, edytowano w sumie 1 raz
lukaszlukasz
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: mazowieckie
  • 01 Kwi 2010, 20:43

    lukaszlukasz napisał(a):a czy jest taka mozliwosc, ze jak juz sie spotkaja tloki z zaworami to zostanie uszkodzony wal korbowy albo panewka główna

    Jest taka możliwość ale najczęściej dochodzi do skrzywienia zaworów lub uszkodzenia tłoka ( ewentualnie korbowodu).
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    01 Kwi 2010, 23:22

    lukaszlukasz napisał(a): a po tej sytuacji nie dalo sie krecic walem korbowym

    W takim wypadku wal korbowy się nie zaciera.Nie obrócisz wałem korbowym bo
    tłok został zablokowany przez zawór... :!: :!: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    02 Kwi 2010, 12:44

    tak, tylko że ja zdjąłem głowicę i nie chce się kręcic wał korbowy. tzn kręci sie ale tak strasznie cięzko ze szok. a w pewnym momencie jak stanie to całą siłe trzeba włożyć w to, żeby go w ogóle ruszyć...
    lukaszlukasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: mazowieckie

    02 Kwi 2010, 23:33

    masz skrzywione korbowody i to wszystko.. jak zdejmiesz tłoki to wtedy zobaczysz jak się kreci wał
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    03 Kwi 2010, 08:50

    rafi195 napisał(a):jak zdejmiesz tłoki to wtedy zobaczysz jak się kreci wał

    Tłoków tak sobie nie zdejmiesz - musisz odkręcić korbowody i sprawdź panewki w jakim są stanie i wtedy pokręć wałem.
    Sam wał mógł się też zatrzeć na panewkach głównych - pewnie coś zablokowało otwór smarujący w panewce lub sama panewka się przekręciła na wale.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Kwi 2010, 12:42

    piotrpz87 napisał(a):
    rafi195 napisał(a):jak zdejmiesz tłoki to wtedy zobaczysz jak się kreci wał

    Tłoków tak sobie nie zdejmiesz - musisz odkręcić korbowody i sprawdź panewki w jakim są stanie i wtedy pokręć wałem.
    Sam wał mógł się też zatrzeć na panewkach głównych - pewnie coś zablokowało otwór smarujący w panewce lub sama panewka się przekręciła na wale.


    tłoki się normalnie zdejmuje z korbowodów..jak się zdejmie korbowody z tłokami to jak wał lekko się kręci to ok. a jeszcze jedno winklowanie tłoków (korbowodów) się kłania.

    niech kolega sprawdzi szczelinomierzem na obwodzie tłoka jak dolega do gładzi cylindra bo pewnie z jednej strony będzie dociskał mocniej a z drugiej luz duży..i trza winklować..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    05 Kwi 2010, 13:20

    rafi195 napisał(a):a jeszcze jedno winklowanie tłoków (korbowodów) się kłania.

    Szlif robi się tylko cylindrów i wału korbowego - dobiera się wtedy większe pierścienie do tłoka i grubsze panewki na wał.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    05 Kwi 2010, 17:01

    piotrpz87 napisał(a):
    rafi195 napisał(a):a jeszcze jedno winklowanie tłoków (korbowodów) się kłania.

    Szlif robi się tylko cylindrów i wału korbowego - dobiera się wtedy większe pierścienie do tłoka i grubsze panewki na wał.

    to wszyscy przeważnie wiedzą..ale winklowanie tłoków to co innego..i aby dobrze remont zrobić to trza winklować i tyle..nawet po każdej zmianie korbowodów trzeba to zrobić
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska