WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - co to znaczy?


    Stary test laboratoryjny - zwany nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC) - został zaprojektowany w 1980 roku. Z powodu ewolucji technologii i warunków jazdy, stała się przestarzała. Unia Europejska opracowała zatem nowy test, zwany procedurą testu pojazdu o światowym zharmonizowanym świetle (WLTP). Przemysł motoryzacyjny w UE z zadowoleniem przyjmuje przejście na WLTP i aktywnie przyczynił się do rozwoju tego nowego cyklu testowego.

    Podczas gdy stary test NEDC wyznaczył wartości testowe oparte na teoretycznym profilu jazdy, cykl WLTP został opracowany na podstawie danych z jazdy rzeczywistej, zebranych z całego świata. Dlatego też WLTP lepiej przedstawia codzienne profile jazdy.

    Cykl jazdy WLTP podzielony jest na cztery części o różnych średnich prędkościach: niski, średni, wysoki i bardzo wysoki. Każda część zawiera różne fazy jazdy, zatrzymania, przyspieszenia i fazy hamowania. Dla pewnego typu samochodu każda konfiguracja układu napędowego jest testowana z WLTP dla najlżejszej (najtańszej) i najcięższej (najtańszej) wersji samochodu.

    WLTP został opracowany w celu wykorzystania go jako globalnego cyklu testowego w różnych regionach świata, dzięki czemu emisje zanieczyszczeń i CO2 oraz wartości zużycia paliwa byłyby porównywalne na całym świecie. Jednakże, mimo że WLTP ma wspólny globalny "rdzeń", Unia Europejska i inne regiony będą stosowały test na różne sposoby w zależności od przepisów i potrzeb ruchu drogowego.


    Ocena: 5.0/5 (1 głos)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Scania serii R - najmocniejszy seryjny 730-konny silnik
    Podczas majowej prezentacji Scanii w Trier (Niemcy) poznaliśmy nową serię R wyposażoną w silniki V8. Wśród prezentowanych samochodów musiała oczywiście być Scania R z 730-konnym silnikiem. Jest to obecnie najmocniejszy ...