Sportowy zarys za 30 tys zl

01 Paź 2019, 21:15

Witam, piszę do Was z prośbą o poradę. Poszukuję samochodu dla siebie z lekkim sportowym zacięciem. Do tej pory jeździłem Hondą Civic 1.4 benzyna, dlatego wiem co to znaczy trudność przy wyprzedzaniu.

Mój budżet to około 30.000 zł (z delikatnym haczykiem jeśli warto dopłacić).

Skupiam się na dwóch modelach:
Volkswagen scirocco
Peugeot RCZ

Auto do dojazdu do pracy (około 15 km z przewagą obwodnicy miasta) oraz weekendowe wypady. Z uwagi na oszczędność wolałbym chyba silnik Diesel'a.

Poniżej dwa ogłoszenia którymi się interesuję, zerknijcie proszę i szczerze dajcie znać co myślicie.

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
- Bardzo kusi mnie skrzynia automatyczna, jednak przebieg, skóra, wyposażenie względem ceny nieco wzbudza moją nieufność...

2. [link do oferty na Olx wygasł]
Krzysztof1990
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Paź 2019, 00:08

A3 8p lub leon 2 fr oba z silnikami 2.0tfsi 200km
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Paź 2019, 07:52

Super propozycje, szczególnie że autor chce diesla. Widzę że znasz łącznie dwa modele samochodu, niezle :D
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2019, 09:16

Autor wolałby silnik diesla, ale jednocześnie oczekuje sportowego zacięcia w aucie z czterocylindrowym klekotem pod maską. Może po prostu kolega Raziel chciał dać alternatywne rozwiązanie, które da znacznie więcej frajdy z jazdy niż diesel? Tym bardziej, że 2.0 tfsi na pasku, które było montowane do początku 2009 roku to silnik, który nie ma wady pierścieni olejowych jak 2.0 TSI i jest całkiem udanym motorem.
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

02 Paź 2019, 09:23

arky napisał(a):Autor wolałby silnik diesla, ale jednocześnie oczekuje sportowego zacięcia w aucie z czterocylindrowym klekotem pod maską. Może po prostu kolega Raziel chciał dać alternatywne rozwiązanie, które da znacznie więcej frajdy z jazdy niż diesel?

A może autor chciał ładne toczydło i nic więcej...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Paź 2019, 09:46

Bardzo możliwe, ale zaproponować coś alternatywnego co też może się spodobać i dać trochę frajdy z jazdy nie zaszkodzi.
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

02 Paź 2019, 09:51

arky napisał(a):jest całkiem udanym motorem.


Tego bym akurat nie powiedział bo problemów ma całkiem sporo (dużo więcej niż 2.0tdi) i bynajmniej nie mówię tu o problemie olejowym.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2019, 10:06

Owszem, ma kilka bolączek praktycznie jak każdy silnik, ale czy dużo to bym nie powiedział i 2.0 TDI PD to mimo wszystko znacznie gorszy motor.
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

02 Paź 2019, 10:11

arky napisał(a):Owszem, ma kilka bolączek praktycznie jak każdy silnik, ale czy dużo to bym nie powiedzia

O widze duch Raziela11 :D ... tak praktycznie każdy silnik ma jakieś wady...niech przewidzę teraz zacznie się literkowanie oznaczeniami i rocznikami...no bo każdy silnik bierze olej prawda ? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Paź 2019, 10:18

arky napisał(a):2.0 TDI PD to mimo wszystko znacznie gorszy motor.


Czytaj uważnie, nikt tu nie mówi o 2.0tdi pd, a cr. Chyba że nie widzisz różnicy?

arky napisał(a):ale czy dużo to bym nie powiedział

1. nagar
2. wariator faz rozrządu i wycierająca się krzywka wałka ssącego
3. wadliwa pompa olejowa
4. nietrwałe i pękające turbiny k03 (podobnie jak w 1.8t), to nie to samo co żywotne k04-064 z cupry
To takie wszytko drobnostki
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2019, 10:38

