Stary ale jary sedan budżet 40/50 tys

Wczoraj, 18:07

Witam forum.
Rozglądam się za samochodem typu sedan. Obecnie posiadam Seata Toledo którego miałem się pozbyć lata temu ale na codzien jest idealny, a na weekend wsiadam w Mercedes CLK w209 1.8 k. Jako że Mercedes dostał ostatnio strzała i trzeba go naprawiać, albo pozbyć się go rozbitego i jestem bardziej przekonany do drugiej opcji. Dlatego szukam szybkiego sedana (+ 260 koni mechanicznych) , spalanie nie ma problemu bo będzie zakładamy gaz. Auta szukam z lat 2006-2012 dlatego jest w temacie że stary. Jako że w przyszłym roku mam okrągłe urodziny chce też spełnić jedno z marzeń czyli szybka furę, a na nową z salonu przyjdzie czas później bo to nie problem. Rozważam:
- Chrysler 300C 1gen 5.7/6.1 - czytałem że silnik 5.7 bardziej podatny na HEMI tick
- A6 C6 3.0 tfsi - drogi rozrząd, trochę kosztuje gaz do niej i nie wiem jak z pneumatycznym zawieszeniem
-s4 B7 - to wiem o drugim
- Volvo S60 2 gen t6 - tu za wiele nie wiem
- BMW w 60 - ja nic nie wiem a to jest propozycją od kumpla bo mówił mi że V8 nie mają większych problemów.
Pozdrawiam forum i liczę na pomoc
majster21
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

Wczoraj, 19:55

300C jest opcją w miarę ok ale ciężko znaleźć coś bez korozji (szukałem też dla siebie tego modelu), technicznie spoko.
A6 C6 jest bardzo ciężkie i widać że już przestarzałe, popatrz na linię E60 i C6, wiem kwestia gustu ale według mnie E60 dalej wygląda świeżo na tle C6.
A4 B7 już wygląda lepiej niż c6tka no i chyba bardziej rozważał był 3.2 fsi niż S4
Volvo nie mam zdania
E60 tutaj ciężki wybór bo najprostsze V8 jest w przedlifcie ale polift prezentuje się dużo dużo lepiej z wielu stron, dalej masz V8 333 konie i konkurencje czyli 3.0 r6 które pojedzie równie sprawnie jak V8 ale dźwięk V8 pociesza, powoli już ginął takie auta więc jak jeszcze nie miałeś to może być odpowiedni moment.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Wczoraj, 20:14

Kao dla mnie trzeba zacząć od pytania czy ktoś sobie zdaje sprawę co to znaczy te "auta" serwisować a co najgorsze naprawiać.

Teraz mam rozebrane X5 3,0r6 powiem Ci że wynalazki w tych autach to nawet nie można nazwać kiblem. Do czego się nie dotkniesz to się rozlatuje albo jakiś wymysł szatana żeby kosztowało.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 20:28

Kao dzięki za opis poszczególnych modeli. C6 w polifcie akurat bardzo mi się podoba. No właśnie chciałbym mieć coś z charakterem bo za niedługo motoryzacja się może skończyć :(

Szybki serwis robi się w każdym aucie w209 może jest trochę tańszy bo wejdzie mniej oleju, tylko wielowachacz na jednej os a jest że mną parę lat i nie narzekam. Dlatego właśnie napisałem na forum bo liczę na pomoc osób które miały styczność z nie jednym samochodem i będą potrafiły doradzić.
majster21
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

Wczoraj, 20:48

A Ty jak zwykle jak temat BMW to krew Ci się gotuje w żyłach :lol:
Fakt postęp technologiczny jest mega do przodu i wiele rzeczy zrobione jest niepotrzebnie naszym okiem, tu przyznaje rację a co do jakości części.... No kurde jak wszędzie, mam teraz 6 najnowszych Peugeotów 208 z przebiegami 20-50 tys km na placu i w 4 szyba kierowcy nie daje rady się zamknąć a Ty plujesz jadem że w 25 letnim E46 się podnośnik szyby wysypał :wink:

Ja już miałem 2 E60 jedna w dieslu jedna w Benie teraz e63 z V8 i ja nie mogę powiedzieć złego słowa, ktoś może powiedzieć aaaa Ciebie to nic nie kosztuje bo sobie sam wszystko zrobisz ale chodź o to że nic nie robię bo nie muszę... Ooo teraz w e63 zaczyna mi wychodzić stardardzik tego silnika czyli rura między glowicami, no akurat padło na mnie no ale auto ma 230k, zrobię i już będzie, przy okazji termostat custom żeby obniżyć temp płynu chłodzącego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

Wczoraj, 21:17

Kao napisał(a):A Ty jak zwykle jak temat BMW to krew Ci się gotuje w żyłach

Mi :ok: :?: Ja tylko mogę się cieszyć że jak klient zasobny to szybko zapłaci :D
Kao napisał(a): już miałem 2 E60 jedna w dieslu jedna w Benie teraz e63 z V8 i ja nie mogę powiedzieć złego słowa, ktoś może powiedzieć aaaa Ciebie to nic nie kosztuje bo sobie sam wszystko zrobisz ale chodź o to że nic nie robię bo nie muszę..

Sorki tak jak jeszcze w stare E34/E30 itd mogę uwierzyć ale niestety w już te nowsze ni kuta :D
Do tego jak zestawie sobie niuanse serwisowe tego co znam w kategorii R6/V6/v8 a przewinęło mi się ich mnóstwo i serwisowo i własnościowo to jest zgroza.
A wiesz co jest najgorsze że też obskakuje kilka BMW/audi od nowości.

Dla mnie ktoś miał pykacza mercedesika z mikro silnikiem walący hasłami jak to jest świadomy jestem pewien że niczego nie jest świadomy jak 3/4 przygodnych amatorów tych aut.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 22:02

Szybki, ok jeśli ja według Ciebie nie jestem w stanie utrzymać wyżej wymienionych pojazdu to jak powinien wyglądać zamieszczony post żebyś mógł doradzić?
majster21
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: nie mam

Wczoraj, 22:30

Na BMW się przerzuciłeś? Niedawno jeszcze twierdziłeś że kijem tego nie dotykasz i wyganiasz z placu użytkownika tej marki.
Tak naprawdę poza marka niemiecka w tej kwocie nie kupisz nic innego co ma jaja :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4