REKLAMA
Jest to prawdziwy samochód terenowy gdyż zachowano konstrukcję opartą na ramie (Quad frame), co w dobie samonośnych nadwozi w klasie SUV jest rzadkością.
W stosunku do poprzedniego modelu nadwozie jest dłuższe (4850 mm) oraz szersze (1960 mm). Rozstaw osi również się zmienił i teraz liczy 2865 mm. Rexton G4 występuje w konfiguracji 5-cio lub 7-osobowej.
Rexton G4 jest jednym z niewielu modeli na rynku zbudowanym w oparciu o ramę podłużnicową, a szkielet aż w 63% wykonano ze stali typu AHSS.
Samochód otrzymał napęd na tylną oś. Taki system przekazywania mocy do tylnych kół jest standardem, ale opcjonalnie oczywiście nie brakuje dołączanej osi przedniej tworzącej napęd 4WD.
Rexton G4 może być wyposażony w benzynowy turbodoładowany silnik o objętości skokowej 2 litrów, generujący moc 225 KM i 320 Nm lub diesla o pojemności 2.2 litra o mocy 181 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi, lub ze skrzynią automatyczną o 6 przełożeniach (Aisin) bądź 7-biegowym automatem (Mercedes).
Zastosowany w samochodzie system multimedialny umożliwia korzystanie z Apple CarPlay i Google Android Auto. Jest też radio, odtwarzacz plików MP3, możliwość oglądania wideo w jakości HD, nawigacja GPS, porty USB i 12V, gniazdo zasilania 230V. Bogata lista dodatków obejmuje m.in. podgrzewaną kierownicę, elektryczną regulację ustawień foteli wraz z podgrzewaniem, czy możliwość obrazu z kamer pełnych 360 stopni.
Samochód wyposażono w nowoczesne systemy m.in: asystenta jazdy, system aktywnego hamowania, czujniki ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i obiektach w martwym polu, czy układ rozpoznawania znaków drogowych.
Rexton G4 ma 5 letnią gwarancję lub 150.000km. Nowy flagowiec SsangYong spotkał się z pozytywnym przyjęciem, a pierwsze jazdy testowe od 10 listopada odbywają się już w naszych salonach w całej Polsce.