Średni segment sedanów, wybór?

20 Paź 2015, 19:44

Witam, moje plany się częściowo zmieniły wraz z wymaganiami, dlatego też mam w planach kupić samochód segmentu średniego limuzyn(czy jak się to zwie). Budżet jakim dysponuję to około 14-15 tys zł + osobno opłaty. Wymagam dużo miejsca z przodu(wysoki kierowca) jak również z tyłu(będę jeździł z kompletem osób). Mile widziana klimatyzacja, elektryczne szyby i inne bajery(im więcej tego tym milej dla oka). W opcję wchodzi benzyna(gaz odpada) lub diesel, min. 120 KM musi być, max pojemność 2 litry. Rocznie pokonuję około 10 tys km (65% miasto/35% trasa).
Mam na oku już parę modeli wraz z wersjami silnikowymi(poczytałem trochę opinii), lecz chciałbym mój wybór zmniejszyć do 1-2 samochodów i wtedy rozejrzeć się konkretniej.
Propozycje:
1) Opel Vectra C - miałem możliwość przejechania się i jak dla mnie samochód w miarę duży.
1.8 ECOTEC 140KM
1.9 CDTI ECOTEC 120KM - niewiem, czy nie za mało KM jak na taki samochód(szybkie wyprzedzanie bez konieczności planowania),
1.9 CDTI ECOTEC 150KM

2) Skoda Superb I, 1.9 TDI PD 131KM - mało ogłoszeń na portalach aukcyjnych, czyżby samochód godny polecenia?

3) Audi A6 C5, 1.9 TDI 110/115 KM czy 1.9 TDI 130KM - ponoć dosyć ciężko znaleźć egzemplarz nie zajechany, więc prawdopodobnie odpadnie od razu.

4) VW Passat B5 FL, Silnik 1.9 TDI, jaka moc(szybkie wyprzedzanie bez konieczności planowania).

Dodatkowo przez czysty przypadek wpadłem na Opla Signum i wiem, że to taka częściowa wersja Vectry C w kombi. Ceny są przystępne, wybór spory i duże wyposażenie modeli. Co mi o nim powiecie?

Proszę o opinie na temat tych samochodów. Każda pomoc w postaci informacji o danym modelu bezcenna.
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Paź 2015, 20:32

Przy twoich przebiegach tylko benzyna, czyli w zasadzie VAGi odpadają, może z 1.8T. Popatrz na Accordy, C5, Mondeo. Jeśli interesuje cię ekonomia to Pb+LPG, wtedy np. Fordy odpadają.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Paź 2015, 20:39

dokładnie, szukaj benzyny
w Vectrze nie 1,8/140KM, tylko 1,8/122KM, bo takie były w przedliftach i na taki masz budżet

Ode mnie Hyundai Sonata i Kia Magentis
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Paź 2015, 21:43

dzida napisał(a):w Vectrze nie 1,8/140KM, tylko 1,8/122KM,
można poszukać 2.0t
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2015, 16:09

Przy twoich przebiegach tylko benzyna, czyli w zasadzie VAGi odpadają, może z 1.8T. Popatrz na Accordy, C5, Mondeo. Jeśli interesuje cię ekonomia to Pb+LPG, wtedy np. Fordy odpadają.


Na turbo chyba nie jestem gotów bo może mnie w przyszłości pociągnąć po kosztach(tak mi się wydaje). Oglądałem accordy, ale mają spore problemy z korozją, a co Citroena oraz Forda w ogóle nie jestem przekonany. Bardziej bliższy jestem VAG'om niż innym markom.
w Vectrze nie 1,8/140KM, tylko 1,8/122KM, bo takie były w przedliftach i na taki masz budżet
Ode mnie Hyundai Sonata i Kia Magentis

Hyundai i Kia też odpadają. Co do vectry to czy te 122 KM spokojnie wystarczy jak na taki samochód? Chodzi mi o to, abym nie musiał się m.in. martwić o szybkie i bezproblemowe wyprzedzanie w razie sytuacji.

Mimo wszystko jestem zdecydowany na grupę VAG, a co z tym idzie potrzebuję więcej propozycji na temat wyżej wymienionych modeli..
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Paź 2015, 17:10

No cóż, akurat 1.8T to dość prosty silnik i mimo turbo utrzymanie go będzie na pewno tańsze niż TDI (też ma turbosprężarkę przecież) o podobnej mocy, z LPG koszty jazdy będą nieco niższe a silnik nie będzie czuł się źle jeżdżąc po krótkich, miejskich trasach.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Sport - trzy ekstremalne wcielenia
    Już od dziś wielbiciele mocnych wrażeń w terenie mają do dyspozycji trzy, "uzbrojone po zęby" wersje Mitsubishi Pajero Sport. Dzięki trzem pakietom markowych, terenowych akcesoriów o wymownie brzmiących nazwach Heavy ...

21 Paź 2015, 17:17

kretyńskie wybieranie stereotypami - Hyundai i Kia złe bez powodu; VAG ok mimo badziewiastego zawieszenia... ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Paź 2015, 17:54

dzida napisał(a):kretyńskie wybieranie stereotypami - Hyundai i Kia złe bez powodu; VAG ok mimo badziewiastego zawieszenia...


