Specyficzne wymagania - 150 000 (przesiadka z camry 2023)

22 Wrz 2024, 12:02

Dzień dobry.

aktualnie używam od marca 2023 (rok produkcji 2022) roku Toyotę Camry - auto bardzo dobrze wyposażone, silnik hybryda 2.5. Jestem bardzo zadowolony z auta, myślałem nad przesiadką na ES żeby dostać to samo tylko lepiej pod szyldem Leksusa, ale taka zabawa kosztuje :unsure:

W ogóle nie zmieniałbym Camry, gdyby nie fakt, że dostanie ją małżonka, która jest w aucie zakochana. W związku z tym, szukam czegoś dla siebie.

Autem jeżdżę sam, ewentualnie z małżonką. Sporadycznie 3-4 osoby.
Interesują mnie używki (na nowe budżet za niski) do 150 000 zł. Przebieg do 100 000 km maksymalnie, auto nie starsze niż 2019-2020. Najlepiej na gwarancji - wiem, że np. w Toyocie i Lexusie może się wydłużać corocznie do 10 lat. Boje się aut używanych i potencjalnych kosztów naprawy, dlatego auto musi być w miarę świeże. Mile widziane od autoryzowanego dealera, albo ewentualnie dealera aut używanych z gwarancją.

Auto najlepiej sedan/limuzyna albo SUV. Żadne kompakty nie wchodzą w grę. Przebieg roczny około 18-30 w zależności od roku.Najlepiej żeby się rozpędzał do 100 poniżej 8s.

Byłem oglądać auta w jednym z komisów i z tego co mi się spodobało zaproponowano mi:

Dodge Challenger 5.7, 2020 rok, 60 000 przebiegu (135 000);
Ford Mustang Eco Boost 2.3, 2019 rok, 90 000 przebiegu (125 000);
Mercedes E Klasa E220, 2019 rok, 80 000 przebiegu (138 000);
BMW Seria 3 318d M sport, 2019 rok, 80 000 przebiegu (99 000);
Audi A4 2022 rok, 20 000 przebiegu (129 000);
Land Rover Range Rover Evouqe 2.0 2019 rok, 88 000 przebieg, 138 000;
Lexus UX 200 F Sport 2wd, 2019 rok, 75000 km, 129 000 zł;
Volvo XC 60 T6, 2019 rok, 66 000 km, 137 000 zł;
BMW X2 sdrive18i, 2020 rok, 45 000 km, 119 000 zł;
Audi Q3 35 TFSI s line s tronic, 2020 rok, 50 000km, 128 800 zł;
Lexus NX 300 AWD, 2019 rok, 70 000km, 135 000 zł;
Toyota rav4 2020 rok, 99 000 km, 149 500 zł;
LEXUS ES, 2020 rok, 142 500 km, 140 000 zł;
Volvo s90, 2019 rok, 66 000km, 135 000 zł;
Alfa Romeo Stelvio 2.0 q4, 2021 rok, 42 000km, 148 000 zł;
Dodge Charger, 2020 rok, 145 000zł, 39 000km;
Audi A7, 2017 rok, 82 000 km, 127 500 zł;
Porsche Panamera, 2013 rok, 3.0 diesel, 111 000 zł;
Mercedes C klasa, 2016 rok, 145 000km, 115 500 zł

natomiast wstępnie dałem sobie spokój z zakupem, ponieważ miałem wrażenie, że komis w ogóle aut nie sprawdza, tylko przyjmuje od klientów jak leci. Kręcą głową na prośbę sprawdzenia auta przez profesjonalistę (za moją opłatą) oraz z prośbą o wjechanie na podnośnik i podpięcie komputera.

Prośba mądre głowy z forum o pomoc, czego szukać. Najlepiej żeby serwis i części nie zabiły, a auto nie należało do awaryjnych :ok:

PS: jeździłem jakiś czas Audi A6 i byłem zachwycony (służbowe auto) ale w tym budżecie pewnie będzie problem z ładną sztuką w sedanie.
mbp230413
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Wrz 2024, 12:11

Ogólnie będzie tak.

Przesiadka na auta niemieckie będzie łał. Wszystko fajniejsze niż w Camry a potem z kolejnymi miesiącami to fajniejsze okaże się tylko car audio reszta Ci się znudzi albo zacznie denerwować jak 30raz przestanie działać. Dobrniesz potem do serwisu i będzie tak jak u mojego kolegi który wypowiedział święte słowa " jazda super, dzieci koją te lampeczki, ekraniki ale potrzebny jest ...modlitewnik przy każdej wizycie w warsztacie".

Auta amerykańskie na duży plus v8 ale nie wiem czy bym w nie szedł jak nie masz kogoś ogarniętego od nich. Piszę tu o nowych wypustach modeli pod podobną nazwą do tych starszych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2024, 12:13

@szybki Dziękuję.

