Diagnostyka układu kierowniczego

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • Diagnostyka układu kierowniczego - co to znaczy?


    Reakcje przednich kół na ruch kierownicą maleją stosownie wraz ze wzrastaniem zużycia elementów układu kierowniczego. Po osiągnięciu zbyt dużych luzów w układzie, podatność samochodu na kierowanie zmniejsza się na, tyle, że dalsza eksploatacja pojazdu zagraża bezpieczeństwu jazdy.

    Sprawdzenie sprawności układu kierowniczego polega głównie na sprawdzeniu luzów na poszczególnych elementach układu takich jak:
    - kolumna kierownicza
    - przekładnia kierownicza
    - drążki
    - zwrotnice

    Diagnostyka układu polega również na wzajemnym ustawieniu, kół, czyli ustawieniu: zbieżności, kąta wychylenia, i pochylenia kół.

    Głównym przyrządem do diagnostyki układu kierowniczego jest specjalistyczny sprzęt do badania zbieżności czy kąta pochylenia kół.


    Ocena: 4.0/5 (4 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...