Sprawdzenie stanu technicznego kupowanego samochodu

07 Sie 2007, 21:23

Witam.
Zamierzam kupić sobie nowe autko i powstaje w związku z tym problem. Chciałbym aby auto było w jak najlepszym stanie technicznym (oczywiste :) ) ale na sprawach mechaniczno-technicznych nie znam się kompletnie.

Pytanie jest więc takie, ile może kosztować ocena stanu technicznego auta w dobrym zakładzie? Zależy mi żeby mechanik powiedział w jakim stanie jest auto i ewentualnie co by trzeba wymienić. Zawsze może to być impuls do odrzucenia auta albo negocjacji cenowych :) .
Trzeba robić przegląd, czy da się to może zrobić taniej??

Zaznaczam, że odpada możliwość skorzystania z zaprzyjaźnionego mechanika ze względu na kupno na drugim krańcu Polski.
jokoo
Nowicjusz

21 Sie 2007, 13:49

Na stacji kontroli pojazdow NASTAPOL robia takie rzeczy, sprawdzaja kompleksowo stan techniczny auta przed zakupem,
stan zawieszenia, podwozia+kompresja silnika (czyli spr. cisnienia) kosztuje 120 zl.

Link do strony http://www.nastapol.com.pl/nastapol/index.php

Pozdrawiam :)
emka
Nowicjusz

11 Wrz 2007, 22:26

każda stacja djagnostyczna,lub kontroli pojazdów
cena?100-180pln
lordkoks

28 Wrz 2007, 17:16

Hej, wydaje mi się że w przypadku auta z komisu lub gdy są inne powody do podejrzliwości nie trzeba od razu robić pełnego przeglądu, wstępne oględziny często wystarczą. Ja za 50 zł sprawdziłam w stacji diagnostycznej volvo 460, które chciałam kupić. Okazało się, że m.in. maglownica do wymiany i dwa sworznie wahacza, przy cenach części do volvo to w ogóle nie miało sensu. Może łudziłam się że takie stare auto (15) da się doprowadzić do użytku, ale zaniedbanie dało się szybko ocenić. To było w Warszawie na stacji Mik-Auto na Człuchowskiej 76 /16 - wybrałam ją bo była blisko. Czasem nawet nie trzeba jechać na stację, Golf którego zabrałam z komisu na przejażdżkę po zgaśnięciu na środku ulicy już więcej nie odpalił. Ale jak ładnie był wypucowany...
Em
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa

19 Kwi 2010, 16:28

Witam,