Sprytne autko do 8 tyś. Pomocy.

21 Gru 2015, 11:26

Hehe nie aż takie trasy . Trasy tzn odcinek drzwi gi o długości 12km 15km lub czasami 30 km więc wiesz. Jeżeli polo to brałem pod uwagę 1,0 lub 1,2 Bo więcej mi nie trzeba a miasto w moim przypadku to miejscowość licząca niecałe 2 tyś mieszkańców wiec wiadomo. Dla mnie również audi a3 jest świetne lecz roczniki typu 97" mnie odstrasza a myślałem że np polo czy ibiza rocznik już z przodu 2 będzie dobry i są właśnie bardzo ładne sprytne i mało palą
KazikZ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Tico
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2015, 11:27

Jesteś z Podlasia spod samej granicy z Białorusią.
KazikZ
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Tico
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2015, 16:36

Polo nie spali mniej niż A3 w trasie. :ok: :wink:
Chyba że chcesz być zawalidrogą to kup Matiza :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Gru 2015, 17:21

Koniu, owszem Polo 1.4 16V spali mniej niż A3 1.6 w trasie. Od niedawna przeglądam to forum, ale już któryś raz widzę powielany mit przy doradzaniu komuś pojemności silnika, np. ,,focus mk1 1.4 spali tyle samo co 1.6, a w ogóle nie jedzie, więc lepiej wziąć 1.8 bo spali niewiele więcej od 1.6, a dynamika lepsza, ale ja sam wziąłbym 2.0, bo to już idzie''. I potem ktoś, kto przeczyta taki wpis jest całkiem zorientowany, no bo jak 1.4, silnik mniejszy, bardziej ekonomiczny może palić tyle samo co większy 1.6, wbrew wszelkim raportom spalania użytkowników?

Nie mylcie pojęć! Co to znaczy, że na trasie a3 1.6 spali tyle samo co polo III FL 1.4 75KM? Co to znaczy trasa? Bo dla użytkownika Koniu chodzi zapewne o prędkości w granicach 120-130km/h i wtedy ma rację, bo przy prędkości 120-130km/h taka polówka będzie palić tyle samo co a3, ale komfort jazdy będzie o wiele gorszy. Ale ktoś wyżej napisał, że autor mieszka blisko granicy z Białorusią, w małym miasteczku/wiosce, więc wątpię że ma obok domu drogę ekspresową/autostradę, więc dla niego trasa to będą prędkości 90-100km/h max, a przy takich prędkościach a3 spali więcej niż polówka! i nie ma się co kłócić, że będzie to różnica tylko jednego litra/100km, tylko napisać konkretnie - około litr więcej a3 spali od polówki na tego typu trasie.

Wracając do tematu - wszystko zależy od Twoich potrzeb. Samochód 3-drzwiowy, czyli a3 z początku produkcji jest samochodem niepraktycznym, więc biorą go pod uwagę zazwyczaj osoby samotne, nie przewożące więcej niż 2 pasażerów. Będzie za to lepiej wyposażone od polówki, wygodniejsze fotele (jeśli tylko nie są wypierdziane nalotem 300-400 tysięcy kilometrów), lepsze prowadzenie. Za to polówka będzie świeższa, zapewne mniej zużyta, z mniejszym przebiegiem (15 letnie auto miejskie - przebiegi nawet poniżej 150 tysięcy możliwe, choć zazwyczaj będzie to koło 200, nadal mniej niż a3). Jeśli będziesz woził dość często więcej niż jedną osobę, to a3 odpada.

Ogólnie z kilkoma polówkami miałem już do czynienia i jeśli nie zależy Ci na komforcie jazdy tylko czysto ekonomicznie na oszczędności na paliwie, to bierz polo/ibize, ale zastanów się nad silnikiem. Te 16 zaworowe są bardziej dynamiczne od tych 8 zaworowych, ale nie są tak długowieczne i bezproblemowe - trzeba uważać przy kupnie, żeby padaki nie kupić. Jak masz jakieś pytania do silnika 8 zaworowego 1.4 to chętnie odpowiem, bo poruszam się takim na co dzień. I tak pisałem wyżej i poprzednicy również, choć nie rozwinęli tematu - przelicz sobie, czy te oszczędności na paliwie faktycznie w Twoim wypadku będą miały duże znaczenie, jeśli pokonujesz tylko 10000 km rocznie, a a3 1.6 przy Twoim użytkowaniu spali ogólnie przeciętnie o 1,5l/100km więcej paliwa niż polo. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

21 Gru 2015, 18:14

A ja się do końca nie zgodzę, dlaczego niby A3 niepraktyczne? bo ma 3 drzwi?
No ale to nie jest seicento, 4 osoby siedzą normalnie, wiadomo Audi A6 to tez nie jest ale problemów z jazdą z większą ilością osób niż dwie nie ma żadnych.
Ze spalaniem to się zgadza ale tutaj od dawna takie rzeczy są powielane..
że w VW 1,4 1,6 palą tyle co 1,8 a nie jadą itd..
Ogólnie brałbym 1,8 bez turbo bo raczej budżet nie ten..
Mozna zawsze pomyśleć o LPG.

