Sprinter 211 2,9 tdi jakieś piski z prawej strony

29 Wrz 2008, 19:31

Witam koledzy. Sprawa dotyczy Sprintera 211 D z silnikiem 2,9 tdi, przebieg 272 tyś. km. Od jakiegoś czasu (jakieś 2000 km temu, a było to na austriackiej autostradzie) pojawił się i wyraźnie słyszę ciągłe piski z prawej strony (patrząc od strony kierowcy w samochodzie) w dodatku zależne od obrotów silnika. Lecz tylko pozornie, ponieważ dźwięk (a raczej częstotliwość) pisku wzrasta, nie stopniowo wraz z przyspieszaniem, tylko raczej skokowo, czyli: jadąc około 80 pojawia się nagle pisk i piszczy, następnie przyspieszam i pisk "wskakuje" na wyższe tony. Nie jestem jeszcze całkiem tępy i potrafię odróżnić świst powietrza w turbinie od podejrzanego pisku. Na początku myślałem, że to już jest początek końca turbiny, ponieważ źródło pisku dobiegało właśnie stamtąd w dodatku związane było z obrotami silnika. Zajrzałem do niej i ma jeszcze przyzwoite luzy pozwalające przy moim sposobie jazdy na przejechanie jeszcze jakieś 30-40 tyś. km. Nawet byłem w serwisie turbo gdzie zawodnicy, niczego złego się nie dopatrzyli i nie dosłuchali. Faktycznie na postoju nawet przy max obrotach nie było słychać żadnego pisku. Człowiek znający się, powiedział, żeby sobie olać cały ten pisk, bo to może popiskiwać wiatrak wiskotyczny. Koledzy, spotkaliście się już z czymś takim? Jeżdżę dużo, po kraju i po szengenie, i jak coś nagle stanie, to normalnie kaplica. Proszę o Was o zdanie, radę, ratunek!
fly fever paragliding forever
motoholica
Nowicjusz
 
Posty: 20

12 Paź 2008, 13:24

U mnie był tylko pisk na wolnych obrotach. Pomogła wymiana rolki górnej na pasku z przodu
Badbit
Początkujący
 
Posty: 114

06 Lis 2008, 22:05

u mnierokla i kiwaczka była wymieniona od razu, a na wolnych, to pracuje jak zegareczek, dopiero przy 80km/h i pisk rozlega sie
fly fever paragliding forever
motoholica
Nowicjusz
 
Posty: 20

29 Kwi 2009, 17:39

Mam tak SAmo jak ty a w sumie to podobnie piszczy tam samo gdzie uciebie jak patrzac od kierujacego kierowcy to tak jakby z prawej strony z tylu samochodu na poczatku ten pisk byl strasznie maly a teraz sie niezle nasilil ale mimoto jest dopiero przy 3 tys obrotów

Zobacz tez przy jakich to obrotach umnie jesli jade na biegu czwartym i mam 120km/h to w tym momencie mam 3 tys obrotów i zaczyna piszczec jak mam na piatce 120 to nie zacznie piszczec dopiero jak mam te 3 tys obrotów i predkosc wieksza niz te 120 to samo przy mniejszych biegach nie istotne jaka mam predkosc umnie zaczyna piszczec przy 3 tys obrotów

a W SErwisie toyoty mówili pod komputerem ze wszystko ok i ze lepiej nie zaczepiac tego moze ktos wie dokladnie o co z tym chodzi ??
karastl
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Siemiatycze

27 Cze 2009, 21:52

dzieki koledzy, lecz kiwaczka i rolka była wymieniana od razu jak go tylko kupiłem, więc to raczej odpada. Nie wiem, czy to mogło miec jakieś znaczenie, lecz wymeniłem olej, i piski jakoś ustały. Wcześniej był 10W40, teraz nalałem normalnego minerala 15W40
fly fever paragliding forever
motoholica
Nowicjusz
 
Posty: 20