SsangYong Motor należący do indyjskiego koncernu Mahindra & Mahindra ogłosił w poniedziałek rozpoczęcie sprzedaży swojego popularnego kompaktowego SUV-a Tivoli w wersji z silnikiem Diesla. W ten sposób firma poszerza swoją ofertę na szybko rosnącym rynku tego rodzaju samochodów.
Najnowszy model Tivoli zaprezentowano w górskim mieście Inje na wschód od Seulu, gdzie zorganizowano jazdy próbne dla prasy. Samochód wyposażono w silnik Diesla e-XDi160 spełniający surowe normy emisji euro 6. Prace nad nim trwały trzy lata.
Silnik wytwarza moc 115KM i 30,6 kgm momentu obrotowego, a na jednym litrze paliwa może przejechać 15,3 km.
"Tivoli Diesel to samochód, który łączy w sobie najwyższe standardy osiągnięte przez model benzynowy w dziedzinie projektu, bezpieczeństwa i wygody z układem napędowym dostosowanym do warunków jezdnych charakterystycznych dla Korei, dzięki czemu oferuje wysokie osiągi oraz oszczędność w zużyciu paliwa.” mówi dyr. gen. SsangYonga Czoi Johng-sik.
[b]Wersja z silnikiem Diesla osiąga największy moment obrotowy przy 1.500-2.500 obr./min., czyli w przedziale najczęściej występującym podczas jazdy, dzięki czemu samochód lepiej słucha się kierowcy i oferuje lepsze zdolności jezdne[/b]. SsangYong liczy, że model ten przyciągnie więcej klientów dzięki lepszej wydajności zużycia paliwa, a tym samym wejdzie w udaną konkurencję z innymi modelami w tym samym segmencie, produkowanymi przez firmy zagraniczne. Do modeli tych należą przede wszystkim QM3 Renault Samsung Motors co. oraz Trax produkowany przez GM Korea Co., jak również inne modele, np. Mini, BMW 118d czy Golf.
W styczniu SsangYong zaprezentował Tivoli w wersji benzynowej. Samochód charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, dużą przestrzenią dla pasażerów i bagażu, jak również konkurencyjną ceną.
Tivoli to pierwszy model zaprezentowany przez SsangYonga od momentu przejęcia firmy przez koncern Mahindra & Mahindra w 2011 roku, a reakcja rynku na ten samochód przekroczyła oczekiwania jego producenta. W czerwcu sprzedano 6.039 sztuk Tivoli, z czego 3.630 w Korei. Szin Jang-sik, dyrektor zarządzający w SsangYonu, rozwiewa obawy, jakoby sukces modelu dieslowskiego miał odbyć się kosztem wersji benzynowej. Wg niego obie wersje będą tworzyły własne "niezależne" pod-segmenty na rynku. "Oczekujemy, że oba modele sprzedawać się będą z grubsza w podobnej liczbie, a każdy z nich zapewni sobie solidne miejsce na rynku SUV-ów w segmencie B." powiedział reporterom.
Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, ...
Suzuki Jimny Mała terenówka Suzuki była już kiedyś dostępna ze zdejmowanym dachem. Ale najnowsza odsłona modelu, która ostatnio skradła serca wielu kierowców, nie doczekała się dotąd takiej odsłony. Są jednak spore ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.