Asystent manewrów z przyczepą

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • Asystent manewrów z przyczepą - co to znaczy?


    System ten wpiera kierowcę podczas manewrowania do tyłu z przyczepą. Regulatorem obrotowo-przyciskowym MMI kierowca może stale ustawiać kąt cofania. Jeżeli samochód ma jechać prosto, kierowca lekko naciska pokrętło jeden raz. Dla lepszej orientacji, na monitorze MMI pojawia się obraz z kamery cofania, uzupełniony o linie pomocnicze. Asystent manewrowania z przyczepą przejmuje prowadzenie i precyzyjnie ustawia przyczepę na wybranym torze, a kierowca steruje całym pojazdem za pomocą regulatora. Technicznie, system opiera się na pracy obrotowego czujnika zamontowanego na haku holowniczym. Czujnik ten rozpoznaje kąt pomiędzy pojazdem ciągnącym, a przyczepą. Przed skorzystaniem z systemu, kierowca powinien „zapoznać” system z przyczepą i przejechać z nią kilka metrów. Asystent umożliwia jazdę z prędkością do 10 km/h. Jeżeli kąt załamania jest zbyt duży, system włącza ostrzeżenie, a w razie potrzeby hamuje.

    Wyjaśnienie na przykładzie asystenta manewrów z przyczepą montowanego w samochodach Audi.


    Ocena: 0.0/5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pajero Owners Club wyprawa na Korsykę
    Już w najbliższy piątek rozpoczyna się wyprawa na francuską wyspę Korsykę organizowana przez klub miłośników terenowych samochodów Mitsubishi - Pajero Owners Club. Ekspedycja, podczas której zaplanowano ...