Sprinter 513 2.2CDI - 906 rocznik 2009 - błąd P2263 -

20 Lip 2014, 14:39

Od miesiaca czasu walcze z problemem zapalajacej sie kontrolki check engine ( pomaranczowy kolor - silnik )
Kontrolka zapala sie w roznych sytuacjach , nie ma tu jakiejs powtarzalnosci . Na zimnym , na goracym silniku , zaraz po odpaleniu auta , podczas jazdy , czy jade obciazony czy pusty itd.
Po zapaleniu sie kontrolki , auto traci moc i cisnie max do 90km/h . Po wylaczeniu silnika na kilka sekund - auto wraca do normy , kontrolka sie nie pali ponownie , sprinter jedzie tak jak trzeba .
Po ilus tam km , czasem po 5km czasem po 120 km , kontrolka znowu sie zapala i znowu spadek mocy . Zawsze wywala ten sam blad P2263
----------------------------------------------------------
Znalazlem adresy do mechanikow w warszawie .
Jadac do warszawy pierwszy raz kontrolka zapalila mi sie po 40 km . Zatrzymalem sie , wylaczylem silnik , wlaczylem - kontrolka zgasla i sprinter dalej jechal normalnie . Pozniej taka sama sytuacja po nastepnych 40 km .

Zajechalem do pierwszego mechanika http://www.elektromechanika-warszawa.pl . Obadal i powiedzial ze proponuje sprawdzic VACUMPOMPE . Powiedzial ze to 2 dni roboty , 1000 zeta za spradzenie .... Jezeli jest dobra to wklada z powrotem , ale musi zalozyc nowe uszczelki bo te wyciagniete nie beda sie nadawac do ponownego uzycia . Jezeli pompa bedzie uszkodzona to trzeba kupic nowa - nowa mercedesowska kosztuje okolo 1000 zeta netto ... zamiennikow nie ma .

Zajechalem do drugiego mechanika http://www.am-mercedes.waw.pl . Podpinka pod kompa , wymiana jakiegos czujnika i wracamy do domu . Po 50 km lampka sie zapala . Wracamy do mechanika , wyciaga wymieniony czujnik i wklada moj stary . Jezdzimy przy podlaczonym laptopie do kompa glownego . Mechanik mowi ze na 100% nie ma sensu rozkrecac VACUMPOMPY bo mam na stale podlaczony vacumometr i nic sie na nim zlego nie dzieje . Podcisnienie jest OK . Nic konkretnego nie znalazl . Mowi ze trzeba przyjechac na caly dzien i testowac co to moze byc , wymieniac i jezdzic - sprawdzac czy nadal kontrolka bedzie sie zapalac czy juz nie . Wymienilismy drugi czujnik podcisnienia ...

Tych dwoch mechanikow powiedzialo mi zeby absolutnie nie usuwac filtra DPF bo wtedy dopiero zaczna sie jaja . Tymbardziej ze u mnie na kompie po " wypalaniu " DPF pokazuje wartosc 0,2 czyli tak jak powinno byc .
Wracajac do domu po 180 km jazdy kontrolka znowu sie wlaczyla . Wylaczylem i wlaczylem stacyjke i sprinter znowu dobrze jedzie .

Za daleko mam do warszawy zeby smigac za kazdym razem jak kontrolka zgasnie i wymieniac jakis czujnik .

Postanowilem ze w nastepnym tygodniu wyciagamy turbine i daje ja do kontroli . Tak mi zasugerowal mechanik ktory juz w mojej furze grzebal i jest stosunkowo blisko mojego miejsca zamieszkania . Ten mechanik jako trzeci tez powiedzial ze absolutnie nie ma potrzeby usuwania filtra DPF i ze nie ma sensu rozkrecac VACUMPOMPY .....
--------------------------------------------------------

