Sprowadzony Lexus IS 200/ GS 300 I generacji, do 5k euro - pytania

08 Sty 2016, 18:20

Dzień dobry,

ostatnio miałem okazję przejechać się Lexusem GS I generacji mojego kolegi i auto zrobiło na mnie olbrzymie wrażenie. Świetny automat, mocny silnik R6/ V6 i instalacja gazowa. Auto zostało sprowadzone przez jego tatę i wraz z opłatami cena wyniosła 17 tysięcy złotych.
Sam szukam samochodu i zaproponowano mi podobny układ. Ojciec przyjaciela jedzie do Niemiec, sprawdza stan i załatwia formalności za opłatą 200 Euro (jest mechanikiem z zawodu, ma własny warsztat). W grę wchodzą Lexusy, model IS 200 i GS300 do 20 tysięcy złotych, najlepiej z LPG.

I tutaj padają pytania:
- jak wygląda oferta używanych lexusów w DE? Również tych, z instalacją LPG
- jak wyglądają koszty serwisu Lexusa IS 200 na tle BMW E46 i Mercedesa W203 oraz GS'a 300 na tle BMW E39 i Mercedesa W211?
- jak wygląda dostępność części do obu modeli i ich ceny? Jak oferta zamienników?

Dla mnie jest to opcja warta rozważenia, szczególnie ze względu na bardzo dobrą renomę marki Lexus.

Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie.

Pozdrawiam!
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

08 Sty 2016, 18:31

Ufok napisał(a):- jak wygląda oferta używanych lexusów w DE? Również tych, z instalacją LPG

jest więcej niż w PL i na lexus forum dwóch użytkowników ciągle coś ściąga stamtąd

Ufok napisał(a):- jak wyglądają koszty serwisu Lexusa IS 200 na tle BMW E46 i Mercedesa W203 oraz GS'a 300 na tle BMW E39 i Mercedesa W211?

nie jest drożej, a porównywalnie z powodu niższej usterkowości. Rzeczy eksploatacyjne kosztują jak do normalnego auta tych klas. W ISie z manualem droga jest dwumasa (prawie 3000zł) ale jak rozpatrujesz automat to masz pancerne aut, którego dotykają co najwyżej zapiekające się tłoczki hamulcowe czy psująca się zmieniarka CD.

Ufok napisał(a):- jak wygląda dostępność części do obu modeli i ich ceny? Jak oferta zamienników?

Nie ma problemu, ja zamawiam na iparts czy intercars i mam. Problemem jest często marna jakość zamienników - np. sworzeń wahacza do ISa oryginalny spokojnie wytrzymuje ponad 200tys. km, a zmiennik TRW 3x tańszy (120zł) wytrzymuje... 10tys. km. Czasem po prostu się nie opłaca pakować zamienników (rozrząd oryginał kosztuje poniżej 1000zł gdzie w Audi V6 masz za 1500zł)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2016, 19:49

IS 200 z tego, co wiem jest sparowany z automatem posiadającym tylko 4 biegi. Jaki ma to wpływ na przyspieszenie, spalanie i hałas przy prędkościach autostradowych? Czy 2-litrówka jest równie bezawaryjna, jak silnikiV6 i V8 tej marki, mające opinię pancernych?

Nie ukrywam, że silnik o akcyzowej pojemności 2.0 w konfiguracji R6 brzmi smakowicie.

Jak silniki w Lexusach znoszą LPG?
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

08 Sty 2016, 19:53

Ufok napisał(a):Jaki ma to wpływ na przyspieszenie, spalanie i hałas przy prędkościach autostradowych?

silnika raczej nie słychać, a szum opon i wiatru - nie ma tragedii, bo to jeden z lepiej wyciszonych modeli tej klasy z tamtych lat

Ufok napisał(a):Czy 2-litrówka jest równie bezawaryjna, jak silnikiV6 i V8 tej marki, mające opinię pancernych?

