22 Gru 2007, 12:35
Z tym uruchamianiem silnika to nie zauważyłem różnicy.Zazwyczaj gasze na gazie,a uruchamiam na benzynie.Oczywiście nieraz musiałem zgasić na benzynie(jak pod koniec jazdy brakło gazu),ale nie zauważyłem różnicy.
Co do braku etyliny w baku - temat jest bardzo sporny.Ci,którzy mają pompke paliwa mechaniczną,nie muszą się o nic obawiać,bo tu jest sprawa prosta.Natomiast w samochodach z elektryczną pompką paliwa,jest tak,że etyliny w zasadzie owinno byc pół baku - pracująca pompka jest chłodzona paliwem.Podczas,gdy w baku nie ma paliwa,szybko się albo zatrze albo spali.Można by powiedzieć,że można ją odłaczyc.Ale tu tez zdania sa podzielone.Prawda jest taka,że etylina schładza końcówki wtryskiwaczy i je smaruje podczas pracy silnika na LPG.
Druga rzecz,to podczas pracy zimnego silnika na gazie,samemu silnikowi w zasadzie nic się nie dzieje.Cierpi natomiast parownik,a dokładniej jego membrany,które twardnieją i pękają.Dodatkowo,jeżeli jest minus na zewnątrz,to może dojść do zamarznięcia parownika.No i jezeli silnik jest zimny i pracuje na LPG,to jest o wiele większe spalanie gazu,ponieważ gaz do komory spalania zamiast w postaci gazowej trafia w postaci ciekłej,czyli tak jak go tankujemy,ponieważ nie jest ogrzewany przez parownik.No i cierpi przy tym układ zapłonowy,ponieważ gaz w postaci ciekłej jest trudniejszy do zapalenia niż w postaci gazowej.To tyle teorii,a w praktyce jest tak,że każdy silnik inaczej reaguje na LPG.Jedne silniki pracują bez problemu,a z innymi po krótkim czasie zaczynają się problemy.Niektórzy wymieniają częściej niz zwykle świece zapłonowe,przewody WN i reguluja silniki,nie zdając sobie sprawy,że wszystkiemu jest winny zimny silnik pracujący na LPG.A jeżeli przeliczyć koszty napraw na koszty 3 litrów na 100 km spalonej benzyny,to nie ma nawet o czym pisać.No i do tego dochodzi ta pompka paliwa i wtryskiwacze.Ale temat już był na forum i bardzo prosze forumowiczów o nie wypowiadanie się na ten temat w tym temacie,ponieważ rozpocznie się długa dyskusja na wątek nie dotyczący tego tematu.Zaznaczam,że wszystkie posty na temat odłączania pompki paliwa podczas pracy zasilania silnika na LPG bedą usuwane.Jak już napisałem,taki temat jest już na forum i tam można prowadzić dyskusje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...