RESOR

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • RESOR - co to znaczy?


    Sprężynujący element zawieszenia samochodu łączący elastycznie koło (lub koła) z nadwoziem lub ramą. W początkach motoryzacji występował tylko w jednej postaci - podwójnego resoru piórowego (lekko zakrzywionego płaskownika metalowego sprężynującego identycznie jak łuk strzelecki). Później stosowano resor pojedynczy na wieszakach (fot. na dole po lewej). Z czasem zaczęto od niego odchodzić, by już od lat 40. XX w. przejść niemal wyłącznie na sprężyny śrubowe - przynajmniej w zawieszeniu kół przednich. Resor piórowy (płaski) nie odszedł jednak zupełnie do lamusa. Wykorzystywany jest w autach dostawczych i ciężarowych, do końca produkcji montowany był w zawieszeniu przednim Malucha (ustawiony poprzecznie), także np. Chevrolet Corvette wciąż ma takie rozwiązanie. Warto zauważyć, że błędne jest rozumienie słowa "resor" wyłącznie jako piórowy.

    Ocena: 5.0/5 (2 głosy)
  • Podobne skróty i hasła motoryzacyjne
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW M3 i BMW M4 Coupe z nowym, mocnym silnikiem
    Debiut nowego BMW M3 Limuzyna oraz nowego BMW M4 Coupe zwiastuje wejście na rynek nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW ...