A jakie tu wyciągać wnioski? Wszystko jak dla mnie najzupełniej ok. Najważniejsze jednak jest to, że spalanie, kóre ci pokazuje komputer nie jest tożsame ze spalaniem faktycznym - to, co pokazuje komputer to spalanie chwilowe lub średnie ( zależy na jakie miałeś przełaczony komputer ). A wskazań rzeczywistego spalania nie ma w żadnym samochodzie. Rzeczywiste spalanie można obliczyć TYLKO na dwa sposoby, przy czym ten drugi jest łatwiejszy do zrfealizowania i bezpieczeniejszy dla samochodu :
1) - do pustego baku ( trzeba z baku spuścić calutkie paliwo ) wlewa się 10 litrów paliwa i się jeździ tak jak zawsze. Do momentu, aż auto stanie. Patrzy się na licznik km i wszystko jasne. Ale ten sposób był dobry dla samochodów z pompką paliwa mechaniczną i jak auto miało koresk spustowy paliwa w baku. Np. stare Polonezy albo Fait 125p. 2) - leje się pełny bak paliwa ( pod korek ) i sie jeździ. Po przejechaniu dokładnie 100 km należy się zatrzymać i uzupełnić bak aż po korek. I wtedy też wszystko jasne. Tyle tylko, że trzeba mieć przy sobie karnisterek z paliwem i lejek.
Innego sposobu na obliczenie spalania nie ma. Mało tego - dokładnego spalania nie sprawdzi się, jak po zatankowaniu jedzie sie cały czas. Podczas testu trzeba użytkować auto tak jak zaqwsze, czyli uruchamiać auto na zimnym silniku i nim jechać tak jak zawsze. Spalanie samochodu zalezy od czasu nagrzewania silnika ( na ssaniu auto pali o wiele więcej niż normalnie, a w miarę nagrzewania silnika to spalanie spada. Oprócz tego silnik spali więcej paliwa podczas rozpędzania się np. spod świateł, czy zmiany biegów na niższy.
yeti65 napisał(a):praktycznie jazda 60-80km/h. 4 ronda 5 świateł (złapało mnie jedno). Czyli warunki wręcz idealne do oszczędnej jazdy.
To nie są warunki do idealnie oszczędnej jazdy. Oszczędna jazda to jazda cały czas z ekonomiczną prędkością obrotową silnika ( zazwyczaj zielone pole na obrotomierzu ) oraz całkowite hamowanie silnikiem. Jazda z prędkością 60 km/h na 5 biegu to nie jest jazda ekonomiczna, ponieważ wskazówka obrotomierza nie znajduje się na zielonym polu. Jazda ekonomiczna zaczyna się np przy prędkości 90 km/h na 5 biegu. Wtedy obrotomierz pokazuje około 2,5 tys obr/min. I wtedy wskazówka obrotomierza jest na zielonym polu. czyli czysto ekonomiczna jazda, przy której można powiedzieć, że sie jedzie oszczędnie, to jazda tak w sumie na ekspresówce albo autostradzie i to z prędkością obrotową silnika, mieszczącą sie w zakresie zielonej linii na obrotomierzu. A jazda 140km/h na 5 biegu jak się nie mylę już przekracza to wskazanie. Jazda mieszana ( teren zabudowany i niezabudowany, skrzyżowania, światła, ronda itp to nie są warunki do jazdy ekonomicznej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...