System Dynamic Torque Control

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • System Dynamic Torque Control - co to znaczy?


    W samochodach Lexus z napędem konwencjonalnym, takich jak Lexus NX 200t czy Lexus RX 200t, zastosowano System Dynamic Torque Control. Jest on sterowany elektronicznie. Co to oznacza? Dzięki temu układ jest z jednej strony prostszy i lżejszy od hydraulicznego, a z drugiej około trzykrotnie szybszy.

    System Dynamic Torque Control przetwarza informacje płynące z 40 różnych czujników – od czujników położenia pedału przyspieszenia (np. informacja czy samochód przyspiesza) i kierownicy (czyli w jakim położeniu jest kierownica, tzn. czy auto jest w zakręcie), przez czujniki prędkości obrotowej kół (prędkość pojazdu), po czujniki przyspieszenia liniowego i kątowego nadwozia. Oznacza to, że system przewiduje zachowanie pojazdu i płynnie steruje podziałem siły napędowej na poszczególne osie. W razie wykrycia warunków, które mogą wymagać napędu na dwie osie – system jest gotowy do reakcji, a ona występuje NATYCHMIAST, gdy zajdzie taka potrzeba. Dzięki temu jest w stanie zapewnić np. bardziej dynamiczne ruszanie bez zrywania  przyczepności (napęd na dwie osie jest zawsze włączony przy ruszaniu), ułatwiając szybkie pokonywanie ostrych zakrętów (gdy jedziemy w zakręcie, system jest gotów do reakcji) czy zapobiegając występowaniu zjawiska podsterowności.


    Ocena: 0.0/5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przez internet porównasz wszystkie oferty OC
    Internet jest narzędziem powszechnie wykorzystywanym w praktycznie każdej gałęzi gospodarki. Nie inaczej jest oczywiście w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych, jak np. obowiązkowe dla kierowców ubezpieczenie od odpowiedzialności ...