Sprowadzanie

11 Lip 2014, 15:24

Witam,
Przeczytałem kilka tematów o sprowadzaniu aut z Niemiec i dowiedziałem się, że niezbyt jest to już opłacalne. Postanowiłem napisać jeszcze raz, gdyż tamte tematy są z przed lat, a wiele rzeczy mogło się pozmieniać w tym czasie.
Mianowicie pracuję w wakacje i postanowiłem za zarobione pieniądze zakupić auto służące do KJS.
Po przemyśleniach stwierdziłem, że lepszym pomysłem byłoby kupienie lawety i dorabianie na handlu sprowadzanych aut. Chciałbym poznać Waszą opinię w tym temacie.
Mam w planach zakup auta z ojcem na spółkę, jakiegoś sprintera lub LTka, tak żeby nie trzeba było kupować VIATOLLA. Od pażdziernika idę na studia i chciałbym mieć trochę forsy na własne wydatki. Czy sprowadzanie aut z Niemiec jest opłacalne? Pracując w wakacje na autostradzie zauważyłem, że tego z zachodu idzie pełno. Jakie pieniądze można zarobić na tańszych samochodach ? Podejrzewam, że 1.5 - 3 k to na pewno. W naszych planach byłoby sprowadzanie aut niedrogich na początek i raczej byłby by to samochody nie uszkodzone wizualnie. Moi rodzice mają sklep z częściami i warsztat, więc tym samym trochę siedzą w tej branży. Ponadto wchodzi przepis, że paliwo będzie można odliczać tylko od samochodów z jedym rzędem siedzeń, więc to byłaby kolejna zaleta takiego rozwiązania. Od wszystkich naszych samochodów firmowych nie można odliczać paliwa. Największą zagadką są miejsca, z których można by było pozyskiwać takie auta, chociaż znajomości mogą tu dużo pomóc. :)
Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Sprowadzając jedną furę w miesiącu gwarantowałoby zysk na pewno w granicach 1.5k, więc kilka wypadów, odliczenie paliwa i laweta zwróciłaby się w miarę szybko.
Znam kilku mechaników, którzy jeżdżą i naprawiają w Polsce rozbite auta, więc musi im się to opłacać, ale czy opłaca się sprzedawanie sprowadzanych, niebitych aut w Polsce ? Im może się to opłacać bo sprzedają rozbite samochody, jako nigdy nie bite.. :D
Pomińmy fakt, że może w niedalekiej przyszłości będzie można inwestować w droższe auta (wówczas i zysk będzie o wiele większy). Moim zdaniem na polskim rynku ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, a tamte niewątpliwie takie będą. Ponadto lekkie wizualne poprawki, zmiany mogą przyciągnąć klienta.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam :)
volbar
volbar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: BMW 318i e46
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2014, 06:51

Myślisz że w PL są drogie auta a w Niemczech wyprzedają "nie uszkodzone wizualnie" za bezcen? Niestety rynek weryfikuje te plany. Okazje szczególnie przy granicy z Polską są już dawno wykupione, nie sfatygowane egzemplarze są droższe niż w PL, a okazje i auta do poprawek (albo czasem już nawet tylko nadające się na złom) są sprzedawane przez dziwne komisy i imigrantów.
Na twoim miejscu o planach zarobku 1,5tys na szt. zapomniałbym tak szybko jak napisałeś ten post, chyba że masz dojścia do pewnych egzemplarzy do ewentualnych poprawek i drobnych (opłacalnych!) napraw, ale raczej wtedy nie pisałbyś tutaj.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

12 Lip 2014, 10:08

volbar napisał(a):Mam w planach zakup auta z ojcem na spółkę, jakiegoś sprintera lub LTka

nie "jakiegoś" tylko konkretnego koszt około 20-30k
volbar napisał(a):Czy sprowadzanie aut z Niemiec jest opłacalne?

jest bardzo mało opłacalne chyba że masz starter i to bardzo spory oraz zajmiesz się tym na początek 20h na dobę.
volbar napisał(a):Jakie pieniądze można zarobić na tańszych samochodach ? Podejrzewam, że 1.5 - 3 k to na pewno

Średnio zapomnij
volbar napisał(a):W naszych planach byłoby sprowadzanie aut niedrogich na początek i raczej byłby by to samochody nie uszkodzone wizualnie

90% osób jadących tam ma taki plan.
volbar napisał(a):Ponadto wchodzi przepis, że paliwo będzie można odliczać tylko od samochodów z jedym rzędem siedzeń, więc to byłaby kolejna zaleta takiego rozwiązania.

Jak zgłębisz przepisy celno podatkowe to będziesz miał dwa rozwiązania albo płacisz podatki i bankrutujesz albo kombinujesz.
W/w tematy urzędowe oduczą Cię bycia patriotą.
volbar napisał(a):odliczenie paliwa i laweta zwróciłaby się w miarę szybko.

zapomnij o szybkim zwrocie
volbar napisał(a): Sprowadzając jedną furę w miesiącu gwarantowałoby zysk na pewno w granicach 1.5k,

zapomnij
volbar napisał(a):ale czy opłaca się sprzedawanie sprowadzanych, niebitych aut w Polsce ?

Zależy jakie ale 90% marek nie opłaca się.
volbar napisał(a): Moim zdaniem na polskim rynku ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, a tamte niewątpliwie takie będą. Ponadto lekkie wizualne poprawki, zmiany mogą przyciągnąć klienta.

zestaw pobożnych życzeń :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11108
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lip 2014, 14:19

Hehhe. Nie spodziewałem się aż takich odpowiedzi. Dzięki panowie za pomoc :)
Pozdrawiam
volbar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: BMW 318i e46
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...