AWD - X-MODE

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • AWD - X-MODE - co to znaczy?


    System zapewnia zaawansowane, wszechstronne możliwości jezdne i dużą wytrzymałość - a także zwiększa pewność jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach lub trudnych pochyłościach. System X-MODE, który jest standardem we wszystkich modelach Ascent, Crosstrek, Forester i Outback wyposażonych w Lineartronic® CVT, zawiera funkcję Hill Descent Control i wykracza ponad AWD, aby przeprowadzić kierowcę przez najtrudniejsze sytuacje.

    Podczas pokonywania wzniesień z niską trakcją, na przykład w bardzo nierównym, trudnym terenie, X-MODE wykorzystuje niższe przełożenia, aby wygenerować dodatkową moc na kołach, które mają największą przyczepność. Jednostka sterująca przekładnią (TCU) zapewnia również o 25% więcej ciśnienia sprzęgła AWD, aby kontrolować różnice rotacyjne pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Zapewnia to dodatkową stabilność, niezawodność i dodatkowy pęd do przodu wymagany do łatwiejszego wspinania.

    Przy włączonym X-MODE układ kontroli trakcji staje się bardziej czuły, znacznie skracając czas potrzebny, aby dane koło ponownie odzyskało przyczepność i odzyskało moment. Ta funkcja pomaga poprawić kontrolę i stabilność w każdych warunkach - ale w szczególności, gdy warunki są najgorsze. W tym przypadku więcej mocy jest odwracane od kół, które się ślizgają, w kierunku tych, które są w stanie lepiej wykorzystać dostępną trakcję. I odwrotnie, jeśli sytuacja tego wymaga, X-MODE dezaktywuje sprzęgło blokujące skrzyni biegów, aby lepiej skierować moc na ślizgające się koła. Jest to cenne, jeśli jedno koło nagle traci przyczepność podczas jazdy z dużą prędkością, a celem jest utrzymanie stabilności i pozostawanie na torze.

    Funkcja Hill Descent Control (HDC) utrzymuje stałą prędkość podczas jazdy w dół po stromych spadkach z prędkością poniżej 20 km / h, więc kierowca nie musi stosować hamulców i ryzykować ich zablokowaniem. Ten system odczytuje warunki drogowe i automatycznie stosuje wymagane ciśnienie hamowania do każdego koła niezależnie. Pozwala to kierowcy skupić się wyłącznie na kierowaniu i negocjowaniu zakrętów na drodze, podczas gdy system radzi sobie z każdym hamowaniem - szczególnie przydatnym w trudniejszych warunkach, gdy nachylona powierzchnia jest śliska, nierówna lub nierówna. Gdy kierowca dotknie pedału hamulca lub gazu, HDC natychmiast zwalnia kontrolę nad zejściem.

     

    źródło: Subaru


    Ocena: 5.0/5 (3 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry - historia innowacji
    Toyota Camry, średniej wielkości sedan z napędem na przednie koła, należy – obok Corolli i Priusa – do najlepiej rozpoznawalnych modeli japońskiej firmy na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych jest od wielu ...