Moim zdaniem A3 8L dobre auto, fajne sprytne i godne uwagi, poza innymi ale ja nie sadzę by tylko w dwójkę można było tym jeździć.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2015, 18:28

Petento napisał(a):focus mk1 1.4 spali tyle samo co 1.6, a w ogóle nie jedzie
No bo to jest prawda. Wierzyc mi nie musisz, mam to w poważaniu ale zadam Ci proste pytanie. Dlaczego do Focusa nie pakowali 1.0 o mocy 50KM? Przecież paliłby jeszcze mniej.. To oczywiście według Twojej logiki.
Według mojej logiki trzeba myśleć rozsądnie czyli patrząc na rozmiary auta, segment a szczególnie masę dobrać silnik który spokojnie pociągnie to auto, bez piłowania. Jesli wyjedziesz takim Focusem 1.4 na trasę to się przekonasz że spali więcej niż 1.6 bo musisz go pałować a jak będą jakieś wzniesienia albo trzeba wyprzedzać to przy redukcji nie będzie tak wesoło.
Petento napisał(a): I potem ktoś, kto przeczyta taki wpis jest całkiem zorientowany, no bo jak 1.4, silnik mniejszy, bardziej ekonomiczny może palić tyle samo co większy 1.6, wbrew wszelkim raportom spalania użytkowników?
I tym się różnimy od producentów, czy autocentrum (gdzie każdy moze napisać co mu się podoba) że mamy pewne doświadczenia, które możne przenieść realnie dalej.
Petento napisał(a):Co to znaczy, że na trasie
Owszem, pojęcie trasa jest szeroko zdefiniowane dlatego napisałem specjalnie temat (wisi w podwieszonych) aby nie utrudniać nam życia i nie dopytywać się tysiąc razy o różne dane...
Jakie pytanie, taka odpowiedź, ja wróżką nie jestem.

PS. Swoją drogą nikt tu ani w innym temacie nie poleca A3 1.6...


Lovato34 napisał(a): VW 1,4 1,6 palą tyle co 1,8 a nie jadą

A może tak nie jest? Nie pogrążaj się :lol:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...

21 Gru 2015, 19:15

Ja poleciłem A3 1.6 bo porównując z propozycjami autora typu Polo 1.0 to i tak wyżyny konsztu motoryzacyjnego. :lol:
Ale mogę się w 100% zgodzić z Koniem.
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2015, 19:52

Czy ja wiem czy kunsztu motoryzacyjnego...zdrowymi i zadbanymi A3 8L czy golf iv nie jeździ się nic mniej wygodnie niż S-klasą, tylko że mniejsze to fakt..ale to mit że te auta są pod dyskoteki albo na wieś jako zamienniki Fiata SC czy CC...
Tylko że dobrych egzemplarzy jest 10% a reszta to 300 tys przebiegu i koszt 5 tys.. po 20 właścicielu.

A co do spalania..1,4 pali tyle co 1,8? To ciekawe bo 1,8 prawdopodobnie spali podobnie lub więcej niż 1,8T
To się okaże za chwilę że 1,4 pali tyle co 3,2 V6..
Mnie się zawsze wydawało że im mniejsza pojemność tym mniejsze spalanie..
I nie wydaje mi się że aby wkręcane na obroty 1,4 paliło tyle co zwykłe 1,8
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2015, 20:07

Lovato34 napisał(a):zdrowymi i zadbanymi A3 8L czy golf iv nie jeździ się nic mniej wygodnie niż S-klasą
Tym zabiłeś mnie dzisiaj. :lol: Trafiasz do tematu zasłużonych, przynajmniej Twój cytat nie zginie :mrgreen:
Lovato34 napisał(a): 1,8 prawdopodobnie spali podobnie lub więcej niż 1,8T
Taaak, szczególnie jak się turbinka załączy :roll:
Lovato34 napisał(a):Mnie się zawsze wydawało że im mniejsza pojemność tym mniejsze spalanie..
Co miałeś z fizyki? :cry:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Gru 2015, 20:10

Koniu, nie miałem na celu podważać Twojej wiedzy o motoryzacji, ale jako osoba, która nie jest związana z tym forum, a mająca pewne pojęcie o motoryzacji chcę tylko zwrócić uwagę na to, iż zauważyłem, że na tym forum w odpowiedziach jest sporo nieścisłości. Ja rozumiem, że odpowiadacie na dziesiątki tematów dziennie, ale jednak czasem warto doprecyzować co się miało na myśli pisząc trasa, bo tak jak pisałem wyżej - dla każdego określenie trasa to co innego.

