[POLONEZ] Słabe podświetlenie deski i źle działający wskaźnik paliwa

23 Lip 2020, 22:53

Witam, z tej strony Rumcajs, witam serdecznie na tym forum.

Drodzy koledzy, mam problem ze swoim nowym nabytkiem, Polonezem Caro Plus. Otóż podświetlenie całej deski jest słabe, w ciągu dnia nie widać jak migają kontrolki kierunkowskazów, słychać zaś cykanie przekaźnika, zegarek też ledwo widać. Wskaźnik paliwa pokazuje pół baku, chociaż momentami pokazuje normalnie i widać wtedy 1/4 (tyle teraz powinno być). Jak wcisnę pedał hamulca to wskazówka wskaźnika paliwa lekko opada.

Domyślam się, że to problem z masą, pytanie którą sprawdzić i gdzie dana jest? Oraz czy zaistniałe problemy (podświetlenie i wskazania paliwa) są raczej spowodowane tylko masą czy czymś innym?

Pozdrawiam, Rumcajs
RumcajsFSO
Obserwowany
 
Posty: 2

24 Lip 2020, 09:03

Moim zdaniem główny problem to będzie masa tak jak wspomniałeś. Wyciągnij licznik to nie takie trudne w polonezie :) Sprawdź dokładnie wtyczkę i piny czy nie sa zabrudzone i czy dokładnie stykają. Masę znajdziesz bez problemu multimetrem i sprawdzisz czy jest prawidłowa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

27 Lip 2020, 16:47

Z tego co pamiętam masa zestawu wskaźników jest przykręcona do karoserii za licznikami do ściany grodziowej. Są chyba trzy punktu masy.
Jak zdemontujesz zestaw wskaźników, to od tyłu widać ścieżki z wtyczek do każdej kontrolki i każdego wskaźnika. Masy są wspólne, więc nie będziesz miał problemu odszukać jej w gnieździe.
Jak będziesz miał zdemontowany zestaw wskaźników, to wykręć sobie żaróweczki i zobacz, czy nie są czarne. W Polonezach często było właśnie tak, że z czasem te żaróweczki robiły się czarne i słabiutko świeciły. Na żaróweczkach z podświetlenia są też takie gumowe, zielone nakładki. One też lubiały się "przypalić" i zrobić czarne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...