Sprowadzanie

11 Lip 2014, 16:24

Witam,
Przeczytałem kilka tematów o sprowadzaniu aut z Niemiec i dowiedziałem się, że niezbyt jest to już opłacalne. Postanowiłem napisać jeszcze raz, gdyż tamte tematy są z przed lat, a wiele rzeczy mogło się pozmieniać w tym czasie.
Mianowicie pracuję w wakacje i postanowiłem za zarobione pieniądze zakupić auto służące do KJS.
Po przemyśleniach stwierdziłem, że lepszym pomysłem byłoby kupienie lawety i dorabianie na handlu sprowadzanych aut. Chciałbym poznać Waszą opinię w tym temacie.
Mam w planach zakup auta z ojcem na spółkę, jakiegoś sprintera lub LTka, tak żeby nie trzeba było kupować VIATOLLA. Od pażdziernika idę na studia i chciałbym mieć trochę forsy na własne wydatki. Czy sprowadzanie aut z Niemiec jest opłacalne? Pracując w wakacje na autostradzie zauważyłem, że tego z zachodu idzie pełno. Jakie pieniądze można zarobić na tańszych samochodach ? Podejrzewam, że 1.5 - 3 k to na pewno. W naszych planach byłoby sprowadzanie aut niedrogich na początek i raczej byłby by to samochody nie uszkodzone wizualnie. Moi rodzice mają sklep z częściami i warsztat, więc tym samym trochę siedzą w tej branży. Ponadto wchodzi przepis, że paliwo będzie można odliczać tylko od samochodów z jedym rzędem siedzeń, więc to byłaby kolejna zaleta takiego rozwiązania. Od wszystkich naszych samochodów firmowych nie można odliczać paliwa. Największą zagadką są miejsca, z których można by było pozyskiwać takie auta, chociaż znajomości mogą tu dużo pomóc. :)
Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Sprowadzając jedną furę w miesiącu gwarantowałoby zysk na pewno w granicach 1.5k, więc kilka wypadów, odliczenie paliwa i laweta zwróciłaby się w miarę szybko.
Znam kilku mechaników, którzy jeżdżą i naprawiają w Polsce rozbite auta, więc musi im się to opłacać, ale czy opłaca się sprzedawanie sprowadzanych, niebitych aut w Polsce ? Im może się to opłacać bo sprzedają rozbite samochody, jako nigdy nie bite.. :D
Pomińmy fakt, że może w niedalekiej przyszłości będzie można inwestować w droższe auta (wówczas i zysk będzie o wiele większy). Moim zdaniem na polskim rynku ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, a tamte niewątpliwie takie będą. Ponadto lekkie wizualne poprawki, zmiany mogą przyciągnąć klienta.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam :)
volbar
volbar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: BMW 318i e46
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2014, 07:51

Myślisz że w PL są drogie auta a w Niemczech wyprzedają "nie uszkodzone wizualnie" za bezcen? Niestety rynek weryfikuje te plany. Okazje szczególnie przy granicy z Polską są już dawno wykupione, nie sfatygowane egzemplarze są droższe niż w PL, a okazje i auta do poprawek (albo czasem już nawet tylko nadające się na złom) są sprzedawane przez dziwne komisy i imigrantów.
Na twoim miejscu o planach zarobku 1,5tys na szt. zapomniałbym tak szybko jak napisałeś ten post, chyba że masz dojścia do pewnych egzemplarzy do ewentualnych poprawek i drobnych (opłacalnych!) napraw, ale raczej wtedy nie pisałbyś tutaj.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

12 Lip 2014, 11:08

volbar napisał(a):Mam w planach zakup auta z ojcem na spółkę, jakiegoś sprintera lub LTka

nie "jakiegoś" tylko konkretnego koszt około 20-30k
volbar napisał(a):Czy sprowadzanie aut z Niemiec jest opłacalne?

jest bardzo mało opłacalne chyba że masz starter i to bardzo spory oraz zajmiesz się tym na początek 20h na dobę.
volbar napisał(a):Jakie pieniądze można zarobić na tańszych samochodach ? Podejrzewam, że 1.5 - 3 k to na pewno

Średnio zapomnij
volbar napisał(a):W naszych planach byłoby sprowadzanie aut niedrogich na początek i raczej byłby by to samochody nie uszkodzone wizualnie

90% osób jadących tam ma taki plan.
volbar napisał(a):Ponadto wchodzi przepis, że paliwo będzie można odliczać tylko od samochodów z jedym rzędem siedzeń, więc to byłaby kolejna zaleta takiego rozwiązania.

Jak zgłębisz przepisy celno podatkowe to będziesz miał dwa rozwiązania albo płacisz podatki i bankrutujesz albo kombinujesz.
W/w tematy urzędowe oduczą Cię bycia patriotą.
volbar napisał(a):odliczenie paliwa i laweta zwróciłaby się w miarę szybko.

zapomnij o szybkim zwrocie
volbar napisał(a): Sprowadzając jedną furę w miesiącu gwarantowałoby zysk na pewno w granicach 1.5k,

zapomnij
volbar napisał(a):ale czy opłaca się sprzedawanie sprowadzanych, niebitych aut w Polsce ?

Zależy jakie ale 90% marek nie opłaca się.
volbar napisał(a): Moim zdaniem na polskim rynku ciężko znaleźć auto w dobrym stanie, a tamte niewątpliwie takie będą. Ponadto lekkie wizualne poprawki, zmiany mogą przyciągnąć klienta.

zestaw pobożnych życzeń :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10953
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lip 2014, 15:19

Hehhe. Nie spodziewałem się aż takich odpowiedzi. Dzięki panowie za pomoc :)
Pozdrawiam
volbar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: BMW 318i e46
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...