A wracając do kwestii doboru jednostki na przykładzie focusa - ford jak i praktycznie każdy producent (no może poza wyjątkami, tak jak współcześnie Skoda wypuściła nową fabię kombi z silnikiem 1.0 MPi tylko po to, żeby figurowała jako najtańsze kombi w segmencie) dobierają do danego modelu silniki tak, aby każdy z tych silników mógł być efektywnie użytkowany przez daną grupę konsumentów. I tak 1.4 16V 75KM w focusie ma zastosowanie w jeździe na krótkich dystansach po mieście, gdzie przewozili zazwyczaj 1-2 osoby, w skrócie mówiąc - dla matki jeżdżącej wokół komina, najlepiej do 20 kilometrów dziennie, odbierającej dzieci z przedszkola itp. Przy takim zastosowaniu jednostka 1.4 wystarczy - nie potrzeba 100KM, aby w samochodzie ważącym niecałe 1100kg przewieźć matkę z dwojgiem dzieci po mieście, gdzie nie przekracza się 50km/h. Wersja 1.4 będzie tańsza w zakupie od bardzo popularnej 1.6, a i na paliwie się trochę zaoszczędzi, gdyż taki focus w mieście spali zapewne litr mniej niż 1.6. Oszczędność w skali roku na poziomie 500-700zł na paliwie, na OC też trochę można zaoszczędzić, możliwe, że na częściach eksploatacyjnych również (nie wiem dokładnie czy w focusie, ale w wielu modelach do najsłabszych wersji montowano mniejsze tarcze hamulcowe, potrzebowały mniej płynów eksploatacyjnych itp.) . Można powiedzieć, że to są żadne oszczędności w porównaniu do komfortu jazdy, ale umówmy się - nie każdy kierujący zna się na pojazdach, większość ludzi potrzebuje zwykłych, jak najtańszych ,,dupowozów''.

Co do praktyczności samochodów trzydrzwiowych - nie wiem, czy mój wujek ważący ponad 100kg tak łatwo wsiadłby na tylne siedzenie w trzydrzwiowej A3, nie mówiąc już o osobach starszych, które specjalnie kupują nawet wyższe auta, żeby łatwiej wysiadać i wsiadać. Jeśli zaszłaby okoliczność, żeby przewieźć takich pasażerów to mi by było delikatnie wstyd, że mam a3 z 150-konnym silnikiem, która przegrywa praktycznością z ponad 30-letnim fiatem 125p :D
Ale tak jak mówię, nie obrażając nikogo - zależy jak często ktoś musi takich pasażerów przewozić.

Przepraszam, jeśli ktoś został urażony moimi uwagami - po prostu widzę potencjał w tym forum, lecz przez niekonkretyzowanie opinii i porad może być kiepsko, bo nie sztuka w każdym temacie wypisać jedynie modele aut, ale i wyjaśnić autorowi tematu, czemu ten model a nie inny :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

21 Gru 2015, 20:19

Oho, już mam swojego kolejnego "ulubionego" użytkownika zaraz po Mateo od E46 :D
Lovato34 napisał(a):zdrowymi i zadbanymi A3 8L czy golf iv nie jeździ się nic mniej wygodnie niż S-klasą

Jeździłeś kiedyś S klasą? :lol:
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2015, 20:53

Czy dla was spalanie w A3/Golfie IV 1.6 11-12l w mieście jest normalne? Bo dla mnie nie.. i nie mówcie że musi być coś walnięte bo nie był to jednorazowy egzemplarz tak samo Polo 1.0,moja ex takie miała i ani osiągów ani ekonomiczności tam nie było..
A3 było przecież też w 5drzwiach ale to już troszkę drożej wychodzi.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2015, 20:57

Ok dalsza dyskusja nie ma sensu, tak jechałem W220 i oprócz przestrzeni + napędu na tył czyli nieco lepsze prowadzenie, ogólnie jeździ się tak samo przyjemnie..tylko ja nie mam Mk4 z demobilu i jest autem mocno doinwestowanym, ale jak połowa tutaj patrzy na te auta przez pryzmat 20 latka który trzepie filtry, kupuje amory za 40 zł z alle...a do tego jak coś stuka to podgłaśnia radio to nie mam pytań..
Troche więcej proponuje rozeznać się w temacie.

Co do 1,8T nie będe nawet komentować :ok:
Turbina załącza się przy 2,5 tys obrotów i nie trzeba kręcić auta do 4,5 tys żeby w ogóle jechało jak w wolnossących, także nie wiem który mniej spali..
Ponadto przy spokojnej jeździe w 1,8T da radę zejść do 7.5/100

Ale tak jak mówię kończę ten bezsensu dyskusje z osobami które lepiej wiedzą co ile spali niż osoba która posiada auto..

A co do wygody..no 100 kg osoba to taki troszkę wyjątek :) Obawiam się że 5 drzwi by tu i tak nie pomogło, nawet Audi A4 mogło by być małe, ale to są skrajności, moim zdaniem w kompakcie 4 osoby są wstanie bez problemu podróżować, no ale jak ktoś planuje wozić non-stop dużo osób to zawsze lepiej brać coś większego.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2015, 21:00

7.5l w trasie owszem jest to realne :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2015, 21:08

Lovato34 napisał(a):Ok dalsza dyskusja nie ma sensu, tak jechałem W220 i oprócz przestrzeni + napędu na tył czyli nieco lepsze prowadzenie, ogólnie jeździ się tak samo przyjemnie..

tak, dalsza dyskusja nie ma sensu ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010