AWD - X-MODE

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • AWD - X-MODE - co to znaczy?


    System zapewnia zaawansowane, wszechstronne możliwości jezdne i dużą wytrzymałość - a także zwiększa pewność jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach lub trudnych pochyłościach. System X-MODE, który jest standardem we wszystkich modelach Ascent, Crosstrek, Forester i Outback wyposażonych w Lineartronic® CVT, zawiera funkcję Hill Descent Control i wykracza ponad AWD, aby przeprowadzić kierowcę przez najtrudniejsze sytuacje.

    Podczas pokonywania wzniesień z niską trakcją, na przykład w bardzo nierównym, trudnym terenie, X-MODE wykorzystuje niższe przełożenia, aby wygenerować dodatkową moc na kołach, które mają największą przyczepność. Jednostka sterująca przekładnią (TCU) zapewnia również o 25% więcej ciśnienia sprzęgła AWD, aby kontrolować różnice rotacyjne pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Zapewnia to dodatkową stabilność, niezawodność i dodatkowy pęd do przodu wymagany do łatwiejszego wspinania.

    Przy włączonym X-MODE układ kontroli trakcji staje się bardziej czuły, znacznie skracając czas potrzebny, aby dane koło ponownie odzyskało przyczepność i odzyskało moment. Ta funkcja pomaga poprawić kontrolę i stabilność w każdych warunkach - ale w szczególności, gdy warunki są najgorsze. W tym przypadku więcej mocy jest odwracane od kół, które się ślizgają, w kierunku tych, które są w stanie lepiej wykorzystać dostępną trakcję. I odwrotnie, jeśli sytuacja tego wymaga, X-MODE dezaktywuje sprzęgło blokujące skrzyni biegów, aby lepiej skierować moc na ślizgające się koła. Jest to cenne, jeśli jedno koło nagle traci przyczepność podczas jazdy z dużą prędkością, a celem jest utrzymanie stabilności i pozostawanie na torze.

    Funkcja Hill Descent Control (HDC) utrzymuje stałą prędkość podczas jazdy w dół po stromych spadkach z prędkością poniżej 20 km / h, więc kierowca nie musi stosować hamulców i ryzykować ich zablokowaniem. Ten system odczytuje warunki drogowe i automatycznie stosuje wymagane ciśnienie hamowania do każdego koła niezależnie. Pozwala to kierowcy skupić się wyłącznie na kierowaniu i negocjowaniu zakrętów na drodze, podczas gdy system radzi sobie z każdym hamowaniem - szczególnie przydatnym w trudniejszych warunkach, gdy nachylona powierzchnia jest śliska, nierówna lub nierówna. Gdy kierowca dotknie pedału hamulca lub gazu, HDC natychmiast zwalnia kontrolę nad zejściem.

     

    źródło: Subaru


    Ocena: 5.0/5 (3 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik z Lexusa RC F będzie napędzany wodorem?
    5-litrowy silnik, który napędza Lexusa RC F, jest przebudowywany po to, by mógł być zasilany wodorem. To sposób na to, by silniki spalinowe, zwłaszcza pięknie brzmiące motory jak lexusowe V8, jeszcze ...