Albert, nie stresuj Kolegi
Dobre żarówki Philipsa to 12-15 zł/szt (oczywiście poiszę o dozwolonych w Polsce żarówach 55/60W!)
Nadtopiona kostka to wynik skorodowanych styków w kostce/na żarówce, co z kolei powoduje powstawanie oporu, co w dalsze kolejności powoduje rozgrzewanie się miejsca styku oraz osłabienie prądu dostarczanego do żarówy... - zalecana wymiana kostki na nową (NIE używaną).
Do tego wymiana przewodów jest zalecana - prawdopodobnie również będą mocno wygrzane (kolor przewodu po zdjęciu izolacji będzie bliższy czerwonego niż złoto-miedzianego)
Kontrola stanu szkieł i odbłyśników - jak pisał Albert - jest konieczna, gdyż używanie żarówek o podwyższonej mocy (w stosunku do zaleceń producenta) lub "z biedronki" (te się dużo bardziej grzeją, niż markowe!) powoduje dużo szybsze wypalanie się odbłyśników i... kolejne wydatki...
Dłuższy snop światła z jednego z reflektorów to wynik niewłaściwej regulacji kąta pochylenia reflektorów (jak go ustawiać - dowiesz się z instrukcji auta) lub (co bardziej prawdopodobne w przypadku tanich żarówek) niepracyzyjnego wykonania bańki szklanej (żarnik w innym miejscu, niż określają to stosowne normy), ewentualnie - niedokładnego osadzenia żarówki w jarznie żarówki w reflektorze.
Uff...