Z amerykańskich myślałem o challenger lub charger ponieważ podobno (nie mam wiedzy, nie znam sie na motoryzacji - mówię tylko to co usłyszałem i wydało się wiarygodne) sporo serwisów dodge w Polsce i dostępności części. Camaro odrzuciłem, bo podobno z tym jest bardzo duży problem. Czyli zostaje

mustang 2.3 ecoboost
albo charger/challenger szukać 3.6 zamiast 5.7 ?
mbp230413
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Wrz 2024, 13:34

mbp230413 napisał(a):mustang 2.3 ecoboost

:cry: :no: :( :angry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Wrz 2024, 13:42

Awaryjne czy po prostu za wolne / wstyd tym jeżdzić? :mrgreen: Według internetu 5,8s do 100 co dla mnie byłoby więcej niż zadowalające.
mbp230413
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Wrz 2024, 13:56

szybki napisał(a):Według internetu 5,8s do 100 co dla mnie byłoby więcej niż zadowalające.

Tą tabelkę wyklucz ze swoich poszukiwań.

Do tego nie mam zaufania do 2,3 EB. Może jakoś niepotrzebnie się boję ale jednak.

Wpisz sobie na YTe "focus wybór papieża". :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

22 Wrz 2024, 15:19

Patrząc na Dodge, Chrysler i inne podobne to chyba najbezpieczniejszy silnikiem będzie tu 3.6 Pentastar.

szybki napisał(a):fajniejsze okaże się tylko car audio reszta Ci się znudzi
Ja by miał w Camry nagłośnienie JBL to by było lepsze od podstawowego w niemieckich autach. Generalnie jak byś się zdecydował na Lexus ES to będziesz miał to co żona w lepszym opakowaniu :wink: a jak byś jeszcze trafił z nagłośnieniem Marka Levinsona to już w ogóle fajny wypas bo to naprawdę gra wystarczająco dobrze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

22 Wrz 2024, 15:23

Camry jest chyba dość mocno niedoceniana, bo w pełnej wersji wyposażenia, którą posiadam jest sporo fajnych rzeczy - na pewno więcej niż podstawowa A6, którą jeździłem służbowo.

Co do ES, to jest świetny, ale kupić coś młodego i poniżej 100 000 przebiegu to raczej w tych pieniążkach graniczy z cudem.. swoją drogą, ES jest sekundę wolniejszy od camry :shock:


Po tym co wstępnie Panowie piszecie, challenger lub charger 3.6 to dobra decyzja. Szukałem od 2019 roku i przebieg poniżej 100, znalazłem jedną sztukę blisko za 116 000 (bardzo dużo jak na te wymagania), podjadę zobaczyć. Z tego co widziałem to auto w USA zostało sprzedane oczywiście uszkodzone, ale poduszki nie wystrzeliły, zwykły strzał przodem zaliczony, silnik był sprawny, auto odpalało i jechało, koła oczywiście całe - więc myślę, że warto zerknąć.

Natomiast problem z tymi autami jest taki, że 3.6 jest mało. 5.7 można wybierać, ale chyba faktycznie to będzie za dużo jak na moje wymagania (wiem że wbiłem właśnie kij w mrowisko).

Czy w takiej sytuacji polecacie coś jeszcze jako alternatywę dla challengera 3.6 ?
mbp230413
Nowicjusz
 
Posty: 6

22 Wrz 2024, 22:58

Na wstępie musisz jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czym ma być to auto, bo powyższe propozycje łączy jedynie to, że mieszczą się w Twoim budżecie. Mustang / Dodge rozpatrywane raczej tylko w kategoriach zabawki - do rozpatrzenia, jeśli Camry ma być tym "głównym" autem u was w domu.
Jeśli myślisz o Mustangu, to na pewno nie 2.3, bo później tego nie sprzedasz, ale warto też się zainteresować czy ma te XXX koników mechanicznych, czy jak to w 2.3 EB XXX minus np 80 :mrgreen: no i to o czym wpsominał @szybki, czyli silnik mający swego czasu problem z pękającymi tłokami, czy tam blokiem / głowicą.

Pomijając sporą różnorodność segmentowo - napędową, wymienione auta różnią się ogólną filozofią techniczną, w zależności od kraju pochodzenia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Wrz 2024, 07:23

mike napisał(a):2.3 EB XXX minus np 80 no i to o czym wpsominał @szybki, czyli silnik mający swego czasu problem z pękającymi tłokami, czy tam blokiem / głowicą.

Podobno w mustangu jest ok. Ale mustang i 2,3 :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Wrz 2024, 07:51

@mike szukam auta, które będzie dla mnie tym "głównym". Nie wymieniamy się z żoną autami. Ona jeździ znacznie więcej niż ja, więc auto zazwyczaj nawet nie jest dostępne. Z kolei wszystkie wyjazdy, wakacje itp moim autem. Pytanie, czy do takich wymagań challenger 3.6 to będzie przesada ? Najważniejsze, aby autem dało się jeździć również w zimę..
mbp230413
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Wrz 2024, 13:05

mbp230413 napisał(a):Pytanie, czy do takich wymagań challenger 3.6 to będzie przesada ? Najważniejsze, aby autem dało się jeździć również w zimę..
Patrząc na Twoje podejście to myślę że nie będzie to przesadą. Jednak jak Ja bym miał do rozważenie jeszcze Lexusa to chyba bym poszedł w niego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35