Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną lub ciekłą mieszanką propan-butan (LPG). Samochód miał manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, przełożenie przekładni głównej wynosiło 4,727, rozstaw osi samochodu to 4325 mm, jego masa własna zaś 2640 kg. Zabudowę furgonową wykonała firma Plandex.
Zbiornik na LPG o pojemności użytkowej 72 l pozwala (w zależności od warunków) na przejechanie nawet ponad 300 km. Zbiornik zamocowano dość nisko na tylnym zwisie w miejscu koła zapasowego, co zmniejsza prześwit i zwiększa ryzyko jego uszkodzenia. Jeśli zatankuje się Sprintera do pełna (LPG + benzyna), zasięg pojazdu wynosi do 1200 km (zbiornik benzyny ma pojemność 100 l), nam w teście udało się przejechać 1080 km. Należy jednak założyć, że benzyna będzie traktowana jako paliwo awaryjne, a większość przebiegów będzie realizowana na tańszym LPG.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że Sprinter w wersji LGT mający zabudowaną instalację zasilania gazowego ma masę własną zaledwie o ok. 100 kg większą niż odpowiednik benzynowy. Mniejszą ładowność (935 kg) rekompensuje duża pojemność skrzyni ładunkowej – zatem testowana wersja to przykład samochodu do przewozu głównie ładunków objętościowych. Sprinter NGT zasilany gazem ziemnym ma ładowność mniejszą o 300 kg – winowajcą są głównie grubościenne butle na sprężony gaz.
Sprinter LGT zużywa średnio 15,2 l gazu na 100 km – samochód na pewno jest tańszy w eksploatacji od modelu zasilanego gazem ziemnym (Sprinter NGT jest droższy o ok. 20 tys. zł). Koledzy dziennikarze z portalu gazeo.pl obliczyli, że przy cenach obu paliw wynoszących 3 zł/m3 CNG i 2,76 zł/l LPG eksploatacja Sprintera napędzanego gazem ziemnym jest tańsza o 55 gr na 100 km w stosunku do Sprintera napędzanego LPG. Różnica w cenie porównywalnych samochodów zwróci się dopiero po 3,7 mln km.
Zabudowa o bardzo regularnych kształtach i dużej objętości ładunkowej predestynuje ten samochód do przewozu ładunków o regularnych kształtach – mogą to być np. lekkie ładunki na paletach lub skrzynki. Niestety duża zabudowa to także większy opór czołowy i większa wrażliwość samochodu na boczne podmuchy wiatru – dało się to odczuć podczas jazdy poza miastem z większymi prędkościami.
W porównaniu z wersją "czysto" benzynową Sprinter 316 LGT jest droższy o ok. 5300 zł. Oficjalnie Mercedes uznaje wersję LGT jako wyposażenie dodatkowe samochodu w odmianie benzynowej. Niemal zupełny brak promocji tego auta to niezbyt fortunne pociągnięcie, zwłaszcza że Sprinter 316 LGT ma bardzo duży potencjał możliwości, a nie ma przy tym jakichkolwiek problemów z tankowaniem samochodu, czego o wersji zasilanej CNG powiedzieć nie można. Ze sprzedażą Sprintera LGT można by wiązać duże nadzieje, użytkownikami tego samochodu mogą być firmy działające głównie w miastach. Doskonale rozwinięta sieć tankowania LPG pozwala też z powodzeniem używać wersji LGT także na dłuższych trasach.
Deska rozdzielcza Sprintera LGT wyróżnia się widocznym obok stacyjki przełącznikiem rodzaju zasilania (gaz/benzyna); pokazuje on również poziom gazu. Wlew gazu i paliwa umieszczono obok siebie. Przewidziano możliwość doboru końcówki do tankowania gazu.
FIAT 500 L - auto zbudowane z myślą o rodzinie FIAT 500 L - stylistycznie włoska nowość nawiązuje do miejskiej, kultowej 500-setki, jest autem zbudowanym z myślą o rodzinie. Będzie go można podziwiać podczas targów MOTOR SHOW 2013 w Poznaniu. Większością wymiarów ...
Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.