Bylem juz w :
- 3 razy w ASO MERCEDESA w Bialymstoku ( gdzie naciagneli mnie na 2 naprawy za okolo 3000 zeta ) i nic to nie dalo ... zapraszaja ponownie :lol:
- bylem u jakiegos magika pod Zambrowem co przepalil mi filtr DPF , koszt 100 zeta - [cenzura] co to dalo ( namiar dostalem od dealera samochodow uzywanych , ze ponosc gostek mistrz swiata - wszystko naprawi )
- w Bialymstoku na ulicy GEDYMINA ( wszyscy chwala ze to najlepszy mechanik od meskow w bialym ... ale ma za maly/niski warsztat zeby do srodka sprinterem z kontenerem wjechac , przez to odmowil naprawy )
- w serwisie BOSCH w Lomzy , gdzie tez nie wiedza co i jak , za podpinke do kompa i sprawdzenie zaplacilem 100 zeta , powiedzieli ze komputer wykazal ze 3 swiece zarowe sa do wymiany i od tego trzeba zaczac ( koszt z wymiana okolo 800 zeta ) i pozniej sie zastanawiac co moze byc dalej ...
- u elektromechanika w Lomzy kolo stacji paliw LOTOS , wylot na nowogrod .
- dwoch mechanikow w warszawie , linki podalem wyzej
- no i obecnie robie u mechanika w miejscowosci CZERWIN kolo Ostroleki i licze ze rozwiazemy problem ( wyciagamy turbine i idzie na sprawdzenie )

Mechanik musi byc gdzies blisko zeby w razie czego podjechac i dzialac a nie bujac sie po 300 km w jedna kryche . Mieszkam w LOMZY .
Taka niby mala blachostka a tyle czasu i kasy trzeba na to poswiecic ....

namierzylem podobny problem na http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2687890.html
okazalo sie ze vacumpompa ....
najpierw planuje sprawdzic turbine , a jak to nie to , sprawdzimy vacumpompe .....
FRONT242
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 08 1970
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Sprinter 513
Silnik: 2.2 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Lip 2014, 19:01

Witaj!
Moj problem byl podobny w Sprinterze 2010r 316. Samochod nówka, przebieg obecny 45tys km. Samochod tracil moc sporadycznie po 20 tys przebiegu. Odwiedzalem salon w celu napraw gwarancyjnych wymienili prawie caly osprzęt systemu dolotowego i problem ciągle sie powtarzal. W końcu powiedzieli ze cóż, mam pecha. Jako iż amatorsko zajmuje sie starymi Mercami postanowilem zlamac warunki gwaracji na wlasna odpowiedzialność. Glownym problemem kodu P2263 i w 99% slusznym jest lewe powietrze w ukladzie dolotowym i cóż okazali sie ze faktycznie, mój problem tkwil w nieszczelności miedzy glowica a kolektorem dolotowym. Otoz wydmuchalo uszczelkę pod tym wlasnie kolektorem. Rozkręcania bylo sporo ale przy okazji wyczyscilem egr i caly kolektor. Po wymianie uszczelki efekt - auto sprawne turbo ląduje i nie siedzi w trybie awaryjnym. Obejrzyj silnik pod kolektorem dolotowym czy nie ma żadnych wycieków, duże cisnienie w kolektorze powoduje wypluwanie oleju. Mechanicy lubia sobie czasami bajki opowiadać. Pozdrawiam i chętnie pomogę online :) Szymon
szymondebiec
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Mercedes R129 , Sprinter 316

18 Lut 2017, 17:31

JUż miałem dość tego DPF-u stałem drugi do wyciecia ale zadzwoniłem do kolegi który odradził wycinke to naprawde ostateczność jak brak dobrego mechanika pojechałem podpiół pod kompa tylko mercedesy robi i komp pokazał nieszczelność w układzie turbo fakt mam nieszczelny intercooler -powietrze zassane przz filtr idzie na turbine przez przepływomierz i jeszcze z wylotu to jest mierzonei leci na cooler tam częśc ucieka na spalinach na DPF jest czujnik -liczy przed i za DPF -m ciśnienie . komp pokazał ,że filtr jest jeszcze przed dopaleniem skasował usterkę , teraz wymienie intercooler iza jakiś czas napisze czy dalej sie zapycha {niby}bo okazuje sie ,że jest czysty Mechanik pod wroclawiem Nie w siechnicy ten odrazu by wycinał i niby program daje ,ze nie widzi filtra albo ,że jest czysty ale to ściema wypina przy okazji inne czujniki dam znać za 1000 km
irekn
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 19 02 1988
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Mercedes sprinter
Silnik: 2.2cdi 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Silnik R110 – Renault ZOE
    Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how ...