Słabe ogrzewanie - Daewoo Nubira

01 Lis 2012, 22:27

Witam otóż w mojej nubirce kilka tygodni temu założyłem nową nagrzewnice (tamta była nieszczelna) myślałem , że samochod bedzie lepiej grzal w chłodne dni , lecz jak grzał tak grzał , jedynie letnim powietrze , co moze byc przyczyna? lub jak wzmocnic ogrzewanie ? dodam ze samochod normalnie się rozgrzewa do 90 stopni . Z góry dziękuja za pomoc.
driver01
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 12 04 2012
Auto: nubira

05 Lis 2012, 22:08

Układ odpowietrzony poprawnie? Wygląda to trochę jakby nagrzewnica była zapowietrzona lub nie reagowały klapy odpowiedzialne za przestawianie nadmuchu z zimnego na ciepły. W mojej po 3-4 km z nawiewu wali gorącym powietrzem.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Lis 2012, 19:43

Wiec klapy sprawdzalem reagują , a nie odpowietrzałem nagrzewnicy w jaki sposob mam to zrobic?
driver01
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 12 04 2012
Auto: nubira

07 Lis 2012, 13:16

W Nubirze układ w zasadzie sam się odpowietrza, po to są przewody idące od góry do zbiorniczka.
Rozumiem, że sterowanie nawiewem działa poprawnie? Mam na myśli ciepło zimno i kierunek (np na szybę).
Sprawdź jeszcze czy wężyki podciśnienia sterującego kierunkiem nawiewu są założone prawidłowo.
Znajdują się obok filtra kabinowego.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Lis 2012, 11:56

Sterowanie działania nawiewem działa poprawnie i te wężyki też są w porządku ...
driver01
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 12 04 2012
Auto: nubira

21 Lis 2012, 11:33

Proponuję podjechać do elektryka samochodowego,ponieważ problem tkwi w samych kabelkach lub zapchanym filtrze- to często się zdarza. A w jaki sposób sprawdzałeś wężyki?
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Międzynarodowy Dzień Uprzejmości na Drodze
    Święto wywodzi się z Francji, ale szybko zyskało popularność na całym świecie. Co to znaczy być uprzejmym na drodze? Przestrzeganie przepisów oraz bycie przewidywalnym i wyrozumiałym kierowcą. Tak rozumiana uprzejmość ...
    Nieoznakowane radiowozy BMW 330i xDrive
    Polska dołączyła do grona krajów, w których samochody marki BMW wspierają funkcjonariuszy Policji w realizowaniu ich wymagających obowiązków. Pierwsza pula 40 samochodów BMW 330i xDrive wyjechała ...

21 Lis 2012, 15:24

Turbopama napisał(a):Proponuję podjechać do elektryka samochodowego,ponieważ problem tkwi w samych kabelkach lub zapchanym filtrze- to często się zdarza.


A co elektryk ma wspólnego z ogrzewaniem? Jedynym elementem elektrycznym w ogrzewaniu jest silnik dmuchawy. No i włączanie/wyłączanie obiegu wewnętrznego, ale to nie ma żadnego wpływu na temp w nagrzewnicy.

Tak więc jeżeli dmuchawa działa bezproblemowo, to elektryk nie ma tu nic do roboty.
Tak samo sterowanie kierunkiem nadmuchu również nie ma nic wspólnego z temperaturą ani elektryką - działa podciśnieniowo.
Trzeba zacząć od sprawdzenia, czy węże idące z silnika do nagrzewnicy są jednakowo ciepłe.
Oprócz tego, jak masz klimatyzację, to sprawdz, czy czasami ona nie jest włączona - musisz spojrzeć na sprzęgło spr ężarki czy nie jest zasprzęglone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lis 2012, 16:09

Moja nubira nie ma klimatyzacji , a węże sprawdzałem nie które szybciej się nagrzewają ale gdy silnik sie już nagrzeje jakieś wiekszej roznicy niema ...
driver01
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 12 04 2012
Auto: nubira

23 Lis 2012, 16:49

Z początku myślałem o termostacie. Ale skoro piszesz, że silnik normalnie się nagrzewa do 90 stopni, to odpada.
Zdemontuj panel ogrzewania ( ramka jest na zatrzaskach a panel trzyma się jak dobrze pamiętam na 4 śrubkach - demontaż zajmuje zaledwie niecałą minutkę i nie ma tam nic skomplikowanego ) i sprawdz w takim razie, czy linka od otwierania klapy na nagrzewnicy nie wypadła z mocowania albo się nie urwała. Zwróć uwagę na mocowanie linki i obchodz się z tym w miarę delikatnie, bo jest to plastik i przy zdejmowaniu zaczepu potrafi pęknąc, a niewykluczone, że już jest pęknięty i linka nie otwiera całkowicie wspomnianej klapy. Sprawdz też, czy wysuwa się cała - przekręć pokrętło ogrzewania do końca na czerwwone pole, wyjmij linkę z mocowania i spróbuj ją jeszcze wyciągnąć - nie powinno dać się tego zrobić. Oprócz tego, jak będziesz miał linkę wyjętą z mocowania, to jak będziesz ją rękami pociągał i chował ( musi chodzić luźniutko ) to powinieneś słyszeć za każdym razem delikatny stuk klapy zamykający dopływ ciepłego powietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000