R6*
tak, są pancerne i to też R6
V8 warto szukać tylko to kwestia 25-30tys. zł
R6 3,0 znany jest z Toyoty Supry i ma zapas techniczny (dół silnika) na 450KM :D


edit:
dziś miałem okazję polatać w takich warunkach i szpera LSD to fajna rzecz :naughty: Mam małe doświadczenie z RWD w śniegu ale opanowanie auta jest dziecinnie łatwe :) Przy okazji spotkałem nowszego brata :D
[zdjęcie wygasło]

edit2:
dzida napisał(a):zmiennik TRW 3x tańszy (120zł)

tutaj poprawiam się, bo oryginał kosztuje 2x więcej - cena po rabacie to 233,07 zł
tutaj jest fajny temat z cenami części oryginalnych z ASO do ISa
np. rozrząd 700zł
dla przykładu zestawy naprawcze zacisków kosztują ponad 300zł, a w intercarsie po 30zł zamienniki
Ostatnio edytowany przez dzida, 08 Sty 2016, 20:12, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2016, 20:12

Szpera jest seryjna w IS 200?

Już zarejestrowałem się na forum Lexusa, poszukiwania czas zacząć :D

Oglądałem nowiutkiego IS'a rok temu na targach w Poznaniu. W kolorze niebieskim z wersji F i na grafitowych felgach, bajka!
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

08 Sty 2016, 20:16

Ufok napisał(a):Szpera jest seryjna w IS 200?

to była opcja za 200eurasów w Niemczech lub jako cześć pakietu SPORT II

Na tabliczce na grodzi komory silnikowej można odczytać oznaczenie i wiadomo czy jest czy nie (jeśli nikt nie wywalił). Tutaj temat gdzie znajdziesz i jakie są rodzaje.
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=1 ... czenia+lsd

IS mk3 F-Sport to moje marzenie :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chevrolet Corvette C1
    Zupełnie inne oblicze ma natomiast Corvette C1. Pierwsza generacja legendarnego sportowego Chevroleta była dostępna wyłącznie ze zdejmowanym dachem. Miała być odpowiedzią na brytyjskie i włoskie kabriolety importowane po ...

08 Sty 2016, 20:26

Zacznijmy od początku ponieważ IS i GS są to dwa różne auta i trzeba się nimi przejechać żeby zobaczyć co komu odpowiada...
Za 5k eur szukałbym is300 albo GS300/430 (430ka na styk ze sporą dozą ryzyka :wink: )

Ogólnie mi o wiele bardziej podchodzi GS ale to kwestia gustu.
Z technicznych spraw is300/gs mają 5kę skrzynię a to naprawdę czuć.
Spalanie lpg is300/gs300/430 praktycznie to samo z tym że 430ka jest znacznie szybsza i ma super niutka :twisted: Spalanie lpg 12-16l
Co do pb teraz zrobiłem kilkaset kilometrów gs430 bardzo spokojnie w trasie to pierwsze tankowanie pod korek wyszło 10l pb a jak wracałem to padał śnieg i wyszło 9l z hakiem ale mało że nie zasnąłem za kierą :? .

IS i GS Mk2 są bardzo wdzięczne do serwisu bo jest dużo części sporo zamienników ale tak jak dzida napisał często nie opłaca się ich kupować bo oryginały są w miarę normalnych cenach.

Np: tuleja wahacza przód w ASO po pracowniczych zniżkach około 320zł a starcza na bardzo długo, gumy stabilizatora ASO przód 190zł komplet, tuleje pływające tył FEBEST około 240zł za kompl. w ASO tylko pisata... itd...

Co do porównania do BMW poczytaj fora dedykowane to zobaczysz co jest normą a w GS wszystkie usterki wymienisz na palcach jednej ręki...
No szperkę też możesz zapodać do GSa :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Sty 2016, 20:46

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Znalazłem w mojej okolicy dwa egzemplarze IS200 sprzedawaey przez uzytkownika michalllw mającego ponad 1k postów na forum Lexusa.

Czy szyberdach w IS sprawia jakieś problemy?

