Start Nissana na torze Ricard na południu Francji

30 Mar 2012, 17:47

W ten weekend na torze Paul Ricard na południu Francji rozpoczyna się nowy sezon Europejskiej Serii Le Mans. Kierowca Nissana, Lucas Ordonez, debiutuje w niej jako członek zespołu Greaves Motorsport, obok Aleksa Brundle'a i Toma Kimber-Smitha.

Kategoria LMP2 to najwyższa klasa w Europejskiej Serii Le Mans 2012, wiec stawką w tym wyścigu jest tytuł w klasyfikacji ogólnej. Siedem ekip korzystających z pojazdów wyposażonych w silniki Nissana i mocna konkurencja ze strony kolejnych pięciu zespołów LMP2 to gwarancja zaciętej rywalizacji na torze.

Zdjęcie

"Wygląda na to, że w tegorocznej edycji ELMS trzeba być gotowym na walkę z trudnymi przeciwnikami" - powiedział Lucas. "Sporo samochodów LMP2 ma apetyt na zwycięstwo, ale sądzę, że ekipa Greaves Motorsport także dysponuje dużą siłą. Zespół jest aktualnym mistrzem, więc jedynym celem może być obrona tytułu. Tom (Kimber-Smith) to szybki i doświadczony kierowca. Alex (Brundle) jest młodym i szybkim zawodnikiem ścigającym się pojazdami jednomiejscowymi. Ja mam za sobą pełny rok doświadczenia z LMP2, więc dobrze oceniam nasze szanse. Miałem okazję spędzić trochę czasu z nowym zespołem i bardzo się w nim zadomowiłem. Cieszę się, że startuję w jego barwach w ELMS i oczywiście w 24-godzinym wyścigu Le Mans".

"Jazdy testowe na Paul Ricard kilka tygodni temu dobrze nam poszły" - kontynuował Lucas. "W zeszłym roku jeździłem samochodem Oreca-Nissan, a teraz mam do dyspozycji pojazd Zytek-Nissan, więc będę mógł je ze sobą porównać. Samochód zespołu Greaves oceniam pozytywnie, ale ciekawi mnie jak poradzimy sobie w pierwszym wyścigu. Jestem pewien, że czeka nas dobry sezon".

Kolejnym nowym członkiem zespołu Greavesa w tym roku jest Alex Brundle, który wystartuje w ELMS i jednocześnie w programie samochodów jednomiejscowych GP3.

"Wszyscy członkowie zespołu Nissana i Greaves Motorsport to świetni ludzie" - powiedział Alex. "Od razu zaaklimatyzowałem się w zespole i już nawiązaliśmy dobre robocze relacje. Całkowicie wierzę w powodzenie moich kolegów z zespołu w tym roku. Toma przedstawiać nie trzeba. On jest wzorem dla innych w całej serii. Cieszę się, że będę mógł skorzystać z jego doświadczenia w wyścigach samochodów sportowych. Słyszałem, że koledzy Lucasa z poprzedniego zespołu byli pozytywnie zaskoczeni jego wynikami i to oczywiste, że przez ostatnie lata musiał on dawać z siebie wszystko. W czasie testów na Ricard Lucas przewyższył moje oczekiwania. To znakomity kierowca!".

"Jeżeli chodzi o moje wyniki w testach, jestem dość zadowolony" - wyjaśnił Alex. "Udało mi się uzyskać lepsze czasy od kilku znakomitości we wszystkich rundach, a po podsumowaniu testów po południu drugiego dnia okazało się, że mam startować z drugiej pozycji. Wciąż jednak myślę, że mogę zrobić spore postępy, a świadomość takiego potencjału jest bardzo przyjemna. Muszę się jeszcze nauczyć paru rzeczy, ale na szczęście nauka nie sprawia mi trudności".

"Z uwagi na fakt, że LMP2 to najwyższa klasa w tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans, dobry wynik w tych mistrzostwach jest dla nas bardzo ważny" - stwierdził Darren Cox, Dyrektor Generalny Nissan Europe. "Umieściliśmy Lucasa w Greaves, aby mógł się on dalej rozwijać i miał szansę na zdobycie mistrzowskiego tytułu w pierwszym podejściu. Sześć innych zespołów w ELMS, które zdecydowały zostać klientami Nissana najlepiej świadczy o pozycji i sukcesie naszego silnika".

Sesje kwalifikacyjne LMP2 odbędą się w najbliższą sobotę o godzinie 15:50 czasu lokalnego, a główny wyścig rozpocznie się w niedzielę o 12:00.

POLECAMY Audi quattro w 24 godzinnym wyścigu Le Mans

KALENDARZ EUROPEJSKIEJ SERII LE MANS 2012
R1 1 kwietnia: Paul Ricard, Francja
R2 20 maja: Zolder, Belgia
R3 15 lipca: Donington Park
R4 9 września: Brno, Czechy
R5 4 listopada: Portimao, Portugalia

źródło: Nissan
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Supercinq GT Turbo
    W styczniu 1985 roku, czyli zaledwie cztery miesiące po wprowadzeniu Supercinq, pojawiła się wersja GT Turbo. Był to samochód o nowoczesnej stylistyce, innowacyjnie rozwiązanym wnętrzu i bardzo dobrych osiągach. Jak ...