MMI touch response

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • MMI touch response

    MMI touch response - co to znaczy?


    Dzięki systemowi MMI touch response, wiele funkcji obsługi pojazdu realizowanych jest bez regulatora obrotowo-przyciskowego i touchpada, których w nowej koncepcji obsługi po prostu nie ma. Konsola tunelu środkowego i panel obsługi są w ten sposób wolne od przycisków i przełączników. Sercem tej koncepcji obsługi jest ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala o idealnie czarnej powierzchni. Gdy ekran jest wyłączony, zlewa się w jedną całość z czarną, błyszczącą powierzchnią tablicy rozdzielczej. Po uruchomieniu systemu, na ekranie pojawia się interfejs użytkownika o bardzo zwięzłej, minimalistycznej grafice. Lekko zakrzywiony wyświetlacz TFT o rozdzielczości 1540 x 720 pikseli prezentuje obrazy o dużej ostrości i o wysokim kontraście, nawet gdy patrzy się na niego pod kątem. Z poziomu MMI touch response steruje się nawigacją, mediami i funkcjami pojazdu. Kierowca ma na nim możliwość klikania, przesuwania, powiększania oraz przewijania obrazów i list. Struktura menu jest intuicyjna i płaska, niczym struktura współczesnego smartfona. Menu posiada również funkcję wyszukiwania. Rozmieszczenie ikon w menu głównym i na pasku bezpośredniego dostępu może być konfigurowane indywidualnie.

    Tym, co decyduje o przewadze technicznej MMI touch response, jest funkcja haptycznej reakcji zwrotnej. Gdy palec dotyka ekranu wyświetlacza, nie oznacza to automatycznego uruchomienia wybranej funkcji. By to nastąpiło, kierowca musi funkcję przytrzymać, przyciskając ikonę na dłużej. Mechaniczny ruch, który poczuje wtedy pod palcem, a będący potwierdzeniem wyboru, powstaje na skutek działania impulsu elektromagnetycznego, który porusza montowany na sprężynie ekran. Delikatne przesunięcie ma rząd grubości ludzkiego włosa. Równocześnie przez mały głośnik słychać kliknięcie. Audi otworzyło w ten sposób nowy rozdział w zakresie doznań użytkownika.

    Drugi wyświetlacz, zamontowany na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i innych funkcji komfortowych. Kierowca może na nim ustalić i zachować preferowane ustawienia. Ekran ma przekątną 8,6 cala i rozdzielczość 1280 x 660 pikseli. Jego obsługa jest bardzo komfortowa, ponieważ w tym czasie nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów skrzyni tiptronic. Można na nim również wprowadzać tekst. Następuje to albo za pośrednictwem klawiatury pojawiającej się na ekranie gdy samochód stoi lub za pomocą innowacyjnego systemu rozpoznawania pisma odręcznego, potrafiącego rozpoznać całe słowa wprowadzane w formie pisma odręcznego lub pojedynczych liter. Wprowadzeniu każdej rozpoznanej litery towarzyszy akustyczna reakcja zwrotna, dzięki której kierowca nie musi ciągle sprawdzać poprawności działania i może skupić wzrok na drodze. 

    Powierzchnie obu wyświetlaczy pokryte są powłoką zapobiegającą długotrwałemu pozostawianiu na nich odcisków palców. Odciski te można szybko i łatwo zmazać. Dodatkowo nałożono na nie powłokę antyodblaskową, załamującą padające tu promienie światła. Powłoka ta „rozmywa” padające światło, redukując jego interferencję. Zewnętrzna powierzchnia ekranów to szkło hartowane, takie samo jak szkło Gorilla montowane na wielu smartfonach. Jest ono bardzo wytrzymałe i odporne na zarysowania.


    Ocena: 5.0/5 (5 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowe porządki w samochodzie
    Pierwsze opady śniegu, oblodzone ulice i chodniki oraz mroźne temperatury powinny być wyraźnym sygnałem dla kierowców, żeby przygotować samochód do zimy. Wymiana opon, sprawdzenie układu hamulcowego czy zaopatrzenie ...