Ślizgające się sprzęgło?

27 Gru 2020, 22:31

Witam, posiadam od niedawna Seata Arose II po lifcie rocznik 2001 z silnikiem 1.0 50 KM.

Czy to normalne, że samochód na V biegu przy 3500 obrotów ledwo osiąga 100 km/h? Ja wiem, że po 50 KM nie można się spodziewać wiele, ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest efekt ślizgającego się sprzęgła. Bo IV, V bieg mam wrażenie że auto pomimo znacznego wzrostu obrotów słabiej przyspiesza niż niższych biegach. Przykładowy znajomy posiada Fiata Pandę o mocy 55 KM mu wystarcza ok. 3200 obrotów by osiągnąć prędkość 110-120 km/h. Nie wiem czy to odpowiednie porównanie, bo zdaję sobie sprawę że może być po prostu inne przełożenie skrzyni biegów.

Dodatkowo chciałbym zapytać co może być przyczyną buczenia po odpuszczeniu do końca pedału gazu przy obrotach rzędu 3500-4000? Coś z przepustnica? Gdy zmniejszam prędkość buczenie stopniowo spada. Może to już za wysokie obroty jak na ten samochód?
kamilhereda
Nowicjusz
 
Posty: 5

27 Gru 2020, 23:18

Rocznik 2001 czyli auto swoje lata ma i przebieg zapewne też :unsure: więc cudów bym nie oczekiwał od jednostki o mocy 50KM ale... :wink: swoją drogą moje TICO z 1998r i mocy 45KM oraz przebiegu 143000km jak kupujący robił jadę próbną spokojnie śmigało 130km/h i kobieta jeździ nim do dziś.
Co do sprzęgła...
Najprościej sprawdzić czy nie ślizga ci się sprzęgło prostym domowym sposobem. :ok:
1.zaciągnij mocno hamulec ręczny i próbuj ruszyć np.na 1- 2 lub 3 biegu jak sprzęgło jest OK to silnik zgaśnie ..jeśli nie to wyczujesz poślizg sprzęgła wówczas potrzebna regulacja :wink: ( tam chyba między pedałem sprzęgła a widełkami jest linka zakończona śrubą regulacyjną )
drugi sposób to > Ustaw auto prostopadle przednimi kołami do wysokiego krawężnika aby mocno dopierał do opon i spróbuj na ten krawężnik wjechać> sprawne sprzęgło powinno sobie z tym krawężnikiem poradzić i auto wskoczy na przeszkodę lub zgaśnie a jak sprzęgło się ślizga to silnik będzie pracował a auto stoi w miejscu.
Co do buczenia i małej mocy to sprawdź filtr powietrza > czy jest właściwy model i jest czysty
Inną sprawą może być to , że ktoś w ramach oszczędności paliwa zamienił dysze paliwa w gaźniku na mniejsze przez co zmniejszył moc i osiągi. Silnik ma możliwości ale brakuje mu POWER> bo moc jest z paliwa a nie z powietrza
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 462
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Iron Drift King - drifting dotarł do… kopalni!
    Drifting podbija świat. Ta nietypowa dyscyplina motorsportu dociera do różnych zakątków globu. W ostatni weekend zawitała nawet do dawnej kopalni odkrywkowej w Niemczech. Drugie miejsce na międzynarodowych zawodach ...