NAPĘD HYDROKINETYCZNY

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • NAPĘD HYDROKINETYCZNY - co to znaczy?


    Pompa i turbina są usytuowane we wspólnej obudowie. Pompa napędzana silnikiem zasysa ciecz ze zbiornika i przetacza ją do dyfuzora, nadaje jej energie kinetyczną. W dyfuzorze pompy energia kinetyczna cieczy zostaje zamieniona na ciśnienie, po czym przepływa rura tłoczną do turbiny. W dyfuzorze turbiny energia ciśnienia cieczy zostaje ponownie zamieniona na energię kinetyczną zmuszając wirnik turbiny do obrotu. Ciecz traci energie, której kosztem wirnik wykonuje prace mechaniczną, napędzając za pomocą wału urządzenia robocze. Po opuszczeniu turbiny ciecz wraca do zbiornika rurą odpływową. Dobierając odpowiednie wymiary wirnika pompy i turbiny można uzyskać odpowiednie przełożenie momentu i prędkości obrotowej. Napęd hydrokinetyczny będzie wówczas pracował jako przekładnia hydrokinetyczna. Jeżeli wymiary obu wirników są takie same to układ pracuje jako sprzęgło hydrokinetyczne, nie zmieniając momentu obrotowego.

    Ocena: 3.0/5 (4 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8.0 WR16 64v4T - Volkswagen
    Na koniec zostawiliśmy coś naprawdę dużego kalibru. To silnik napędzający jedno z najszybszych aut drogowych w historii. Motor Bugatti Chirona to jedyny silnik W16 na świecie, który wszedł do seryjnej produkcji. Ma ...