Nic nie wnosisz do tematu, tylko spam.
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Paź 2015, 18:05

wniosłem:
1. kupujesz znaczkiem
2. upierasz się na diesla choć diesel się nie sprawdzi (10tys. rocznie + diesel)
- Polak kupuje auto

ale VW czy Audi z 16 wahaczami ze znaczkiem TDI to szyk, więc daj sobie przetłumaczyć albo nie zawracaj gitary i kup co Ci się podoba i nie mów, że źle doradziliśmy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Paź 2015, 19:29

Nie kupuję znaczkiem, po prostu grupa VAG trzyma cenę i za parę lat jakby ewentualnie zmienić na coś mocniejszego lepszego to jest możliwość sprzedaży tego samego samochodu praktycznie za tę samą kwotę bo jest popyt.
Nigdzie nie napisałem, że upieram się na diesle. Wybrałem więcej modeli z silnikami diesla bo czytałem opinie, jedni chwalą drudzy nie, ale miałem nadzieję, że znajdą się tutaj osoby które mi rozjaśnią wszystko, a nie w taki sposób jak to robisz dzida. Nie skreślam benzyniaka, jeżeli będzie okazja z dobrym stanem technicznym samochód to czemu nie? Co do zawieszenia VAG to każda grupa samochodów ma swoje bolączki(jak peugeot czy chociażby hondy) i nikt nic na to nie poradzi - jedyna opcja to szanować samochód.

Skoro stanowczo odradzacie diesle ze względu na wysokie koszta eksploatacyjne to rozumie.

Co możecie mi powiedzieć na temat Opla Signum? Masz szansę dorwać auto w tej cenie? Jak ono się spisuje?
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Paź 2015, 17:02

Po zastanowieniu się, przemyślenia co napisał dzida oraz przeczytania artykułów(na forum) odnośnie użytkowania diesla doszedłem do wniosku, że jednak postawię na benzynę lub z gazem. Tak więc:

Opel Vectra C 1.8 122 KM(czy z tym silnikiem nie będzie przymulać?) bądź 2.0T 175KM(tutaj koniecznie LPG)
VW Passat B5 FL, to co wyżej 1.8 122 KM, ale zastanawiam się nad dieslem(spory wybór np. 1.9 TDI?)
Audi A6 C5 1.8T 150 KM z LPG lub zwykły 1.8 125 KM(tylko niewiem czy nie za mało KM w tym wypadku)
Co myślicie o powyższych moich sugestiach? Miał ktoś ten samochód/ody bądź zna się ktoś na nich? Jak awaryjność, na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie?
Zastanawiałem się jeszcze nad zakupem Opla Signum 1.8 122 KM lecz niewiem, czy budżet może mi pozwolić chodź wyposażenie całkiem niezłe.

Dodam na koniec, że nie jestem fanem grupy VAG, tak się złożyło, że powyższe samochody do niej należą. Jestem otwarty również na inne modele samochodów, jak coś proszę o wasze opinie.
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Paź 2015, 17:25

W Passacie jest ten sam 1.8 20V co w Audi A6C5, do Passata ten silnik jako tako wystarczy (osiągi podobne jak w Vectrze C z 1.8 122km), ale spalanie niskie nie będzie - konieczne LPG. Do A6 ten 1.8 20V jest już trochę za słaby. Audi będzie drogie w eksploatacji, bo to segment premium. Ja w tym budżecie preferowałbym:
Hyundai Sonata 2.0/2.4
Ford Mondeo Mk3 2.5 V6
Mazda 6 2.0
BMW 5 E39 2.2
Volvo S80 2.0T/2.4/2.4T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Paź 2015, 17:50

Hyundai Sonata stylistyczne absolutnie odpada, a Mondeo mk3 z taką wersją silnika tym bardziej(max 2litry), do tego słyszałem, że fordy gryzą się z instalacją gazową. Bardziej byłbym skłonny pomyśleć nad Volvo S80 2.0T co zaproponowałeś(poczytam, dowiem ci i znów napiszę tutaj).

A powracając do moich typów to co myślisz o Vectrze C z tą opcją silnikową zwykłą jak i Turbo + gaz? Bardzo mi się podoba ten samochód, miałem okazje się nim przejechać i byłem zadowolony ale niewiem jak z eksploatacją i czy za tę cenę jestem w stanie kupić,
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Paź 2015, 17:53

A powiedz czemu nie chcesz silnika powyżej 2.0. Jeśli chodzi o OC to różnica pomiędzy 2.0, a 2.5 może wynieść około 200-300zł co w skali roku jest żadnym wydatkiem. Spalanie zależy od konkretnego silnika. W takim Volvo 2.4 pali jakiś 1l więcej niż przeciętne 2.0 co przy LPG jest żadną różnicą.

2.5 V6 w Mondeo jest bardzo pod LPG, jeśli się nie mylę jest to jeszcze jednostka Mazdy.
W Vectrze ten 2.0T jest z Saaba - możesz zerknąć na Saaba 9-3 z tym silnikiem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Paź 2015, 18:01

Ossy napisał(a):A powiedz czemu nie chcesz silnika powyżej 2.0. Jeśli chodzi o OC to różnica pomiędzy 2.0, a 2.5 może wynieść około 200-300zł co w skali roku jest żadnym wydatkiem.

Nie znam odpowiedzi na to, prawdopodobnie usłyszałem kiedyś, że im większa pojemność silnika tym droższe wychodzi OC a co z tym idzie droższe naprawy przy ewentualnych okolicznościach. Z tym Volvo pomyślę, ciekawy model, a wykończenie wnętrza nawet nawet nie mówiąc o bajerach..
A jeszcze tak dodatkowo, co możesz/możecie mi powiedzieć o tym Signum oraz Audi A4 B6 avant, przy tym drugim ponoć idzie kupić samochód za taki budżet jaki mam i cieszyć się dużym komfortem.
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997