S-AWC (Super All Wheel Control)
- Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych
-
S-AWC (Super All Wheel Control) - co to znaczy?
System aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). Oprócz systemów Sport ABS (sportowy ABS), ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy) i AYC (aktywna kontrola znoszenia) zastosowano dodatkowo układ ASC (aktywna stabilizacja toru jazdy). S-AWC koordynuje pracę powyższych systemów, regulując tym samym moc silnika i siłę hamowania każdego koła z osobna. Zapewnia to większą przyczepność w trakcie wykonywania manewrów oraz lepszą kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. System S-AWC może pracować w trzech trybach: TARMAC (suche, utwardzone nawierzchnie), GRAVEL (mokre i nieutwardzone drogi) oraz SNOW (drogi pokryte śniegiem). System pozwala kierowcy wybrać najbardziej odpowiedni dla danych warunków drogowych tryb i zapewnia większą stabilność toru jazdy.
W skład systemu S-AWC wchodzą:
Aktywny centralny mechanizm różnicowy ACD (Active Center Differential)
System kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control)
Sportowy system ABS (Sport ABS)
Aktywna stabilizacja toru jazdy ASC (Active Stability Control)
Obejrzysz go będąc zalogowany na forum.