Sportowy hatchback, w benzynie do ok. 25 tyś jako pierwsze auto.

03 Mar 2016, 12:05

Witam,
W planach kupno czegoś sportowego, z dobrym dynamicznym silnikiem, wyłącznie w benzynie.
Moją uwagę przykuła Audi a3 2.0 TFSI lub też 3.2 V6.
Samochód ma służyć głównie jako transport na krótkie odcinki i za jakiś rok dłuższe trasy bo idę na studia.
Zależy mi na tym aby samochód fajnie się zbierał, miał dość dobre audio no i jednak musi wyglądać. Super gdyby był też w automacie jednak to nie jest priorytet :D

Co sądzicie o tych sztukach?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
EyesOnFire
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 07 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ceed

03 Mar 2016, 12:16

to auto ma tyle ze sportu, co daewoo z luksusem ;)

1. TFSI to szmelc - problemy z braniem oleju, rozrządem i nagarem
2. 3,2 V6 jest drogi w serwisie (ciasno upakowany), ciężki i sporo pali ale za to przyjmuje LPG. Ogólnie mistrz prostej i nic poza tym.

1. link: strona pasażera kolorowa
2. link: źle spasowane drzwi
3. najgorsze połączenie pod kątem trwałości, czyli TFSI + DSG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2016, 12:35

Więc co mi kolega poleci?
EyesOnFire
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 07 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ceed

03 Mar 2016, 13:04

Może też nie sportowe ale:
Astra H 2,0T
Honda Civic Type-R
Renault Megane II RS
a po lekkiej dopłacie Ford Focus ST
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2016, 13:33

Jeśli hatchback nie jest koniecznością , mógłbyś popatrzeć też na BMW e46 330 i
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

03 Mar 2016, 19:50

Może model niżej 8L.
1.8 T + Quattro
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mazda 3 2.0 jak z fajny graniem to z Bose poszukać.
Honda Civic VII 2.0 albo Type-R się jakiś znajdzie.
Saab 9-3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Toyota Corolla E12 1.8 TS
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
MB C-Klasa
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wysoka kara za brak rejestracji pojazdu/samochodu
    Od 1 stycznia 2020 roku nabywca który kupił pojazd będzie miał na zgłoszenie go do rejestracji 30 dni czyli tak jak to jest aktualnie stosowane. Jednak jeżeli nie zrobi tego w tym terminie dostanie karę która ...

03 Mar 2016, 20:24

Jeżeli 25k na samo auto to typer ep3 dobra opcja, ale jeśli na całość to już bym się raczej w nie nie pchał.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Mar 2016, 20:25

Ja bym tak pochopnie nie odrzucał 3,2 V6...bo to jeden z lepszych jednostek VW..
Tylko pytanie czy za 25k kupi się coś zdrowego..skoro Golf V R32 zaczynają się od dobrych 40 tys..za rocznik 2006..
No i problem taki manual bezpieczniejszy ale nie wykorzystasz potencjału tego silnika, DSG szybkie i bez problemu osiągasz 5,8 do setki..ale trzeba dbać i znowuż olej itd..
Po zmianie wydechu na coś mocniejszego można + 10-15 KM liczyć czy jakaś optymalizacja oprogramowania..
Strasznie trzymają cenę tego typu auta..Golf IV R32 raczej nie do kupienia poniżej 25 tys..
Golf V tak jak mówiłem 40+...
Ale fajnie brzmienie..no 6 cylindrów a nie np nudne i bez polotu 4 + turbo..
Zależy co kto chce..to jest inna bajka, dla konsensów marki...
Najlepiej się każdym przejechać Focus ST czy Megane RS to coś innego i 3,2 V6 też..
1,8T mimo że to tez VW to zupełnie inna bajka więc..zależy kto co..

Tylko jak dla mnie za mały budżet masz..i nie sądzę żeby za 25k ktoś sprzedawał zdrowego 3,2 V6...bo jak kupisz zajeżdżony to jest kaplica bo rozrząd jak do roboty no to kilka dobrych tys zł...sprzęgło tez nie jest tanie..
Jakieś uszczelnienia to wszystko pociąga sporo roboty i dużych kosztów.

I z tego co wiem większość twierdzi że takie cacka..3,2 V6, 4,2 V8 itp..lepiej przy poważniejszych usterkach naprawiać w ASO...


