Śruba przy przepustnicy - do czego ona służy?

03 Kwi 2023, 20:10

Witam do czego służy ta śruba.Auto Hyundai sonata ,dołączam zdjęcie do postu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dzięki za odpowiedź
arones77
Początkujący
 
Posty: 56
Zdjęcia: 0

04 Kwi 2023, 08:15

Wygląda jak śruba od regulacji ogranicznika powrotu przy sprężynie. Zerknij na zdjęcie gdzie zaznaczyłem o co chodzi. Przepustnica chyba tak jak u Ciebie lub bardzo podobna.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

04 Kwi 2023, 11:21

Z tego co pamiętam, to jest śruba mocująca przepustnicę. Po jej odkręceniu powinna wyjść cała przepustnica - chwytasz kluczykiem 7 za ten wystający element i kluczek 10 odkręcasz nakrętkę. A ogranicznikiem jest taki dzyndzelek na tym półksiężycu który rusza się razem z przepustnicą. Ale mogłem pomylić gaźnik z Sonaty z innym, aczkolwiek jak dobrze pamiętam, wszystkie gaźniki były zbudowane na tej samej zasadzie. Niektóre np. w Oplu różniły się tylko tym, że miały bimetal jeszcze. W Sonacie chyba nie ma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Kwi 2023, 13:56

Tak przepustnica no wygląda na taką samą tam w środku patrząc od góry zdjęcia jest śruba na krzyżaka małego
arones77
Początkujący
 
Posty: 56
Zdjęcia: 0

05 Kwi 2023, 14:23

To jest śrubka do ustawienia minimalnego uchylenia przepustnicy . Zadasz pewnie pytanie czy nią pokręcić . Raczej nie .. Jeśli tak to trzeba znać wytyczne serwisowe . Szczelina między przepustnicą a tzw gardzielą musi być . Jej wielkość jest uwarunkowana . Działa to tak że na wolnych obrotach powietrze musi się dostać do silnika . Jego ilość jest stała . Natomiast regulacja wolnych obrotów polega na tym że równolegle do przepustnicy jest dodatkowy kanał powietrza przysłaniany / odsłaniany przez regulator wolnych obrotów zwany silniczkiem krokowym . Ogranicza / dodaje powietrza aby utrzymać określone wolne obroty . Ilość powietrza przepływającego przez przepustnicę i silnik krokowy się sumuje . Z tym że przez przepustnicę jest stała a sumaryczną reguluje silnik krokowy . Jeśli przepustnica będzie za bardzo otwarta to silnik krokowy nie będzie w stanie zmniejszyć ilości powietrza ( będą za wysokie wolne obroty ) bo zakres jego regulacji będzie niewystarczalny . W przypadku zbyt małego otwarcia przepustnicy sytuacja będzie odwrotna . Poza tym tam z drugiej strony jest czujnik otwarcia przepustnicy . Informuje sterownik silnika o jej uchyleniu. Sterownik wtedy wie czy mają być wolne obroty , czy częściowe obciążenie , czy pełne i na tej podstawie dokonuje regulacji pracy silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Opel Ampera, samochód elektryczny podbija Europę
    Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy ...