Spalanie oleju przez silnik, co zrobić? Audi 1.6 MPI

05 Cze 2023, 21:47

Witam :D . Kupiłem żonie audi a3 8p 1.6 mpi kiedy miała 260 tys. Teraz ma 300tys
Zmieniałem olejek na 5w40 vavoline max life co około 10 tys. Ale zauważyłem że teraz pali na 5 tys około literka. Wcześniej o dziwo 0.5 na 10 tys Czy zmieniać już przy tym przebiegu na 10w40? Zrobić płukanie? To mit czy działa coś na pierścienie? Pozdrawiam :ok:
Domi99999
Nowicjusz
 
Posty: 25

06 Cze 2023, 08:54

Ten pobór oleju wzrósł tak raptownie czy powoli zwiększał się?
Przechodzenie na olej 10W40 nie ma sensu, lepiej poszukać przyczyny tego co się stało. Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia odmy.

Wiesz może czy poprzedni właściciel eksploatował silnik również na pełnym syntetyku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

06 Cze 2023, 09:02

Tak podobno poprzedni właściciel jeździł na 5w40. Działo się to delikatnie setka po setce
Domi99999
Nowicjusz
 
Posty: 25

06 Cze 2023, 10:21

Domi99999 napisał(a): Zrobić płukanie? To mit czy działa coś na pierścienie?
Płukanka działa w mniejszym lub większym stopniu w zależności od tego czy ma faktycznie coś wypłukać :wink: razem z płukanką można użyć preparatu do uwalniania pierścieni np. Xado Antykoks. Najpierw to, a później płukanka z wymianą oleju. Po takim zabiegu zobaczysz czy coś się zmieni, a jak nie to można sprawdzić kompresję i zrobić próbę olejową.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

06 Cze 2023, 14:50

Spalanie oleju może być spowodowane kilkoma czynnikami, takimi jak zużyte pierścienie tłokowe, uszkodzone uszczelki zaworowe, masz już spory przebieg.
SanGrac1989
Nowicjusz
 
Posty: 42

06 Cze 2023, 20:01

No przebieg już jest duży. Ale ogólnie auto bardzo dobrze się trzyma kupy. Silnik z wierzchu wygląda jak nowy (serio) dziś rozebrałem dolot i widać tym cienkim przewodem że olej wywala na przepustnice i przepustnica uwalona porządnie olejem i brudna. W weekend umyje i zrobię adaptacje . A odmę kupić nową ?
Domi99999
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

06 Cze 2023, 20:06

jak miałby 600 000 to byłby duży,

pozatym co tam się przejmować dolewać 2 Litry oleju i jeździć
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

06 Cze 2023, 20:10

Haha :lol: a wiadomo jaki jest . Jak Niemiec trzymał pod kocem. No właśnie nie chce dolewać. No w najgorszym przypadku jak zacznie brać więcej to remont.
Domi99999
Nowicjusz
 
Posty: 25

06 Cze 2023, 21:03

dawno temu miałem astrę G 1.8 która paliła z 5L na 10 000km i co ? i nic dolewałem i jeździłem tak z 3 lata, zanim nie wymieniłem jej w końcu pierścieni i uszczelniaczy zaworowych i przez kolejne 30 000km nie wzięła nic, a później zaczęła łykać tak 300-500ml na 10 000km i w sumie gdzieś tam to komuś sprzedałem, stary śmietnik kto by się tym przejmował.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Cze 2023, 07:44

W mpi pobór oleju to częsty przypadek, winna jest głowica.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Cze 2023, 09:12

Jak wyżej, taki pobór oleju w tym silniku to normalna sprawa. Ojciec miał Golfa 4 z tym silnikiem i ciągle musiał dolewać oleju, litr na 5k to i tak nie jest źle, bo wychodzi że od wymiany do wymiany dolewasz dwa litry - to serio nie jest źle :) Ja bym się martwił jakby to był litr na tysiąc kilometrów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Cze 2023, 15:49

2 litry na 10 000km to zapewne w tak zwanej normie producenta ,
W Oplu chyba było do 1L/1000km to była norma :lol:

NIestety dzisiejsze silniki też chleją oliwę, a producenci się i tak zabezpieczają i dopuszczają branie oleju do jakiegoś tam poziomu.
Normalka...żeby nie wymieniać np. silników na gwarancji.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Cze 2023, 10:34

Dzisiejsze silniki chleją olej bo takie jest ich założenie konstrukcyjne, ciasne spasowanie, ekonomia, turbo. 1.6 MPI po prostu był przeciętnym silnikiem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2023, 10:40

Kupiłem 1.6 mpi bo moja żona ma ręce z tytanu, wszystko roz..... a to jak na razie jeździ :ok:
Domi99999
Nowicjusz
 
Posty: 25

09 Cze 2023, 10:55

Bo ten silnik ciężko zajechać, ale pali sporo jak na osiągi i do tego bierze olej. I w sumie tyle :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007