Natomiast mój komentarz jest taki jak wiesz co kupujesz to ok..ale jak nie..to faktycznie może propozycja która podał Kieł? 1,8T Audi A3 poprzedniej generacji?
Tańszy a też fajnie jeździ szczególnie po wzmocnieniu i zwiększeniu mocy, bo to turbo...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Mar 2016, 20:56

Kieł świetne te Saaby wrzuciłeś, a czerwony po prostu zaorał :oops:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2016, 22:44

Lovato34 napisał(a):Ja bym tak pochopnie nie odrzucał 3,2 V6...bo to jeden z lepszych jednostek VW..
Tylko pytanie czy za 25k kupi się coś zdrowego..skoro Golf V R32 zaczynają się od dobrych 40 tys..za rocznik 2006..
No i problem taki manual bezpieczniejszy ale nie wykorzystasz potencjału tego silnika, DSG szybkie i bez problemu osiągasz 5,8 do setki..ale trzeba dbać i znowuż olej itd..
Po zmianie wydechu na coś mocniejszego można + 10-15 KM liczyć czy jakaś optymalizacja oprogramowania..
Strasznie trzymają cenę tego typu auta..Golf IV R32 raczej nie do kupienia poniżej 25 tys..
Golf V tak jak mówiłem 40+...
Ale fajnie brzmienie..no 6 cylindrów a nie np nudne i bez polotu 4 + turbo..
Zależy co kto chce..to jest inna bajka, dla konsensów marki...
Najlepiej się każdym przejechać Focus ST czy Megane RS to coś innego i 3,2 V6 też..
1,8T mimo że to tez VW to zupełnie inna bajka więc..zależy kto co..

Tylko jak dla mnie za mały budżet masz..i nie sądzę żeby za 25k ktoś sprzedawał zdrowego 3,2 V6...bo jak kupisz zajeżdżony to jest kaplica bo rozrząd jak do roboty no to kilka dobrych tys zł...sprzęgło tez nie jest tanie..
Jakieś uszczelnienia to wszystko pociąga sporo roboty i dużych kosztów.

I z tego co wiem większość twierdzi że takie cacka..3,2 V6, 4,2 V8 itp..lepiej przy poważniejszych usterkach naprawiać w ASO...


Natomiast mój komentarz jest taki jak wiesz co kupujesz to ok..ale jak nie..to faktycznie może propozycja która podał Kieł? 1,8T Audi A3 poprzedniej generacji?
Tańszy a też fajnie jeździ szczególnie po wzmocnieniu i zwiększeniu mocy, bo to turbo...

Tak z ciekawości, czemu używasz tylu kropek? Naliczyłem ponad 50 na średniej długości post :D
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Mar 2016, 23:01

Powiem Panowie tak, Saaby już dawno widziałem, i naprawdę fajne i ładne autka.
Co do Audi 1.8 rozumiem że jest naprawdę dobry, i jak w środku mi się podoba to z zewnątrz jest okropny.. wybaczcie, kwestia gust.
W oko wpadło mi coś znanego jednak nietypowego.. Impreza
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
myślę że to już zabawka z wyższej pułki, i właśnie czy te 25 klocków to nie za mało?
EyesOnFire
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 07 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ceed

03 Mar 2016, 23:14

WRXa może i kupisz(szczególnie bugeye, nie cieszą się zbytnią popularnością) ale tutaj będzie problem z utrzymaniem - na widok imprezy z młodym kierowcą mechanikom zapalają się dolary w oczach, także jeżeli nie będziesz sam grzebał w aucie nie polecam :)
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Mar 2016, 10:24

Imreza ale GC to kwestia 20tys. zł i jak to opisali na forum subaru będzie jeszcze do zrobienia albo blacharka albo mechanika ;) Także dobre GD pow. 200KM nie ma szans
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2016, 16:15

To kurde trochę lipa, bo wygląda na to że co ciekawsze, z jakimś bajeranckim silnikiem to albo padlina, rozbitek lub nie wiadomo co :/

A co z tą Astrą 2.0 Turbo?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
EyesOnFire
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 08 07 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ceed

04 Mar 2016, 16:21

Zobacz jeszcze Hyundai'a Coupe 2.0
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] link przykładowy.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam