Multi-Sense

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • Multi-Sense

    Multi-Sense - co to znaczy?


    Multi-Sense jest jedynym tego rodzaju systemem sterującym i koordynującym działanie technologii pokładowych w celu zapewnienia unikalnej przyjemności prowadzenia. Wpływa on na działanie systemu 4Control (4 koła skrętne), elektronicznie sterowanych amortyzatorów, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów EDC, a także na wygląd i ustawienia instrumentów pokładowych, brzmienie silnika i oświetlenie ambientowe wnętrza.

    System Multi-Sense dostraja wszystkie systemy pokładowe do upodobań kierowcy. W zależności od swoich potrzeb może on wybrać bardziej sportową, komfortową lub ekonomiczną jazdę. Wybierając odpowiedni tryb jazdy samochód dostosowuje się w pełni do potrzeb użytkownika.

    System Renault Multi-Sense stwarza możliwość wyboru pożądanego rodzaju doznań z jazdy poprzez cztery fabrycznie zaprogramowane tryby: ekologiczny, komfortowy, neutralny
    i sportowy oraz tryb perso (indywidualny) w pełni możliwy do skonfigurowania przez kierowcę.
    Każdy tryb przekłada się na odmienny rodzaj doznań z jazdy dzięki odpowiedniemu doborowi
    i koordynacji: pracy silnika, algorytmu zmiany biegów w skrzyni EDC, siły potrzebnej do obracania kierownicy, parametrów systemu 4Control, ustawień elektronicznie sterowanych amortyzatorów.

    Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza, obejmująca:
    - kolor oświetlenia wnętrza: zielony, niebieski, beżowy, czerwony, fioletowy,
    - styl i rodzaj wyświetlanych informacji oraz koloru podświetlenia instrumentów pokładowych,
    - brzmienie silnika,
    - funkcję masażu w fotelu kierowcy, aktywowaną  w trybie komfort,
    - parametry pracy klimatyzacji w trybie eko.

    Sterowanie trybami oraz poszczególnymi ustawieniami odbywa się za pośrednictwem ekranu R-Link 2. Stanowi on prawdziwe centrum kontroli autem, z ekranem dostępnym w dwóch formatach – poziomym o przekątnej 7" i pionowym o przekątnej 8,7". R-LINK 2 umożliwia kierowcy zarządzanie samochodem, a dzięki technologii Multi-Sense personalizację stylu jazdy.

    System Multi-Sense to swobodny wybór kilku stylów jazdy. Tryb confort zapewni kierowcy
    i pasażerom stabilność, komfort i bezstresową jazdę. Elektronicznie sterowane amortyzatory
    w połączeniu z systemem 4Control (4 koła skrętne) zniwelują wszelkie nierówności drogi. Układ kierowniczy w trybie autostradowym spowoduje natychmiastowe poczucie całkowitego bezpieczeństwa. Relaksujące niebieskie oświetlenie wprawi pasażerów w pozytywny nastrój. Do jazdy po krętych drogach, najlepszy będzie tryb sport w którym samochód staje się żywiołowy i zwinny. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i układ kierowniczy, idealnie zgrane ze sobą, zapewniają kierowcy moc intensywnych doznań.

    Układ jezdny 4Control zwielokrotnia precyzję, dynamikę i zwrotność auta. Wystrój wnętrza również zmienia się: oświetlenie wnętrza przybiera czerwoną barwę, a brzmienie silnika staje się bardziej sportowe za sprawą systemu audio BOSE® Surround. W przypadku, kiedy kierowca ma ochotę na jazdę bardziej oszczędną i przyjazną dla środowiska, zapewni ją tryb eko. Systemy pokładowe pomogą kierowcy w uzyskaniu jak najwyższej efektywności energetycznej, a zużycie paliwa zostanie zoptymalizowane.


    Ocena: 5.0/5 (4 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Coupé – klasyka gatunku
    Kiedy myślimy o samochodzie sportowym, najczęściej do głowy przychodzi nam opływowe coupé. Ale nadwozie tego typu jest tak naprawdę starsze niż motoryzacja. Słowo coupé pochodzi z języka francuskiego, w dosłownym ...