Nie mogę sobie pozwolić na duży silnik, chciałbym się zamknąć w średnim spalaniu do 12 litrów na sto kilometrów.
Ostatnio edytowany przez Ufok 08 Sty 2016, 21:09, edytowano w sumie 2 razy
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

08 Sty 2016, 20:53

Spokojnie możesz do niego uderzyć, bo sprowadził i sprzedał pełno ISów, a ludzie na forum są zadowoleni. Ma kilka sztuk i coś nawet wybierzesz.
Zresztą szybki go zna :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2016, 22:42

Dzida Twój Leszek zawsze wydawał się dość imponujący, jednak przy najnowszym wygląda... Biednie :mrgreen:

Z innej beczki do autora
Ty na serio zamierzasz kupić samochód czy po prostu zakładasz tematy dotyczące Twoich jakiś tam przemyśleń? :sly: Bo startowaliśmy od Hondy Civic za 30k, potem były prawie nowe Renówki, jakoś w miarę równocześnie Lexusy i jakaś uszkodzona Meganka po kosztach... Powiedz no jak to jest? :naughty: bo jeśli się to nie zmieni to będziemy ścigać z VIII/8/f regulaminu forum :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2016, 23:16

mike1735 napisał(a):Dzida Twój Leszek zawsze wydawał się dość imponujący, jednak przy najnowszym wygląda... Biednie :mrgreen:

Co zrobić jak uwalony błotem pośniegowym i jest już szesnastoletni :mrgreen: Za to dobrze kręci tyłkiem jeszcze :D

Po Biłgo lata jeszcze szary, bialy i czarny mk3 :oops:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Sty 2016, 03:20

Dziękuję za wskazówki.
Szybki poleca tego sprzedawce, jednak ze swojej strony sugeruje wersję IS 300.

Ten sam gość ma taki oto egzemplarz na stanie: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Różnica w cenie jest dość wysoka, jednak auto ma mocniejszy silnik, 5 biegów i nadwozie kombi. Zastanawiam się, czy ma to wpływ na wartość auta, w końcu puryści mogliby narzekać :P

Koniec, końców, spotkam się ze sprzedawcą i odbędę jazdę próbną oboma modelami.
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

09 Sty 2016, 11:29

Ja też polecam zdecydowanie IS300, bo ma lepszy automat (5b) i legendarny silnik :ok: Sam brałbym ale ładny ISik to kwestia bliżej 25tys. zł dlatego mnie ominął. Zaleta, że ładne IS300 sprzedają się na pniu i spadek wartości nie jest dokuczliwy. Zresztą michalllw ma swojego prywatnego ładnie zmodzonego i kiedyś wystawiał za 45tys.
Zauważ, że ten z linku to przedostatni rok produkcji ze śmiesznym przebiegiem jak na ten silnik. Szkoda tylko tych materiałowych siedzeń ale jak za 500zł można dokupić od niego to tyle co nic...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2016, 15:04

Jestem w kontakcie z Michałem z forum lexusa. Jego "trzysetkę" bede oglądał w czwartek, jednak cena to 23,5k, a do tego dochodzą opłaty na 4 tysiace złotych.
Zastanawiam się czy końcowa cena tego lexa wynosząca niemal 29 tysięcy to rzeczywiście okazja :?
Na tle nowszych bmw e90 wypada blado.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Michał zaproponował mi podpisanie umowy na Niemca za 2,5 tysiąca opłat, ale ze względów prawnych podziękowałem za to rozwiazanie.
Ufok
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 06 02 1982
Auto: Scenic II 1.9 dCi

11 Sty 2016, 15:29

Ufok napisał(a):Zastanawiam się czy końcowa cena tego lexa wynosząca niemal 29 tysięcy to rzeczywiście okazja :?


Za dobry egzemplarz warto czasem przepłacić. IS300 ma niewątpliwie sporo zalet, rzuć jednak okiem czy akceptujesz tego rodzaju spalanie w mieście:
[link do autocentrum.pl wygasł]
Ze swojej strony dodam, że Civic, którym interesowałeś się wcześniej ma niewiele gorsze osiągi przy dużo niższym spalaniu.
[link do autocentrum.pl wygasł]
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna