Przetestuj najnowsze paliwo Statoil DieselGold!
Witam,
W poleceniu jest "w jednej z czterech podanych kategorii" więc opiszę jedną:
A. Wydajność (spalanie),
Według mnie, najprostszym i najbardziej miarodajnym sposobem pomiaru spalania naszego samochodu na nowym paliwku
Statoil DieselGold jest po prostu zerowanie licznika podczas tankowania (już drugiego tankowania paliwa
DieselGold, aby silnik na nim pracował, co by nie było innego ON w przewodach)
Pamiętać ,koniecznie zerować licznik. Ważne aby tankowanie było do pełna, aż do wyłączenia pistoletu.
Następnie jeździmy sobie tak jak co dzień, bez większego przejmowania, aby wynik był średni (nie tylko w trasie lub w mieście). Wygodne tu jest to, że nie musimy czekać aż do zapalenia rezerwy a tym bardziej tej głębokiej co niekiedy może nam przysporzyć nie lada kłopotów:).
Teraz kiedy tylko nam się zachce, (ale proponuję aby było to już grubo po połowie baku, alby wynik był bardziej prawdziwy) jedziemy znowu na stacje Statoil, lejemy znowu do pełna, podczas płacenia koniecznie zabieramy z lady ze sobą paragon ponieważ będzie on źródłem bardzo cennych dla nas informacji w tym badaniu. Po zapłaceniu wsiadamy do naszego auta, bezkolizyjnie zjeżdżamy na bok aby nie blokować dojazdu innym chętnym zatankowania
DieselGold
Następnie wyciągamy nawet najprostszy kalkulator z podstawowym działaniami matematycznymi, spoglądamy na nasz paragon na którym odnajdujemy ilość zatankowanych litrów, widzimy np. litrów 65. W następnej kolejności zaglądamy za kierownice i patrzymy ile kilometrów zrobiliśmy od ostatniego tankowania, tu widzimy np. liczbę 865,4km. I tu niespodzianka, mamy już wszystkie dane potrzebne do obliczenia naszego upragnionego spalania. Teraz tylko wklepujemy w kalkulator ilość litrów, tu 65 i dzielimy przez (liczbę kilometrów od razu możemy w pamięci podzielić przez 100, czyli wystarczy tylko przesunąć przecinek o 2 miejsca w lewo:)) więc liczbe litrów 65 dzielimy przez 8,654 i wychodzi nam nasze spalanie na 100km, w tym przykładzie wychodzi nam 65/8,654=7,51 litrów na 100 kilometrów
Po obliczeniu znowu zerujemy licznik i powtarzamy czynność, aby naprawdę poznać prawdziwe spalanie samochodu trzeba ten cykl powtórzyć kilkakrotnie i z kilku pomiarów wyciągnąć średnią.
W skrócie:
1. Tankujemy do pełna.
2. Zaraz po zatankowaniu, jeszcze na stacji zerujemy licznik kilometrów.
3. Podczas następnego tankowania, które też musi być do pełna, zapamiętujemy ile wlaliśmy litrów.
4. Dzielimy ilość litrów przez ilość kilometrów na liczniku i wynik mnożymy przez 100.
Pozdrawiam
Paweł