Sprawdzenie naprawy samochodu w warsztacie - rozrząd

12 Maj 2019, 01:50

VW Crafter 2.5 tdi 2008
Wykonałem w warsztacie wymianę całego rozrządu. Po naprawie otrzymałem od warsztatu jakieś stare części, jednak warsztat nie chciał okazać faktury zakupu części zamontowanych w samochodzie.
Jestem laikiem. Jak mogę sprawdzić czy rozrząd został naprawdę wymieniony ?
Czy warsztat jest zobowiązany okazać do wglądu faktury zakupionych części ?
Pytam ponieważ zostałem przez warsztat oszukany przy innych pozycjach naprawy, więc obawiam się że mogli w ogóle nie wymienić rozrządu.
gdansk751
Nowicjusz

12 Maj 2019, 12:38

Jeżeli dostałeś fakturę za usługę z częściami to jesteś chroniony w 100%. Nie chcą Ci pokazać faktury bo nie mają takie obowiązku i nie muszą Ci zdradzać za ile kupili części a do tego możliwe że nie mają faktury zakupowej ponieważ mamy chory kraj z chorymi przepisami i to jest jedna z form walki z nimi.
Jeżeli jesteś taki pedantyczny to zapraszam do ASO wtedy będzie zaspokojona Twoja ciekawość oczywiście za cenę 2,5 raza większą.
szybki
Moderator - Tuning

Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Maj 2019, 13:05

nie widzę w tym nic pedantycznego. skoro oszukali mnie w innych punktach naprawy wliczając do faktury coś czego nie wykonali, wielce prawdopodobne jest to że rozrządu też nie wymienili. Rękojmię czy gwarancję z faktury mam tylko na krótki okres, jeżeli w ogóle byłaby egzekwowalna.

Dlatego pytam czy na przykład mogę sam zdjąć pokrywę od paska rozrządu i czy kiedy go obejrzę będę widział czy jest nowy , czy stary zużyty. Czy po przejechaniu kilku kilometrów nie będzie różnicy w wyglądzie?
gdansk751
Nowicjusz

12 Maj 2019, 13:35

To teraz zaczynasz rozwijać temat...więc opisz na czym Cię oszukali i ile zapłaciłeś. Do tego domagaj się załącznika do faktury jeżeli jest zbiorcza bez wyszczególnienia części/robocizna. Taki załącznik jest w ich obowoązku. Czyli nr.katalogowy części i cena a na końcu robocizna.