Audi virtual cockpit

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • Audi virtual cockpit

    Audi virtual cockpit - co to znaczy?


    Audi virtual cockpit, to w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i o rozdzielczości 1440 x 540 pikseli. Na jego ekranie wyświetlają się bardzo szczegółowe i wyraźne grafiki. Działanie, funkcje i dokładność obrazu Audi virtual cockpit, opierają się na pracy wysokiej mocy procesora Tegra 30 produkowanego przez firmę NVIDIA, kooperanta Audi. 

    Cyfrowy wyświetlacz przejrzyście i bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy wyświetla rozmaite informacje: zarówno tradycyjnie pokazane zegary wskazujące prędkość i liczbę obrotów silnika, jak i informacje pochodzące z nawigacji, komunikacji i z systemów rozrywki. Przy jego dolnej krawędzi wyświetlane są stale informacje o temperaturze otoczenia, godzinie i pokonanych kilometrach oraz symbole ostrzegawcze i informacyjne. By wskazówki prędkościomierza i obrotomierza poruszały się płynnie i precyzyjnie, ich obraz jest odświeżany 60 razy na sekundę. Przewijanie list bazuje na modelu fizykalnym, uwzględniającym takie czynniki jak bezwładność, elastyczność czy tłumienie.

    Audi virtual cockpit – podobnie jak wyświetlacz systemu informacji kierowcy w zestawie analogowym – obsługiwany jest za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Przycisk "View" wybiera jeden z dwóch widoków. W widoku „progresywnym” dominuje centralne okno. Widzimy w nim mapę nawigacji lub listy telefonu, radia i systemu audio. Prędkościomierz i obrotomierz mają tu postać małych okrągłych wskaźników umieszczonych po bokach ekranu. W widoku klasycznym, zegary mają wielkość zbliżoną do wielkości zegarów analogowych, a środkowe okno jest odpowiednio mniejsze. W modelach typu S, wywołać można jeszcze jeden tryb - "sportowy", w którego centrum znajduje się duży obrotomierz. Tak samo jest w widoku RS, który montowany w modelach RS, jest trzecim obok progresywnego i klasycznego widokiem. W tym modelu, wokół dominującego obrotomierza można skonfigurować inne wskaźniki, np. momentu obrotowego, osiągów, ciśnienia powietrza w oponach i sił bezwładności. Zgodnie z logiką systemu MMI, w zależności od menu podstawowego, Audi virtual cockpit zmienia swą kolorystykę. W menu multimediów jest pomarańczowy, a w menu telefonu – zielony.


    Ocena: 5.0/5 (7 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną?
    Zderzenie samochodu ze zwierzęciem wybiegającym na jezdnię może skończyć się tragicznie zarówno dla zwierzęcia jak i pasażerów pojazdu. W 2013 roku policja odnotowała aż 179 wypadków z udziałem zwierząt, ...