SCBS F/R - Smart City Brake Support [Forward / Reverse]

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • SCBS F/R - Smart City Brake Support [Forward / Reverse]

    SCBS F/R - Smart City Brake Support [Forward / Reverse] - co to znaczy?


    System Smart City Brake [Forward] (SCBS F) i kontrola przyspieszenia dla AT (automatycznej skrzyni biegów). System wykorzystuje zamontowany na przedniej szybie laser bliskiej podczerwieni, bardzo dokładny na krótkich dystansach, do wykrywania pojazdów przed samochodem. System działa przy prędkości około 4 - 30 km/h, przejmując kontrolę nad hamulcami, gdy istnieje duże ryzyko kolizji. Jeśli w tym momencie kierowca włączy hamulce, system pomaga, natychmiast zwiększając siłę hamowania. Jeżeli kierowca nie użyje hamulców, system zahamuje automatycznie w celu uniknięcia zderzenia lub przynajmniej zmniejszenia siły zderzenia. Ponadto SCBS F oferuje kontrolę przyspieszenia dla AT. Gdy samochód jest zatrzymany lub pełzający z prędkością mniejszą niż 10 km/h i pedał przyspieszenia jest nagle wciśnięty, jakby kierowca naprawdę zamierzał zahamować, włącza się alarm i wyłącza się moc silnika, uniemożliwiając szarpnięcie samochodu do przodu.

    System Smart City Brake [Reverse] (SCBS R) wykorzystuje dwa czujniki ultradźwiękowe zamontowane na zderzaku, aby śledzić przeszkody podczas cofania przy niskich prędkościach (około 2 - 8 km/h). Jeśli istnieje ryzyko kolizji, system automatycznie uruchamia hamulce, minimalizując uszkodzenia wynikające z jakiegokolwiek uderzenia.

    Ponadto SCBS R oferuje kontrolę przyspieszenia dla AT. Gdy samochód jest zatrzymany lub cofa z prędkością 10 km/h lub mniej i pedał przyspieszenia jest nagle wciśnięty, jakby kierowca naprawdę zamierzał zahamować, włącza się alarm i wyłącza się moc silnika, co zapobiega szarpnięciu samochodu do tyłu.

    UWAGI odnośnie działania SCBS F/R:

    - SCBS F, SCBS R i kontrola przyspieszenia dla AT (automatycznej skrzyni biegów) mogą nie działać prawidłowo z powodu różnych czynników, w tym kształtu celu (niektóre konstrukcje pojazdów nie odzwierciedlają dobrze radaru, a czujniki ultradźwiękowe mają trudności z wykrywaniem obiektów, które są małe, cienkie, podłoże itp.), warunki pogodowe (w tym deszcz, śnieg, mgła itp.) oraz warunki drogowe (powtarzające się lub ciasne zakręty i / lub strome nierówności itp.).

    - SCBS F, SCBS R i kontrola przyspieszenia dla AT (automatycznej skrzyni biegów) zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ciężaru jazdy i zmniejszenia szkód wynikających z wypadków i są oparte na kierowcy prowadzącym pojazd w bezpieczny sposób. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z ograniczeń systemów i przez cały czas jeździć bezpiecznie.


    Ocena: 4.6/5 (11 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz
    Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne. "Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje ...
    Bulli Summer Festival w Wolfsburgu - polscy fani
    Z okazji 70 lat modelu T w Wolfsburgu, w parku Allerpark, oddalonym niecałe półtora kilometra od samego Autostadt, w dniach od 3 do 6 sierpnia odbył się Bulli Summer Festival. Tereny parku przeistoczone zostały w ogromną ...