Start ze Skorupiakiem :P

23 Kwi 2014, 19:16

Witajcie drodzy klubowicze. W ostatnim czasie stałem się posiadaczem poczciwego Forda Scorpio MK II 2.0 :) Jest to mój drugi samochód choć moja przygoda z samochodami dopiero rozpoczyna się tak naprawdę na dobre :)

Jestem bardzo mile zaskoczony moim nowym autem ale potrzebuje kilku porad i jak to bywa w starych autach mam kilka problemów natury technicznej - po tagach nie znalazłem wiec piszę.

1 Gdy przekręcam kluczyk w pozycji 1 ( wyświetlają mi się kontrolki ) to z przodu tak jakby z pod szyby zaczyna mi popiskiwać co jakiś czas.

2 Jak jadę to coś mi huczy z tyłu, jag by łożysko było walnięte,( może ktoś miał coś podobnego) i w dodatku lewe tylne koło i prawe są lekko odchylone na moje oko w nienaturalny sposób ( moge zrobić fotkę ) czy myślicie że sama geometria kuł to naprawi.

3 Amortyzatory są dość "miękkie" , to normalne u was?

4 Jakie usterki najczęściej się zdarzają

5 Znacie jakiś dobry sklep z częściami do tego bydlaka :P

6 Kolejne to że dziś rano spoko odpaliłem auto, zajechałem na uczelnie. 2 godzinkach wychodzę i nie mogłem go odpalić - walną akumulator. NIC NIE BYŁO WŁĄCZONE. Odpaliłem na pych. potem jeździł i palił cały dzień?

Problemy z elektryką? - Alternator, szczotki w alternatorze, a może akumulator lub coś innego?. Macie jakiś sposób żeby sprawdzić co może być zepsute?

7 Cały czas świeci mi się kontrolka od ABS-u i TRK??? ( kontrola trakcji :P ) a kontrolka od poduszki powietrznej miga sobie :P

8 Może ktoś jest z Białegostoku to ma namiary na jakiś dobry i tani serwis forda :P i miejsce z tanimi częściami do tegoż autka :)

9 Szukałem pozycji "Sam naprawiam samochód...." ale nie mogę jej dorwać ktoś ma namiar na nią :P

10 Może macie jakieś swoje porady dotyczące eksploatacji by długo mi jeszcze ten samochód służył :P

Pozdrawiam i dzięki za wszystkie wskazówki :)
725236408
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Ford Scorpio MK II
Silnik: 1,998 cm3 115 KW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • 27 Lip 2015, 20:08

    Geometria kół to ważna sprawa. Znam taki warsztat w Mysłowicach [reklama] , który korzysta z GTO Lasera. To urządzenie umożliwia dokonanie kontroli geometrii ustawienia kół w samochodach: osobowych i tzw. miniwanach, a także dostawczych, posiadających obręcze kół w zakresie średnic od 12" do 20". Jest to urządzenie laserowo-mechaniczne, za pomocą, którego kąty poziome (zbieżności kół, przesunięcie kół osi przedniej i odchylenie geometrycznej osi jazdy od osi symetrii) mierzone są na drodze optycznej z wykorzystaniem niskoenergetycznych laserów półprzewodnikowych, a kąty pionowe (kąty pochylenia kół oraz kąty wyprzedzenia i pochylenia osi sworzni zwrotnic) w sposób mechaniczny.
    Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 28 Lip 2015, 10:20, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Reklama
    Makros
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 16 09 1983
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: peugeot 206
    Silnik: 1,4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    30 Lip 2015, 12:22

    725236408 napisał(a):1 Gdy przekręcam kluczyk w pozycji 1 ( wyświetlają mi się kontrolki ) to z przodu tak jakby z pod szyby zaczyna mi popiskiwać co jakiś czas.

    Czy masz włączony nadmuch? Możliwe, że to wentylator.

    725236408 napisał(a):2 Jak jadę to coś mi huczy z tyłu, jag by łożysko było walnięte,( może ktoś miał coś podobnego) i w dodatku lewe tylne koło i prawe są lekko odchylone na moje oko w nienaturalny sposób ( moge zrobić fotkę ) czy myślicie że sama geometria kuł to naprawi.

    Byłeś na SKP? Przetrzepałeś całe zawieszenie? Jeśli nie, to obowiązkowo jedź! Co do huczenia, to po usunięciu problemu z pochylonymi kołami, sprawdzisz, czy nadal huczy. Jeśli tak, to najprawdopodobniej winne temu stanowi rzeczy będzie łożysko.

    725236408 napisał(a):6 Kolejne to że dziś rano spoko odpaliłem auto, zajechałem na uczelnie. 2 godzinkach wychodzę i nie mogłem go odpalić - walną akumulator. NIC NIE BYŁO WŁĄCZONE. Odpaliłem na pych. potem jeździł i palił cały dzień?

    Miałem kiedyś taką sytuację w Escorcie. Akumulator okazał się totalną padaką. Po wymianie hasał jak oszalały :naughty:

    725236408 napisał(a):7 Cały czas świeci mi się kontrolka od ABS-u i TRK??? ( kontrola trakcji ) a kontrolka od poduszki powietrznej miga sobie

    Możliwe, że któryś czujnik od ABS-u jest odłączony. To częsta przypadłość w starszych rocznikowo autach. Co do poduszki, to nie mam pojęcia. Może uszkodzona taśma pod kierownicą? Tylko dlaczego kontrolka mruga, a nie świeci? :|

    725236408 napisał(a):9 Szukałem pozycji "Sam naprawiam samochód...." ale nie mogę jej dorwać ktoś ma namiar na nią

    Poszukaj na OLX'ie, albo Allegro. Ewentualnie napisz na forum Forda.

    725236408 napisał(a):10 Może macie jakieś swoje porady dotyczące eksploatacji by długo mi jeszcze ten samochód służył

    Jak najbardziej. W myśl powiedzenia: "Jak dbasz, tak masz", należy wymieniać wszystko na czas i nie zwlekać z żadną naprawą. Zapewni Ci to, nie dość, że spokojną jazdę, to jeszcze komfort psychiczny :P
    Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
    kkamykk
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1202
    Miejscowość: Frankfurt am Main
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Hyundai Kona
    Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Sie 2015, 14:38

    Tutaj chodzi o auto-warsztat przy ul. Batorego
    Makros
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 16 09 1983
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: peugeot 206
    Silnik: 1,4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999