Ale mówimy o bolączkach czyli o czymś co występuje w każdym bądź w prawie każdym egzemplarzu czy o pojedynczych przypadkach szczególnie przy mocno wyeksploatowanych jednostkach napędowych? Przerobiłem kilka 1.8T i 2.0 TFSI i niegdy nie spotkałem się i nie słyszałem o pękających turbinach, chyba, że mowa o znaczących przebiegach. Nagar owszem to bolączka, natomiast pompy oleju to wada, ale występująca nie tak często i jej zużycie postępuje powoli, co przy odpowiedniej profilaktyce można wystarczająco szybko zdiagnozować i rozwiązać problem. Dodatkowo po zakupie profilaktyczna wymiana łańcucha napędzajacego wałki i napinacz + popychacz pompy paliwa.
A sam silnik jak na tamte czasu oferuje całkiem sporo jesli9 chodzi o osiągi i potencjał :)
arky
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Bora

02 Paź 2019, 10:52

arky napisał(a):Przerobiłem kilka 1.8T i 2.0 TFSI i niegdy nie spotkałem się i nie słyszałem o pękających turbinach, chyba, że mowa o znaczących przebiegach.

To myślę, że nie tak wiele przerobiłeś bo akurat pękające k03 to powszechny problem, szczególnie przy przebiegach koło 200tys, a takie zwykle mają te samochody.

arky napisał(a):pompy oleju to wada, ale występująca nie tak często i jej zużycie postępuje powoli, co przy odpowiedniej profilaktyce można wystarczająco szybko zdiagnozować i rozwiązać problem.


Pewnie, jedyne 1tys kosztuje to rozwiązanie + wymiana.

arky napisał(a):Dodatkowo po zakupie profilaktyczna wymiana łańcucha napędzajacego wałki i napinacz + popychacz pompy paliwa.


Kolejne 2 tys, tak profilaktycznie wydane.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2019, 13:33

trainpro napisał(a):1. nagar
2. wariator faz rozrządu i wycierająca się krzywka wałka ssącego
3. wadliwa pompa olejowa
4. nietrwałe i pękające turbiny k03 (podobnie jak w 1.8t), to nie to samo co żywotne k04-064 z cupry


O jakiej wersji mówisz? bo mam Golfa V GTI od niedawna i poza rozrządem czyli pkt 2, o reszcie nie słyszałem tzn nagar to ponoć bolączka wolnossących.
W każdym razie poprzedni właściciel ani turbiny ani pompy oleju nie robił, jedynie jakis popychacz pompy ale to podobno standard nie jest drogie.
Ja tam jestem z auta zadowolony :)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Paź 2019, 13:57

Bartolekk napisał(a):O jakiej wersji mówisz?

O całym ea113, czyli Twoim też :naughty:

Bartolekk napisał(a):tzn nagar to ponoć bolączka wolnossących

Doładowanych również, całe ea113 ma z tym wielki problem, dopiero ea888 zostało poprawione, ale za to doszło ogromne zużycie oleju :lol:

Bartolekk napisał(a):pompy oleju nie robił

To akurat wada wszystkich 2.0tfsi ea113 poza cdla. Niestety nie daje wcześniej praktycznie żadnych objawów, a co zatarta pompa oleju potrafi zrobić to już chyba nie muszę tłumaczyć. Oczywiście nie popadajmy w paranoję, bo w każdym egzemplarzu nie musi się to przytrafić, ale na żywo widziałem kilka, a słyszałem co najmniej o kilkudziesięciu.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2019, 14:21

trainpro napisał(a):1. nagar
2. wariator faz rozrządu i wycierająca się krzywka wałka ssącego
3. wadliwa pompa olejowa
4. nietrwałe i pękające turbiny k03 (podobnie jak w 1.8t), to nie to samo co żywotne k04-064 z cupry


1. nagar to problem praktycznie kazdej wspolczesnej benzyny z bezposrednim wtryskiem, koszty jego usuniecia w stosunku do czasu w jakim sie gromadadzi sa smieszne
2. krzywki to sie wycieraja jak ktos 200tys na jednej szklance hpfp przejedzie, a problem z wariatorami pojawia sie przy duzych przebiegach dopiero
3.pompa nie jest wadliwa tylko malo wydajna do tego dochodzi wyciagajacy sie lancuch ktory z czasem obrabia kolo zebate, w serii juz niezbyt duza wydajnosc + oslabienie wydajnosci przez lancuch+ olej najczesciej 5w30 ktory nie nadaje sie do upalania i problem gotowy, wiekszosc przypadkow jakie znam gdzie posypal sie motor to podczas torowej jazdy albo ostrego upalania na trasie
rawdziwie wadliwe to byly pompy we wczesnych 2.0TDI
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna